HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 ABS-Bromsar.......fuska lite...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/12/16 :  14:02:58  Show Profile Send mace a Private Message
Tjo!!

Våran SAAB 900-91 har ABS. Ena sensorn är trasig vilket bilbesiktningen märkte

Har självklart tänkt laga den eftersom ABS är bra att ha

Jag kan dock inte få tag på en beg.del fort nog utan måste laga för 2000 Kr....

Kan man inte sätta ett motstånd på 1000 Ohm i kontakten så länge En fungerande sensor ligger på 800-1100 Ohm, en trasig nada.

Utan sensor fungerar bromsarna precis som en bil...utan ABS

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/12/16 :  15:48:10  Show Profile Send matsj a Private Message
Det funkar säkert utmärkt. Annars kan man skifta plats på generator o abs lampa så slocknar den efter en liten stund. Om glödisarna sitter i sladdhållare.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2007/12/16 :  16:02:51  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Nu vet jag ju inte hur diagnostiken på en så pass gammal bil ser ut, men jag är ytterst tveksam till att det skulle fungera. Att bara sätta ett motstånd skulle kanske lura bromsstyrenheten att tro att där sitter en givare, men det skulle ju inte komma några pulser från den vilket skulle motsvara att hjulet står stilla. Om ett hjul står stilla och övriga kör på motorvägen i 110 km/h (om du nu gör det) så lär diagnostiken tycka att det är något fel och sätta en felkod - och varningslampa - på det i alla fall.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2007/12/16 :  16:14:10  Show Profile Send cittroman a Private Message
Motstånd på 1k släcker lampan när man slagit på tändningen men som Staffan säger så tänds lampan när bilen börjar rulla.

Inga pulser detekteras.

I mitt fall hade spolen i givaren sagt upp sig.
Jag rev isär givaren och lindade på ny tråd.

Du köpte tråd åt mig när du bodde i England.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000