HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 EAC-rekommendation?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

abbot
Member

666 Posts

Posted - 2008/02/04 :  20:30:32  Show Profile Send abbot a Private Message
Vilken version av EAC rekommenderar du för nedladdning?

Varför just den?

Råd och tips för användning?

Tack på förhand,
Stefan

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2008/02/05 :  10:33:52  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Hej,
Jag vet inte riktigt vad du är ute efter, om du haft problem med ngn version ?
Nåväl, Martin har ju gjort en bra guide som finns här http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300
Den bygger ju på att EAC har AccuratRip integrerat.
Själv använder jag V0.99beta3 utan problem och före det V0.95beta4 vilket också gick bra, den senare saknar AccuratRip integratition.
/Micke
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2008/02/05 :  10:52:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nedladdning? Du menar väl rippning av CD-skivor?

Jag kör V0.99beta3 och den funkar klockrent. Jag har inte trimmat alla parametrarna utan kör den "standard"-inställd.
Det var ruskigt enkelt att komma igång och man får information om hur bra rippningen blev. Ett riktigt bra verktyg.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

abbot
Member

666 Posts

Posted - 2008/02/05 :  14:49:55  Show Profile Send abbot a Private Message
Nu har jag gjort det igen! Jag tror att jag uttrycker mig tydligt men är tvetydig. Ack, ack, ack (vilket också kan misstolkas). Jag menade "vilken version rekommenderar ni att jag laddar ner?".

Jag tackar för tydliga svar på otydlig fråga. Inte konstigt att folk kan bli osams. Själv är jag jättesams...

Tack o bock,
Stefan
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/05 :  15:13:09  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag förstod var du menade så så illa var det inte. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2008/02/08 :  15:56:18  Show Profile Send niklas a Private Message
Jag förstod också vad du menade och jag tycker du ska ladda ner den senaste versionen (V0.99 prebeta 4) eftersom den har bra stöd för integrationen med AccurateRip så du kan jämföra dina rippar med såna som andra gjort av samma skiva. I de tidigare versionerna så funkade AccurateRip lite sisådär.

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/09 :  13:45:18  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Om ni inte kör Vista så kan jag rekommendera Ultimate Eac Pack till den, tror den vill ha 0.95 versionen. Kanske fungerar med sista. Verkar inte fungera på Vista, eller är det 64 bit den inte gillar? Får inte igång den i alla fall, har kört den på xp, klart bra tillbehör till EAC.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000