HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkarswitch
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Swedish Meat
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/11/13 :  00:16:47  Show Profile Send Swedish Meat a Private Message
Hej!

Jag har ett dilemma. Det är så att mitt lyssningsrum kommer att anta en annan form om några månader om ni förstår vad jag menar :)
En följdverkan av detta är att jag måste lyfta ut allt i vardagsrummet som nu är ren hembio i form av en Yamaha RXV640 och jamo-burkar runt om. Min tanke är att jag ska sälja av mina Jamo och använda mig av mina B&W DM602:or som frontare och komplettera med fler B&W som center och surroundhögtalare. Problemet är att jag fortfarande vill använda mig av min 2-kanalare till musik, och att jag då vill kunna switcha förstärkare för antingen musik eller hembio till mina frontar. Jag har kikat på högtalarswitchar och konstaterat att det finns risk för att båda förstärkarna kan kopplas in samtidigt då dom switchar jag set är A, B eller A+B. Det sistnämnda skulle nog kunna sluta dyrt. Jag vill alltså ha en switch som bara är A eller B. Är det någon som kanske vet hur en sådan ska byggas så att förstärkarna inte kan kopplas in samtidigt? Eller om det kanske finns en sådan ute på marknaden.

Ett annat alternativ är ju att hänga 2-kanalaren på pre-outen på yamahan och justera in volymen för film, men när jag vill ha musik från CDn som hänger på 2-kanalaren så kommer den inställningen att få göras om varje gång man ska se en film. Jag behöver ett idiotsäkert system som min tjej kan hantera utan att skjuta förstärkarna i luften samt att det ska vara enkelt. En vippbrytare vore ju det bästa där jag bara väljer förstärkare.

Ta fram era bästa tips så blir jag superglad.

Mvh Micke

  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000