HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Filmen En Andra Chans på TV4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/11/25 :  10:18:55  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Var det någon som såg denna film färdigt igår?

Vår sändning bröts för ett reklaminslag precis när Nicolas började att beskriva sin glimt av en "Andra Chans" för Tea, alltså mitt i en mening.

När reklaminslaget var avslutat så påannonserades en ny film????

Hur roligt är det att sitta och titta på en film från 21.00 till 23.45 och inte få se slutet? Inte nog med att man skall stå ut med en "paus" på 25-30 minuter vid 22.00 för lite reklam, nyheter, väder och dylikt.

Brukar undvika film på TV4 just för denna paus för nyhetsblock, men nu är det absolut slut på filmtittande på TV.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/25 :  10:27:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Lika XXXX glad blir man när man ska bort och ställer videon på inspelning och sedan finner att ishockeymatchen visserligen slutade i tid men de XXX kommentatorerna var tvungan att dra över med en halvtimme för att komma med "intelligent" analys av matchen......
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/11/25 :  11:33:43  Show Profile Send drkim a Private Message
Så här står det på tv 4 hemsidan:
quote:
Se slutet av lördagsfilmen "En andra chans"
Lördagsfilmen i TV4 bröts precis i slutet. Vi beklagar, och visar slutet i dag 11.30 och 20.25
En andra chans i dag 11:30 & 20:25


Kan bara hålla med om att tv 4 tagit sina reklaminslag till en helt unik nivå, man ska ha mkt tålamod för att orka se något på den kanalen numera... Suck

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2007/11/25 11:34:22
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/11/25 :  11:51:24  Show Profile Send svejk a Private Message
Har nästan helt slutat titta på annat än SVT. Är bara såååå trött på all imbecill reklam som ständigt poppar upp. Verkar som skiten är gjord efter devisen "Folk är inte så dumma som du tror, de är dummare" Publik Service har respekt för mig som människa.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/25 :  13:16:47  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
En sak är ju om det är "fungerande reklam" - man hinner pizza, skriva tre inlägg på HF, koka te eller blanda en drink. Men TV4:s superavbrott med nyheter är ju helt hjärndött.
Sedan är ju reklamen så himla intelligensbefriad, men det är ju en annan sak ...
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/11/25 :  14:41:44  Show Profile Send edison a Private Message
Att "åter"-sända en film OM EN MÅNAD för att visa de sista 1-3 minuterna, det kallar jag publikförakt.

Dom visade en remsa ett tag efter att nästa film börjat som sa att det var typ EN minut av filmen man "klippt bort", och att rätta till det genom att sända hela skiten om en månad ... vad ska man säja?

Och...hur många har lust sitta hela DEN kvällen för denna sista minut?

Vore bättre dom skitit i reklamen, när dom nu tydligen märkt att dom klippte av, och sända slutet samma kväll, innan nästa film!

Får sälla mej till Svejk; SVT håller iaf lite mer klass...och det är inte bara för man slipper reklam.


SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/25 :  18:38:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Sedan har du alla filmer där man stått ut med halv film utan ljud eller subtitel eller besynnerligt "digitaliserad". Inte fasen gör de som gamla hederliga Sveriges Television, slänger upp en skult "Textmaskinen sönder - återkommer med filmen så snart vi kan!". Nej man kör på och låter oss gissa vad som döljer sog bakom stora ryckiga fyrkanter på Tv-rutan.
Men reklamen drabbas aldrig av störningar. Hyr de in sig i gamnla sändare i Bulgarien eller El Salvador????
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/25 :  20:47:31  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tur att man har filmen på DVD... bra film förresten!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/11/25 :  21:26:43  Show Profile Send JonasY a Private Message
De visade slutet idag klockan 20:25.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/11/25 :  22:46:26  Show Profile
Alltså tv är RUTTET med all reklam .. samt bestämda tider..

Jag har alla mina favoritprogram på automatiskt nerladdning via RSS-feeds från diverse tv-trackers ... sen kan man kolla i lugn och ro själv utan reklam

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/11/25 :  23:44:20  Show Profile Send mace a Private Message
Public Service TV RULES!!!!

M


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/11/26 :  00:11:27  Show Profile Send Larsho a Private Message
Typiskt I-landsproblem

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2007/11/26 :  10:42:38  Show Profile Send pak a Private Message
I-landsproblem eller ej ,men tv4 är i en klass för sig när det gäller att provocera tittarna.
ibland är ju som sagt avbrotten så långa att man byter kanal eller till och med går därifrån och gör nåt annat ,för att man glömt vad man tittat på.Nej fyy f..-hade det inte varigt för att det finns några få program där som jag tycker är bra,så hade jag raderat kanalen från min lista med en gång.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/11/26 :  11:07:38  Show Profile Send huzze a Private Message
Jag kör konsekvent med hårddiskinspelning och "slipper" reklamen eftersom jag sällan kollar programmen "live"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/26 :  11:52:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Hårddisk blir det om ett år när Comhem slutar sända analogt ut i huset ...
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2007/11/26 :  14:53:23  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Jag tyckte väl att det var ett konstigt slut på filmen, men från och med nu så blir det inget mer filmtittande på TV 4.
Revoxarn.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/11/26 :  14:58:33  Show Profile Send Vox a Private Message
Vad jag vet så är det helt frivilligt att titta på tv.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/11/26 :  15:31:49  Show Profile Send svejk a Private Message
Har några bekanta som påstår att de nästan aldrig tittar på televisionsapparaten, men så fort det blir en diskussion om ett Tv-program så har de alltid sett det. Detta fenomen förefaller mig en smula märkligt.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/11/27 :  23:55:25  Show Profile Send edison a Private Message
Svejk:
Big smile, ja visst är det lurigt.

Soundbrigade:
"när Comhem slutar sända analogt ut i huset ..."

Jaha, det var en nyhet.Var hittade du den?
Jag har inte hört ett piss om nåt avslut på analogt i Comhem.Får rensa öronen eller leta info bättre...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/11/28 :  09:32:01  Show Profile Send huzze a Private Message
Ja, det låter märkligt, det tvingar dem ju att ge ALLA sina kunder en box väl?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/01 :  18:06:20  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Edison: När deras förb.... telefonsäljare ringde och skulle sälje digitalbox till mig. "Vi slutar ändå sända om ett år". Va 17 skulle jag med digitalTV-box och 8 pizzkanaler till. Jag tackade nej och fick det beskedet.
Trista och fördomsfulla amerikanska filmer får vi nog av på andra kanaler.


På tal om ämnet: Skulle se del 2 av en engelsk deckare på TV9 ikväll. Men den är inställd pga av någon %¤#%/ håkky-matsch. F*n att sporten får gå in och bryta allt annat.....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000