HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Lite tips önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2008/01/30 :  15:01:17  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Har köpt en CD som jag ska ha som modd objekt, hade först och främst tänkt att börja med nätdelen. Ser inte så jätte fancy ut och man kan nog göra en hel del för att göra den bättre.

Idéer är supervälkomna på vad jag kan göra för att förbättre strömförsörjningen

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2008/01/30 :  18:34:47  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Kolla den här tråden:
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=54009&pagenumber=1

Lång, men det står mycket intressant om cd-moddar som går att tillämpa även om man inte har en marantz.

Själv har jag moddat en gammal Pioneer. Den blev toppmatad, lite nya komponenter(ganska många blev det) och nätbrunn istället för fast sladd.

Håller nu på att fundera ut hur jag ska klämma in separata regulatorer för varje OPamp och sånt.

Vad har du för CD?
Det ser ju ganska seriöst ut ändå med fyra regulatorer!

Mvh Olof

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2008/01/31 :  09:50:12  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Tack Olof ska läsa på lite där
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000