HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp - snickare i göteborg ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2008/03/10 :  12:48:56  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Hej på er

Jag måste få tag i en bra snickerifirma i göteborg för tillverkning av ett par högtalarlådor, och det är lite brottom för jag vill helst hinna med DIY träffen i göteborg.

Jag vet, jag kan göra det själv (DIY eller hur), men jag hinner inte som det ser ut just nu och behöver därför ta hjälp utifrån.

Ritningsunderlaget är klart och utskrivet, men vilken firma bör jag vända mig till ?

Helst på hisingen, det borde ju finnas ett par eller hur.

Om möjligt så önskas tionelds precision, men jag vet att detta är klurigt, annars är det kanska enkelt, men behöver såga med 11 graders vinkel samt fräsa upp ett par hål, allt material är 15mm Plyfa, that's about it.

Några tips ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/03/10 :  13:11:03  Show Profile Send Vox a Private Message
Gula sidorna kanske?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2008/03/10 :  20:12:26  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
har kollat, men jag var mer ute efter om det var någon som "provat" någon av dem och kan ge ett positivt omdömme.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2008/03/10 :  21:35:42  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Jag var och köpte björkplywood på Interwood. De hade en snickare som de rekommenderade mig till, som håller till på Ringön. Jag minns inte vad de hette, men det lär väl interwood veta om du hör med dem. De sågade iallafall väldigt rakt, exakt och bra. Gick snabbt också, de hade mycket att göra men jag fick bitarna på ett par dagar om jag minns rätt.
Jag satte dock ihop lådorna själv efteråt.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2008/03/10 :  21:54:42  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Tackar för tipset zix, bra att ha i minnet framöver.

Har pratat med NBH i torslanda och skickat ritningarna till dem för en kostnad och tidsuppskattning, tiondelar skulle inte vara ett problem enligt dem själva och de kan lacka lådorna.

Vi får se vad det kostar och hur lång tid det tar.


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2008/03/11 :  18:10:22  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Kan tipsa om ett snickeri i göteborg som jag nu förstått kan hjälpa mig.

Nya varvets snickeri AB

De tar emot CAD filer i dwg/dxf format och har möjlighet att NC fräsa ut bitar med tiondelsprecision vilket passar mig perfekt.

Helt ok med avseende på möjligheter med andra ord.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/03/11 :  18:40:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är väl vissa andra som bygger sina lådor där oxå, om jag har förstått rätt

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2008/03/11 :  18:58:16  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Nya Varvets snickeri är bra. Gerhard Davidsson, Frillesås är grym.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000