HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hjälp mig hitta nya högtalare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2002/12/13 :  15:09:22  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Hej!

Eftersom mina högtalare dog med stövlarna på är jag nu på jakt efter något nytt.

Frågan är bara vad man skall skaffa. Jag har från det att jag började med hifi tänkt att jag någon gång skall skaffa mig ett par Dynaudio 1.3se. Nu kanske jag har kommit till den tidpunkten då det är dags att börja leta. Frågan är dock om det finns annat där ute som skulle funka lika bra?

Jag är student, så jag är av ekonomiska skäl hänvisad begagnatmarknaden. Vad kan tänkas finnas där, i samma prisklass som ett par 1.3se (14-17 kkr)?
Är Mårten Design Monk något att fundera på? Mingus?

Högtalartypen jag är ute efter är total kikarsikte-skalpell-kirurg-precision. Jag låter det hellre delarna tidigare i kedjan mjuka upp något (exempelvis mitt rörförsteg).

Vad tror ni, kan jag hitta något käckt i den prisklassen?

Mvh,
Rickard

Ino Audio for life

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/12/13 :  15:35:15  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Det skall komma en stativare från Von Schweikert som heter VR1, denna lär enligt rykte vara riktigt bra. Jag tror de första paren landar i Sverige i Januari, men så skall de spelas in och så. Jag kommer att låna hem ett par vad det lider, tänkte de kunde matcha min hembio där jag idag kör med JM Labs 905:or.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.