Author |
Topic |
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 14:46:41
|
Japp, det är uppdraget. Endast elhandverktyg finns att tillgå.
Misstänkter att kvistborren blir ledsen....
En brytare skall in i hålet. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
icewall
Member
242 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 15:29:29
|
Jag brukar köra med en stegborr från Clasisjön, funkar finfint... Borra försiktigt och kör med någon lämplig kylvätska (i mitt garage tager man vad som finns närmast till hands och det blev T-Röd, den gången...) så ordnar det sig. Jag borrade in min likadana kontakt i mitt PA03 på det sättet i en lika tjock front med handborrmaskin och stadig hand.
Lycka till! |
- never stop exploring - |
|
|
icewall
Member
242 Posts |
|
Jazz
Member
930 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
icewall
Member
242 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 19:25:19
|
Japp, du borrar från båda hållen. Borra först ett styrhål med en 6 mm eller så grovt du vill. Glömde det, men sen får du en liten fördjupning (gradning, eller vad det nu kallas) som man förslagsvis vänder mot insidan. Flänsen på framsidan täcker resten och muttern täcker över 24 mm på baksidan, sitter tillräckligt. Tillräckligt luddigt? Har själv borrat in två Bulgin kontakter i 10 mm tjocka frontpaneler på detta sätt och jag är helt nöjd med resultatet.
|
|
|
icewall
Member
242 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 19:37:51
|
Så här blev resultatet... bilden suger men jag tror du förstår.
Snyggt högtalarbygge, förresten. |
|
|
Jazz
Member
930 Posts |
|
antune
Starting Member
49 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 21:47:14
|
Kan rekommendera metoden med hålsåg. Har precis sågat ett 42mm hål i 10mm alu med Biltemas hålsåg för "mjuka material - gipsskivor och trä" med mkt smörjning och gott resultat. Sågen går dessutom troligtvis använda fler gånger efter tortyren! |
-Anton- |
|
|
levande
200.000-klubben
2054 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 14:10:32
|
Tack för svar....gör nog ett försök med stegborren alla fall eftersom jag ha en sådan...
Icewall....jag trodde jag hittat nåt unikt i denna
Men då vet jag numer hur fint det blir |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
icewall
Member
242 Posts |
Posted - 2008/01/16 : 15:00:46
|
Japp, det blir kanon. Sen så blir WAF:en riktigt bra, att leta brytare och kolla inne i lådan om det glöder eller någon liten diod ger ifrån sig ljus går bort. Synd bara på priset, kostar ju på tok för mycket
Lyser det är den igång är en bra utgångs punkt när man har två slutsteg som skall igång och man skall förklara hur det skall vara.
Lycka till med borrandet. |
|
|
|
Topic |
|