HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Copland chassin
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johnny
Member

223 Posts

Posted - 2002/12/09 :  20:50:29  Show Profile Send Johnny a Private Message
Hmm....är det någon som vet var Copland fick tag på sina gamla chassin? De var ju mycket snyggare än de nya, framförallt gillade jag "knapparna", skulle vara skoj att bygga lite grejor i dom, när (om!) man får råd någon gång i framtiden.
Det kan vara bra att spana runt lite tänkte jag...

//Johnny

Just nu: In Flames "Soundtrack to your escape"

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2002/12/09 :  22:17:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ryktet säger att det var ett bolag i samma företagspark som Xena(fd. Primare) ligger som byggde chassiena åt dem. Huruvida de också gjorde knappar/rattar åt dem också vet jag inte.
Vänligen, P

P.S. visst är de vackra:

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2002/12/09 :  22:19:09  Show Profile Send snare2 a Private Message
Hmmm. jag ser ingen bild ??? :-(
Go to Top of Page

Johnny
Member

223 Posts

Posted - 2002/12/09 :  22:24:45  Show Profile Send Johnny a Private Message
De är minst sagt vackra...
Hur gör man nu då, för att få veta mer tro? Tvivlar på att Copland själva har några som ligger och skräpar som dom vill bli av med.
Blir lite väl dyrt att köpa beggade grejor och ta ut innehållet för att bygga eget
Visserligen så ska väl deras egna prylar inte vara så dåliga heller...
Men varför köra med ny design? Fattar inte

//Johnny

Just nu: In Flames "Soundtrack to your escape"
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/12/09 :  22:53:59  Show Profile Send celef a Private Message
Jag ser då ingen skillnad, kantigt som kantigt?

sound pollution
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/12/10 :  07:24:20  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
QLN fabriken i Mölndal monterade Coplandprylar. Då de flyttade från Mölndal hade de utförsäljning på ALLT. Jag var där mer tyvärr inte så DIY:ig som jag är nu så det enda jag köpte var ett gäng Coplandrattar som finns för ev framtida projekt. Tror jag gav 10 kr/styck för dem.

De sålde annars färdig Copland och Primareelektronik, kretskort till tex Copland CTA 301 som var färdigmonterade bortsett från rör och trafo, halvmonterade chassien, högtalarelement, etc. Som sagt, hade detta varit idag hade jag fyllt upp bilen med projektmaterial.

Primare systems i Växjö monterade tidigare Copland, innan Copland blev heldanskt. Där kan finnas kvar något om de släpper det ifrån sig.

Apparatlådor till elektronikbyggen verkar vara en bristvara. Det lilla som finns är vansinnigt dyrt. Är det ingen som har en kompis i plåtbranchen, detta MÅSTE vara en god affärside?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2002/12/10 :  11:05:28  Show Profile Send Per100 a Private Message
Har förgäves via copland försökt få tag på en silverfront till CTA501. Har själv en svart i perfekt skick, så om någon silverägare vill ha svart byter jag gärna.
Go to Top of Page

Johnny
Member

223 Posts

Posted - 2002/12/10 :  13:47:25  Show Profile Send Johnny a Private Message
Ja, det verkar vara lite hopplöst när det gäller snygga chassin till DIY, och varför kan man inte köpa genom ett företag? Har pratat med flera, men ingen vill sälja...

//Johnny

Just nu: In Flames "Soundtrack to your escape"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000