HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 När Livet Återvänder
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:07:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Ni som följt mig genom åren vet vilket helvete jag har haft. Ständigt bråk med x:et om barnen. Cancern, inte minst det slaget som slår undan benen fullständigt. Det har hänt så mycket under åren, tappat kollen på motvinden...

Så har jag levt själv i många år. Den ena tjejen har fan varit knäppare än den andra, undrar varför man dras till samma spöken hela tiden? Men en dag var jag ute och motionerade, drog in på en restaurang för att få mat med hem. Och vipps. Jag är så förälskad att det går inte att beskriva och det är fan i mig besvarat. Igår fick jag en kärleksförklaring som heter duga. JAG!? Hon är så jäkla fin denna tjejen. Omtänksam, öm, ja herregud. Och nu är livet som jag längtat efter. Kärleken är allt för mig. Jag blir 44 år om en vecka. Och jag är så underbart tacksam att jag fick överleva cancern och på andra sidan diagnosen fanns hon och väntade på mig.

Livet tar ut sina svängar men hjärtat vet vägen. I morgon får jag se henne igen. Ljuset i mitt liv. Vilken sjuhelsickes livsresa jag har gjort.

Allt gott på er!!!

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:10:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Värmer att läsa sådant här !

Go Håkan Go

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:12:12  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Tack Johan! Det är skönt att dela med sig av livet. Vi behöver det.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:31:04  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Härligt att höra/läsa!

Di där töserna är rätt trevliga imellanåt...

Inte omöjligt att man drömmer om detta när man läst det så här precis innan läggdax, blir en fin dröm.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:33:41  Show Profile Send B-200 a Private Message
Vad otroligt skönt att höra. Det gör mig mycket glad att läsa och det inger mig av en känsla av hoppfullhet och intryck att livet kan förändras till det bättre på samma sött som det kan förändras till det sämre.
Oftast får man höra och känna på de negativa sidor som livets pungspark vill erbjuda en.
Skönt med en motpol.

Hoppas på allt det bästa med Er.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:48:05  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
BosseBula: Tackar! Ja när det stämmer då brinner det rejält. Dröm sött

asimov66: Tusen tack. Jag hade nästan gett upp. Du vet, det kan bli för mycket. Men det vänder. Man tror ju inte det. Men inte hade jag kunnat föreställa mig detta... Jag började sortera bort negativa människor omkring mig. Skrev en bok om helvetet. Och jag kände, konstigt nog, att när boken kom ut så skulle livet vända.

Jag bestämde mig också för att bryta mönster. Jag kom till insikt med att prova vad som helst, för att få till förändring. Jag går helt min egen väg. Är tyst och lyssnar på hjärtat. Cancern gör mycket ont men får man överleva så blir livet annorlunda. Det är konstigt hur liten man blir när läkaren ger beskedet. Men också lugn. Jag hann aldrig blir rädd. Nu uppskattar jag varenda vind i ansiktet och hennes bruna ögon.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:50:39  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Gott att höra,Håkan.
Hoppas ni får ett långt och lyckligt liv tillsammans.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2008/03/26 :  23:51:09  Show Profile Send edison a Private Message
Underbart att läsa!

Fattar inte vad det kan fluktuera i livet...nyss (10 min sen) ringde en bekant till mej och sa han och hans kvinna sen 10-15 år möjligen kommer separera.En veritabel knockout för honom (men antagligen anat sen ett tag, bara inget jag märkt av) och just när jag lagt på luren får jag läsa berättelsen om ljuset som dykt upp för Håkan64...
Som att *jag* behövde muntras upp efter hört min bekants ledsamma besked...ja, jag blev iaf lite gladare än jag var alldeles nyss!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/03/27 :  00:04:45  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Mc Square: Tack... det hoppas jag också. Hoppas tåget glömmer att stanna och öppna dörrarna. Jag vill resa länge med henne.

