HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tweak över telefon...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2007/12/10 :  11:58:34  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Provat allt? Inte riktigt nöjd med din anläggning? Frugan trött på konstiga små tweakprylar som ställs på utrustning/hängs på väggar/placeras i hörn? Vad sägs om ett tweak som görs via telefon, inga prylar att oroa sig för. Surfa in på http://www.machinadynamica.com/machina60.htm och ha telefonen redo. Hur fungerar nu detta? Jo, man ringer Geoff Kait, efter att ha betalat det facila priset av 60 USD (i runda slängar 360 SEK) och låter honom skicka signaler över telefonen som gör att din utrustning låter bättre. Så enkelt är det. Oavsett avstånd till källan (Geoffs hemliga apparat som sänder ut signaler) så blir ljudet bättre och bilden skarpare på din tv, apparaterna behöver inte ens vara påslagna när man ringer, de blir bättre oavsett!!!

Det är så man baxnar...

When knowledge ends, superstition begins

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/12/10 :  12:05:13  Show Profile Send tian a Private Message
HAHAHA :)
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/12/10 :  12:43:20  Show Profile
Kommer någon och säger nu som vanligt "det är upp till var och en om man hör skillnader" så tar jag nästan bilen och ger personen en rak höger...

Nån måtta får det vara på alla sätt att lura av folk pengar. Det där företaget borde svartlistas på något sätt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/12/10 :  12:50:40  Show Profile Send MatsT a Private Message
Sluta ge uppmärksamhet åt företaget. De är så oseriösa som man kan bli.
Go to Top of Page

Swedish Meat
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/12/10 :  12:52:26  Show Profile Send Swedish Meat a Private Message
Man ska inte säga att det inte fungerar förän...
Hmm... nej... i själva verket förstår jag inte hur skaparen av denna sida tror att det finns så lättlurade idioter som köper detta. Men å andra sidan så är det antagligen skrämmande nog tillräckligt många stackare där ute som provar det här och liknande dumheter. och de som gör sånt här får en extra slant på fickan som de så ärligt lurar otroligt blåögda människor pengarna av.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/10 :  12:57:10  Show Profile Send Vox a Private Message
Kan jag få bättre ljud hemma fastän jag ringer från jobbet?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2007/12/10 :  13:08:05  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hör inte denna tråd hemma på off-topic forumet
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/10 :  13:23:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Fast om man kollar andra tweaks han säljer, kan man ju undra om han är mindre seriös än andra som säljer mer vedertagna tweaks.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/10 :  13:33:58  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag fick för mig att detta var en skämtsida?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/10 :  13:34:13  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Soundbrigade som vilka då? Brilliant Pebbles har jag inte sett på andra ställen heller. Deras Intelligent Sound chip eller vad det nu heter har inte heller dykt up. bordsklockan har jag inte heller sett.

Så nu är jag nyfiken, vad är det de gör som får dem att framstå som lika seriösa som andra, som du inte anger och sen svärtar ner hela branschen. Vilka vedertagna tweaks är det du syftar på? Högtalarkablar som inte är EKK för över 1k eller?

Vackert SB. Står för Soundblaster med, ljudkort jag inte gillar.

Leta upp Peter Belt istället, där finns det tokiga tweaks som inte kostar något i alla fall.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/12/10 :  13:53:20  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Telefonen var snygg, kan man ringa med den?

Edited by - marcus_ec on 2007/12/10 13:53:31
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/10 :  15:03:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det kändes så uppenbart att telefontweaken var ett skämt. Hade man vunnit 79 mille på Lotto borde man testat hur skämtsamt det var.

Fast antingen är det på skôj eller säljer killen allvarligt menade tweaks, och vilka är vi då som ska avgöra vilka tweaks som funkar och vilka som inte funkar?! Vilka som är seriösa och vilka som är oseriösa?!


PS. Jag menar inget annat än det jag skrivit ovan.


Fast det slår mig lite. Minns ni speciella inbränningsskivor och burkar vilka skickade elaka signaler genom kablar och apparater för att "bränna in" dessa. Kan det vara något liknande?

Edited by - soundbrigade on 2007/12/10 15:05:30
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/10 :  15:13:30  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
De finns fortfarande, nordost säljer en speciell inbränningsapparat tror jag, andra gör det med.
Själv är jag lite tveksam, men ska jag låta något stå och spela, då stoppar jag in en skiva jag fick med en hifitidning. Förväntar mig ingen magi, men den var gratis, och det kostar väldigt lite att prova.

Skämt och skämt, han tillhandhåller tjänsten och några betalar för den. Jag skulle aldrig göra det själv, men vill någon så vaf_n, det är ju deras pengar, skadar ingen. Off you go.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/10 :  15:20:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har sett telefoner i samband med drinkrecept (i en riktig Dry Martini ska Martinin tillsättas via telefon ...fast det ÄR ett skämt)

Hade också någon minut razzel på en skiva, säkert en från HighFidelity - men jag sålda alla mina HighFidelity-skivor för några månader sedan.

Det fanns andra saker på hans program som gjorde en lite fundersam. Någon apparat i vilken man stoppade sina CD-skivor. Han berättar inte hur grejjerna fungerar eller på vilket sätt tweaken ska kunna fungera, det borde väl få någon varningsklocka att ringa.

Som någon uttryckte det, den här tråden borde kanske flyttas till Övrig Diskussion.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/10 :  15:37:02  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
De här killarna är lite out there, men jag ser ingen skada i dess existens.

Kolla Peter Belt istället, han är roligare.

De här är gratis, prova själv, öppet sinne är ett måste. :)

http://www.belt.demon.co.uk/Free_Techniques/Free_Techniques.html

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/10 :  15:43:28  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Frysa CD-skivor dök som ett gratistweak i High Fidelity en gång. (tyckte kasslern var svårtuggad ...).

Funderar lite, om man har stjärnskruvar - hur ska skruvskallarna stå då???
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/12/10 :  16:09:10  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Funderar lite, om man har stjärnskruvar - hur ska skruvskallarna stå då???


Enligt vad jag har hört och provat så har man optimal återgivning om man vrider krysset 2gr nordväst .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2007/12/10 :  16:22:28  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Sidan är nog, tyvärr, seriös. Den uppvisar de klassiska ingredienserna:

1. Skapare/ägare/utvecklare med nån form av imponerande titel/utbildning (i detta fall Chief cook/bottlewasher, Machina Dynamica. Aerospace Engineering, University of Virginia: theoretical fluid dynamics, propulsion, statistical thermo, indeterminate structures, etc.)

2. Kvasi-vetenskaplig (eller ingen) förklaring till hur tweaket fungerar. Gärna quantum-, nano- eller annat fysikaliskt fenomen medvetet feltolkat.

3. Bara vittnesutsagor om den utlovade effekten, inte en tillstymmelse till mätning eller objektiv bedömning.

4. Hutlösa priser.


When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2007/12/10 :  17:11:32  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
En kollega till mig gjorde en intressant hypotes: Hur uppfattar det mänskliga örat musiken om det inte sitter på vårt huvud. Är det någon som har testat?

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/12/10 :  17:57:41  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Tweaken måste ju fungera. Se så många bra referenser han har. Synd bara att det inte står källan.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/12/10 :  19:37:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


quote:
Sluta ge uppmärksamhet åt företaget.

Klokt som vanligt Mats.

Vill man uppröras så finns det mycket att uppröras över. Jag väljer att lägga min energi på positiva saker istället.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/12/11 :  00:11:21  Show Profile Send Marc a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=62503
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=43505 m.fl.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be

Edited by - Marc on 2007/12/11 00:12:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000