HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Esoteric´s CD-spelare, DAC/Drive
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2008/02/06 :  00:20:07  Show Profile Send Ampalang a Private Message


Jag vill gärna ha input från ägare eller andra med större erfarenhet i märket. Är främst intresserad av de produkter som tillkommit de senaste åren.

Hur är handhavandet?
Vad säger den om man stoppar i en repig/smutsig skiva?
Buggar?
Ni som har Dac/Drive, hur har ni kopplat ihop dem och vilka kablar fungerade bäst för er?
Ljudkaraktär?
Externa klockor?


Att du provlyssnat nångon gång eller bara hört ett exemplar på någon mässa kvalificerar dig inte för att svara i denna tråden!

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2008/02/06 :  19:44:43  Show Profile Send tkr a Private Message
Hei, tar sjansen:
Har testet P03/D03 opp mot EMMlabs CDSD/DAC6. Jeg kan ikke si noe om kablene, utenom at det ble brukt optiske kabler på begge oppsettene. En helt fantastisk kombo.
Hvis det ikke var slikt du var ute etter, får du unnskylde.
mvh

Linken finner du her: Det er blitt noe tull med billedserveren, så det er tildels feil bilder. Jeg får ikke rettet på det, men du kan jo lese teksten.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,12140.0.html


Musica, dona vobis pacem

Edited by - tkr on 2008/02/06 19:55:33
Go to Top of Page

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2008/02/06 :  20:03:16  Show Profile Send tkr a Private Message
Slik så det ut.



mvh

Musica, dona vobis pacem
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2008/02/06 :  20:12:55  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Kanonbra!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/09 :  14:09:11  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ok, jag bryter lite mot din regel här, jag har hört dem under en dag, i ett relativt välbekant system, hos en kompis.
En esoteric ux3 var det väl, tror den hette se med.

I allafall, spelades i ett system med dynaudio 1.3se drivna av rotel rb991 är det väl? 200 wattarn.

CD till ML försteg till slutsteg. Den jämfördes med en proceed cdp.

Den här teacen lät förskräcklig på de oballade utgångarna, om det hade med inspeling att göra, eller saknaden därav eller att den helt enkelt låter bättre med balanserat det låter jag vara osagt. Vi lyssnade i alla fall balanserat.

Nu är jag nog kass på att beskriva hur det låter men jämfört med proceed CDP, tyckte jag att ux3 har lite högre upplösning, lite bättre "staging" mest avseende djupet. Den lät aningens bättre än cdp på allt utom en sak. CDP kan ge en lite köttigare "kropp" till musiken som inte ux3 gör, om man gillar det eller inte, det är upp till en själv.

I vilket fall som helst, kontentan var att skillnader är det, men proceed cdpn är bra, ux3 är bättre men det är inte "tappa hakan" bättre direkt. Inte värt de ganska stora pengar som ux3 kostar. Your milage may vary.

Alltså, jag tror att ux3 är en riktigt bra källa, men i många system tror jag att pengarna är bättre att spendera någon annan stans. Jag är aningens av en "source last" kille. CDPn är väl värd 12k säg, du får lassa på en 50k för att få esotericen. I den setupen jag hörde dem, hade pengarna bättre spenderats annorlunda.

Hur den fungerar i ditt system kan jag inte säga något om. Men det är en kalasspelare, jag gillade den verkligen, även om det nu låter motsägelsfullt. Byggkvaliteten är grym om är något du bryr dig om.

Lycka till.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000