edison: Min farmor dog samma dag som jag bjöd ut den där tjejen. Livet är i ständig rotation. Ibland kan man bara skratta åt allt elände. Seperation efter så lång tid är jävligt jobbigt. Även om man är överens så ska allt delas upp. Hela livet ska packas i två bilar och köras bort. Jag hoppas jag slipper det nu... jag har ju ingen bil :-)

Må gott

Edited by - Håkan64 on 2008/03/27 00:05:35
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/03/27 :  05:16:24  Show Profile Send dwain a Private Message
Vad roligt att höra håkan. Det är verkligen sådant här som ger en hopp inför framtiden. Man blir så glad innombords när man får läsa sådana här saker.

Och det är nu man börjar inse lite smått hur bra man egentligen har det. Det kunde varit så mycket värre.

Då får vi hoppas att detta blir ett långt och mysigt förhållande mellan er. Och för sjutton gubbar och gummor ut och lev livet medans ni kan. Det tänker jag göra i alla fall
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/03/27 :  08:21:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hoppas du inte menar att lägga ner tråden meningslöst vetande ??
Lycka till med "nya livet".

/Z

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2008/03/27 :  08:27:03  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hur kul som helst att höra
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/03/27 :  10:22:57  Show Profile Send Mey a Private Message
Det var din tur att vinna, och det är du väl värd efter allt detta.
Lycka till, och glöm inte bort våran favorittråd, värdelöst vetande.

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/03/27 :  11:34:46  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Tusen tack för alla fina ord. Det känns underbart att kunna dela med sig av goda nyheter. Idag skiner solen. Varför inte köpa en blombukett till damen med hem ikväll?

Ha en bra dag på er.

Allt gott,
Håkan
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/03/27 :  11:42:40  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Varm läsning en fin vårdag. Idag skiner solen och jag tror att det blir första dagen det blir kaffe utomhus...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/03/27 :  12:32:44  Show Profile Send brewitz a Private Message
Kul att höra Håkan. Jag minns dig som en glad och trevlig prick, hoppas det fortsätter så.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/03/27 :  13:06:15  Show Profile Send huzze a Private Message
Härligt.

Detta platsade iaf inte i "värdelöst vetande".
Stort lycka till, vågade själv ta språnget för ett par år sedan och är nu mot alla odds tillsammans med den bästa och hon står ut med mig än...
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/03/27 :  15:57:50  Show Profile Send ohmega a Private Message
Gött å höra Håkan

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2008/03/27 :  16:13:38  Show Profile Send maal a Private Message
quote:
Livet tar ut sina svängar men hjärtat vet vägen. I morgon får jag se henne igen. Ljuset i mitt liv. Vilken sjuhelsickes livsresa jag har gjort.


Kul att höra att det kan ljusna trots att livet bjuder på tråkigheter. Hoppas du blir frisk från din sjukdom. Snart är sommaren här! Lycka till!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2008/03/27 :  17:45:28  Show Profile Send jari a Private Message
Det värmer alltid när livet bjuder på det bästa.



Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/03/27 :  18:08:47  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Glädjande läsning och extra kul är väl att glädje ger glädje!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/03/27 :  18:23:14  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
En jädrans resa har du gjort Håkan och den fortsätter.

Jag kan varmt rekommendera Håkans bok för de som gillar att tränga in en annan värld än Bridget Jones dagbok.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/03/27 :  19:01:50  Show Profile Send B-200 a Private Message
lite mer info om håkans bok hade varit bra att ha. Tack.

Edit: såg länken i signaturen

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2008/03/27 19:02:33
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/03/27 :  19:31:20  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Härligt Håkan att höra att det finns ett ljus där ute.

Märkligt igentligen jag satt i bilen på väg från Malmö idag och funderade på när det skall hända mig.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/03/28 :  13:08:57  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Tusen och åter tusen tack för alla kommentarer. Vill ni ha mer kärlek så kolla in min blogg. Ren livskraft i alla ord. Kärleken kan få fart på vilken dönicke om som helst

Ha en trevlig helg på er.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000