HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Aleph P 1.7 PCB
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2007/11/11 :  10:49:07  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Arbetar på min andra version av kretskortslayouten för en Aleph P 1.7. Den först gjorde jag 2002, men nu när jag ska få ner dem i mina nybyggda lådor som snart är klara Så är mina gamla kort för stora och känns inte heller helt bra så nu jobbar jag som sagt var på en ny version och tar tacksamt emot era synpunkter på min layout.

Kommer att änvända mig av Black Gates N kondesatorer på både in och utgång. Har plaserat transistorerna så att de ska gå att montera på en aluminiumplatta allt för att de ska jobba i samma temperaturområde.

Har jobbat för att i största möjliga mån få en stjärnjord.

Korten mäter 100 * 80 mm

Och som det ser ut i 3D

Tack på förhand för era synpunkter.

/loovet

// det blev en aleph 1.7 //

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/11/11 :  11:45:54  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Ser ju kanonfint ut
Jag har misslyckats med en 1.7 en gång,då köpte jag kort från pcb design.
Kan jag boka två kort nu?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2007/11/11 :  20:04:48  Show Profile Send Zei a Private Message
Tjusigt !

Vad använder du för program loovet?

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2007/11/11 :  23:37:43  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Tackar för lovorden....

hoktuna;

tråkigt att höra att du inte lyckades med din Aleph P. Vad gäller kort så har du ett PM.

Zei;

använder mig av Ultiboard

Någon som har synpunkter på ledningsdragningar resp. komponentplaceringar?

Hälsn.

/loovet

Go to Top of Page

ByggareAndy
Member

266 Posts

Posted - 2007/11/13 :  13:47:00  Show Profile Send ByggareAndy a Private Message
Hej, har studerat ditt kort några gånger och har väl inte hittat några direkta fel, om det beror på att ditt kort redan är bra eller jag som inte hittar dem låter jag vara osagt.

Har dock några kommentarer:

1. Använd lödsidan där det går, det blir jobbigt att löda fast kondensatorerna om det inte finns genomgående vior(men det ser det ut att vara, eller?)
2. Svårt att kommentera när det inte finns ett schema till också, är det detta http://www.kk-pcb.com/aleph-17.html ?
3. Borde gå att göra ledningen från +DC matningen till det första motståndet lite tjockare.

Är black gate n kondingar elektrolyter? Ifall det är metalliserad polypropylen kondingar så ser det snålt ut med pcb ytan.

Annars ser det prydligt och snyggt ut.

Vad kostar en ultiboard licens? Hur snyggt som helst.

/Andy

Ingen signatur för tillfället
Go to Top of Page

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2007/11/13 :  16:31:05  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Hej Andy,

tackar först för att du tagit dei tid att kolla igenommin layout.

quote:
1. Använd lödsidan där det går, det blir jobbigt att löda fast kondensatorerna om det inte finns genomgående vior(men det ser det ut att vara, eller?)

Det är genomgående vior så det ska inte vara några problem.

quote:
2. Svårt att kommentera när det inte finns ett schema till också, är det detta http://www.kk-pcb.com/aleph-17.html ?

Det är precis det schemat som du länkat till.

quote:
3. Borde gå att göra ledningen från +DC matningen till det första motståndet lite tjockare.

Ska bli

quote:
Är black gate n kondingar elektrolyter? Ifall det är metalliserad polypropylen kondingar så ser det snålt ut med pcb ytan.

Elektrolyter med en radie på 8mm.

Vet inte vad en licens kostar, lånar en god väns licens

Tack än en gång för dina synpunkteer och frågor.

/loovet

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000