HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aktiva monitorer att ha hemma + cd med pot.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2008/02/21 :  18:47:45  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag är sugen på att ha aktiva monitorer och endast en cd spelare som signalkälla.

Har sneglat både på Focal Solo 6 Be och Dynaudio Bm5.

Vet någon om det går att få tag på solo 6 i sverige, eller måste man importera?

Sedan till signalkällan. En Cd spelare som går att reglera volymen med fjärren. Vilka alternativ finns?

Dem jag känner till är de gamla Micromega Stage, Proceed Cdp, Quad 99 cdp.

Vad finns mer?

Någon som lyssnat på Genelecs monitorer?

Känns som Solo 6 är ett hett alternativ.


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:09:18  Show Profile Send OcA a Private Message
Finns ett par som kör med Solo 6 på forumet med bra resultat. Jmlab är väl en av dem har jag för mig? Dra ett PM till honom och hör vad han tycker!

Annars sök på forumet, finns många trådar om detta...


Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:29:52  Show Profile Send Zombie a Private Message
Har hört ett par Quad 12L med ett Quad 99 CDP. Lät bra. En del gillar inte volympoten på cd:n. Synd att man inte kan fixa balanserat enkelt. Både högt och cd har balanserat annars.
Mer exotiska alternativ kan vara Klein + Hummels aktiva högtalare, antingen rör- eller transistorbestyckade, eller hitta ett par Philips MFB i bra skick.
Nya Tannoy har visst inbyggd DAC, men hur man i så fall justerar volymen vet jag inte...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2008/02/21 19:33:33
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:31:48  Show Profile Send forken a Private Message
quote:
Vet någon om det går att få tag på solo 6 i sverige, eller måste man importera?


Tror dessa endast går att köpas till företag/studio. Fast har man en bra lokal handlare så kan han säker styra upp det.
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:38:02  Show Profile Send rolnor a Private Message
B&O har ju Beolab 3,9 och 5, men det blir kanske över budget?

rolnor
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:56:13  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Just nu kör jag Transporter via xlr till ett Inter-M R500 Plus och tycker att det låter suveränt.
Transporter är ju förvisso ingen cd-spelare men principen är ju densamma.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:56:33  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Genelec är riktigt bra. Själv hoppas jag på att ha råd med ett par såna till min hemmastudio som jag ska bygga till sommaren. Det är sånt som märks. Åk till närmsta 4Sound-butik och lyssna själv!

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/02/21 :  20:19:48  Show Profile Send OcA a Private Message
Annars AVI Adm9. Aktiva monitorer med inbyggd DAC som du kopplar datorn till via USB. Också ett klockrent och smidigt alternativ. Kan även fås med optisk ingång istället för USB.

Kostar runt 15 papp i Sverige.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

peterbrorsson
Member

228 Posts

Posted - 2008/02/21 :  20:23:06  Show Profile Send peterbrorsson a Private Message
Hej!
Har haft Genelec 1020A och har just nu 1030A. Ar bra till sma rum utan sub, i storre rum kravs det en rejal sub som ar snabb.

Imaster, PM;a mig om du ar intresserad av begagnade 1030A, anvander inte dem langre. Synd att ha dem staende till ingen anvandning.

Peter
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/02/21 :  20:24:14  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Focals monitorer kan du köpa via Thomann.de
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000