HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tjänstebil - vad välja?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/10/29 :  20:45:03  Show Profile Send matsj a Private Message
Koenigsegg kommer med en miljöbil snart. Aha du skulle ha med familjen också hmmmm det går nog inte med den då.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/30 :  13:09:41  Show Profile Send OcA a Private Message
matsj -> Har redan en Corvette för de "roliga" ändamålen...

Visst, etanolbilarna drar en aning mer, men 2l låter välan mycket kan jag känna. De etanolbilar som snurrar hos oss går runt på ca 1,3 - 1,5 max, beroende på hur man kör givetvis. Det är bra tryck i SAAB-rovorna och det inbjuder till tung gasfot...

Det enda i hybridväg som vi kan ta är Prius och det blir det ingen hur miljötrevlig den än är. Om det hade funnits en Avensis med liknande bestyckning och framförallt mer pulver så hade det varit högintressant. Lexus faller tyvärr fetbort... På tok för dyra.

Om Volvo kunde klämma ner sin 2,5T Flexifuel i S40/V50 skulle det kunna vara något också, men med 125 ystra hästar i FF-motorn så är det tyvärr för lite för att jag ska känna mig motiverade att välja en sådan över en SAAB i dagsläget...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/10/30 :  14:35:28  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Jag kör en 9-3 TiDS 2007. Fin bil som går bra (150Hk/320Nm). Hade gärna önskat lite mer klös, men det gör man ju alltid såklart.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2007/11/03 :  18:54:32  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
OcA!

Stackars dig ... Vilka enorma problem du har. Tack och lov finns det gemenskap här som kan hjälpa dig i det svåra valet av tjänstebilen.

(Lite ironiskt menat.)

Edited by - pick-me-up on 2007/11/04 10:32:07
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/11/03 :  20:19:18  Show Profile Send mace a Private Message
Att det går åt mer etanol än bensin må så vara men det går inte åt mer energi
Så de surplar i sig mer vätska men de utnyttjar inte enegiinnehållet sämre.

Hur mycket energi det går åt för att tillverka och leverera en liter bensin resp. etanol vet jag dock inte

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/04 :  15:46:26  Show Profile Send OcA a Private Message
Ja, det är i sanning ett väldigt angenämt "problem"... Men man ska ju ändå ha bilen i fyra år och köra med den rätt mycket, så man vill ju göra ett bra val och inte ångra sig.

Saabarna har ju överraskat mig ännu så länge, men i nästa vecka ska jag faktiskt ta och prova ett par Oplar med. Tycker de ser rätt fräcka ut med OPC-paketen och motorerna är det ju inget fel på egentligen (sitter ju i princip samma i Saab som i Opel numera i många modeller)... Helst skulle jag vilja köra diesel, men vi får se vad chefen säger om det, har varit diskussion om hur många mil per år man måste köra för att diesel ska kunna "räknas hem" pga skatt osv...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/11/04 :  21:49:35  Show Profile Send mace a Private Message
Jag åkte runt i en SAAB idag. Brorsan skall ha tjänstebil. Provade en 93, 150 hk diesel. Arghhhhhhhhhhhhhh
Han skall dock beställa den nyare 93an med dubbelturbo, en liten och en stor. 180 hästar Kommer efter jul eller så.

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000