Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/10/12 : 22:39:21
|
jupps jag gillade den inte. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 07:25:25
|
Jo, plattor som växer har de gjort förut. Denna kanske är sådan också.
Jag åker in och hämtar mitt ex idag. Det skall bli spännande att se om de "hittat tillbaks".
Vad är det för skillnad på "Limited" och den vanliga?
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/13 : 08:58:51
|
Det tanke på vad jag läste i HifiKlubbensblad, där det finns en intervju med Jocke och producenten,, så känns det som en platta om INTE inhandlas med förhoppningar om ljudkvalite,,,
Ska se om jag hittar PDFen,
http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/se/Kataloger/200702 Sid 38-39
Känns rubriken bra ?
Edit: Länk tillagd. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2007/10/13 09:08:24 |
|
|
The Leafs
Member
387 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 10:44:39
|
Jodå denna platta är en typisk Kent-platta såtillvida att den sakta och smygande växer för varje genomlyssning.
Efter första vändan blev det liksom ett stort "jaha?" Efter femte, sjätte vändan har den nu vuxit. Rejält.
Pretentiöst? Ja. Svårt? Ja Går det att värja sig mot detta album? Nej.
Kent har något eget som sticker ut, det är inte alltid lätt att sätta fingret på vad. Texterna är svåra men smått genialiska. Bästa spåret är enligt mig "Ingenting", gillar också "Berlin" rätt så mkt.
Är detta Kents bästa album? Nope. I mina öron är "Du och jag, döden" överlägset det bästa och samtidigt ett av de bästa albumen en svensk grupp har spelat in. Någonsin. "Tillbaka till samtiden" är ett bra hantverk och ett givet köp, trots att inspelngens kvalitet.....stinker. |
"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves |
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 16:09:53
|
Jag tillhör dem som tycker att Kents nya är riktigt riktigt bra! Visst - syntarna är mer framträdande än tidigare, men låtarna är mästerligt arrangerade och varierande liksom texterna som är lika välformulerade och precisa som vanligt. Kent är fortfarande det bästa bandet som finns i Sverige! Ljudet? Inte uppseende väckande bra, men absolut inte dåligt. Tycker nog att kritikerna är lite v ä l känsliga här! hälsar Gabe |
|
|
Melker
Member
448 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 23:42:58
|
quote: Visst - syntarna är mer framträdande än tidigare
och det säger du som om det vore något negativt?!
Annars kan jag inte annat än att hålla med.
Efter att ha hört "Ingenting" på radio så har jag idag varit tvungen att springa och köpa mina första Kent plattor Tilbaka..,Du och Jag Döden, V&A och Isola |
Halmstad |
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 08:43:42
|
Melker: SÅ här ska det naturligtvis vara: "Syntarna är mer framträdande än tidigare, oc låtarna är mästerligt arrangerade..." |
|
|
Melker
Member
448 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 09:45:57
|
de e OK :-) |
Halmstad |
|
|
templar
Member
89 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 18:55:13
|
Jag håller med om att deras skivor växer på några genomlyssningar, vet dock inte vart jag ska placera nya skivan på inbördesrankingen, den är lite ojämn. Favoritlåten är nog 'Generation Ex' för tillfället, ändras säkert några gånger.
'Ingenting' gillar jag inte alls, den andra låten på 'Ingenting'-singeln 'Min värld' är klart mycket bättre i mina öron t.ex. |
La chispa adecuada
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 21:19:52
|
Kent har något som är riktigt smittande. "Du och jag döden" är MYCKET bättre på vinyl än på CD, hoppas denna kommer på vinyl också.
Att de flirtar hejdlöst med alla gammla Vince Clark fans med sina bas-syntar är ett grymt plus. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/10/16 : 21:46:11
|
Jag är ju lite antiKent, men bokade vinylvarianten....
Något av deras alster måste ju bli först i min samling.
Har aldrig förstått deras storhet, antar att jag missat något..
Nu ska jag göra ett seriöst försök, att krama Kent... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2007/10/17 : 08:27:14
|
Du har missat något men kul att du ger dom en chans på vinyl!!
Tycker skivan växt mycket från "Jaha ?!" till något av deras bättre album...
Ta bara "Ensammast i Sverige", man kan inte få ett bättre soundtrack att ta sej genom mörkret vi har framför oss nu hela vägen till april... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/10/17 : 11:18:41
|
Jaha... tänkte jag, ännu ett kent-album, nu har de gjort "kent-låten" igen... och igen. Tills jag igår stod i en skivbutik i Sthlm igår och hörde åtminstone fem låtar från senaste skivan. Det var faktiskt riktigt bra... |
Min anläggningstråd |
|
|
Lovan
Member
3166 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 19:20:05
|
Fler än mig som skivan börjat växa fast vid en vid det här laget? |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 19:28:07
|
Har tvingat mig på den 5 ggr nu, men inget ännu,,, Näe,,, Kent är inget för mig och kommer nog aldrig att bli. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2007/11/05 : 19:50:21
|
Inför den här plattan reagerar jag ungefär som vanligt på deras senaste årens skivsläpp med Kent, ett par bra låtar men det gör knappast en hel skiva.
Engelska versionen av Hagnesta Hill har jag spelat en del och för egen del så känner jag att det var startskottet för något som kunde väckt mitt intresse för bandet på riktigt. Som de är nu så känns det som om dom går på halvfart och "spelar säkra kort" när dom kör på svenska.
|
Exit Planet Dust |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
lindome
Member
1054 Posts |
Posted - 2007/11/06 : 09:01:19
|
Denna gången hade LP inte en chans mot CD:n Konstigt eftersom förra plattan var LP varianten mkt bättre ljudmässigt.
Olika producenter eller mastrings ansvariga..(kan man säga så???) |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/11/12 : 14:19:23
|
Nu har jag lyssnat igenom ett par gånger... hmm... vad tråkig den var... |
Min anläggningstråd |
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2007/11/14 : 08:05:16
|
Zalve: läste igenom Kent-artikeln. Enligt min mening är det som att tala om äpplen och päron angående ljudkvalitet. Det Jocke snackar om är att man inte nödvändigtvis behöver spela in en skiva som återger alla ljud/instrument så naturtroget som möjligt, att man kan skapa en illusion, en produktion. Det är ju inget nytt. Jag tror att alla här på forumet accepterar att pop/rock är "konstgjord". Men det som många inte accepterar är att man sen mastrar produktionen till en tegelsten för att den ska låta bra i en iPod eller i en bilradio. Det verkar som Jocke är medveten om det också... |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/11/14 : 09:56:20
|
Medveten Ja,,, Men brydde han sig om resultatet blev en bra mastrad produkt eller ej? |
|
|
Topic |
|