HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 om man ska till helsingör shoppingcenter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/11/30 :  00:03:12  Show Profile Send dwain a Private Message
ska till helsingör på lördag var tanken. ska köpa lite dricka å så till en fest. frågan är bara var finns där bra shoppingcenter? vi ska inte handla så jättemkt. Behöver man ha bil över eller det finns shoppingcenter på gångavstånd från båten??

Tipps på bra köpcenter eller shoppingcenter som är billiga vore kanon och gärna vägbeskrivning eller var det ligger på ett ungefär.

Som sagt vi ska dit på lördag så låt tippsen välla in
är helt grön första gången vi åker helsingör

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/11/30 :  08:03:57  Show Profile Send EAR a Private Message
Länge sedan jag åkte där men ta med bilen och åk med H H ferries det är inte dyrt.Du kan boka biljett på internet.
Du kan gå in på internet och kolla veckans erbjudande i de olika affärskedjorna och där kan du även få karta(tror jag) så du hittar.
Det är bara till att söka på Dagligbrugsen,Superbrugsen,Irma,Rema 2000 eller Netto osv.Tänk på att det är inte allt som är billigt i Danmark.Handlar du burköl tex åker du på duktigt med pant.
Bättre att köpa flaskor som du sen tar med dig nästa gång du/ni åker över.Blir bara dyrt första gången.Samma med viner att det gäller att ha koll.Som regel är billiga viner billigare medans dyrare/finare viner kan vara billigare i Sverige.

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/11/30 :  12:41:59  Show Profile Send Larsho a Private Message
Bäst är det att köra till Prövostenen som ligger strax utanför Helsingör, något billigare än inne i stan o bra sortiment.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/11/30 :  12:51:53  Show Profile Send mace a Private Message
Vi brukar åka med HH, 10% på bil+max9 om man är medlem i kommunal

Vi tar bilen om det skall handlas pilsner, det är ju så tuuuungt annars
Vi åker ut på "Köpenhamnsvägen" (ut från terminalen, första höger i rondellen (Månbas Alpha på höger sida) upp förlilla backen till T-korset och sväng vänster ut på Köpenhamnsvägen. Sedan kör vi rakt ett par korsningar, förbi en McDöönalds. Vid tredje fjärde korsningen/rondellen så ser Du flaggstänger till vänster och det är skyltat Polis & bilprovning till vänster. Där inne har du ett litet shopping "torg" á lá Farsta/Hagsätra-70-tal. Stora butiker men även små vin&sprit handlare )

När jag letade efter namnet på butiken vi brukar handla i så hittade jag detta i en tråd
quote:
Prisvärd öl

Om man åker bil så skall man åka till stormarknaden på andra sidan Helsingör (från färjeterminalen sett).

Ut från terminalen över järnvägen fortsätt ca 500 m tag vänster i stora korsningen med rödljus, åk förbi Mc Donken tag vänster i rondell - framme. (Konsum?)

Brukar köpa där typ 2ggr om året när jag hälsar på bror min i Halmstad.
Det finns oftast tillbud på det mesta och man brukar få betala ca 180 danska kronor (xx EURO?) för två backar Carlsberg hof + pant. (30st 33cl per back)
Det tycker jag é prisvärt.
Perra


Samma beskrivning, 80% kortare

Jag tror hanmenar samma ställe, Jag brukar gå in på torget och handla i butiken snett till höger (Irma.....njä?)

Lycka till!
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/11/30 :  21:30:04  Show Profile Send Larsho a Private Message
mace

Det är Prövostenen du menar

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000