HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sämsta skivköp/största besvikelse 2007?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/12/03 :  18:40:53  Show Profile Send rolnor a Private Message
Kanske är en tråkig tråd, men kan ju funka som varning! För min del:
Alisson Krauss och Robert Plant`s skapelse samt Bruce "Magic"
Artister som jag förväntar mej mycket mer av...

rolnor

Edited by - rolnor on 2007/12/03 19:58:51

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/12/03 :  18:48:53  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Denna skiva vinner lätt kategorin hos mig för i år.

Beautiful Sounds of Lickgoldensky

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2007/12/03 :  19:00:04  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Franskt postrockband som är superhypade av diverse rockkmagasin. Köpte på stående fot. "Alcest" heter de. Kraftfull varning måste utfärdas.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/03 :  22:18:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Folk må hänga mig upp och ner och koka mig i lättglögg men tack för fildelningsprogram. Hittar jag något som verkar vettigt laddar jag ner skivan som MP#, lyssnar och om det är vad jag vill ha beställer jag originalet. Inte ett felköp på länge.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/03 :  23:09:27  Show Profile Send Zombie a Private Message
Cherry Ghost - Thirst For Romance DLP
den är till salu...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/12/04 :  01:28:35  Show Profile
Jag gör som ljudbrigaden, varför ska man köpa sånt man inte tycker om för. Verkar onödigt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/12/04 :  03:16:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Jag laddar oxå ner sånt jag inte tycker om.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/12/04 :  07:25:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Alisson Krauss och Robert Plant`s skapelse samt Bruce "Magic"


Märkligt som smaken kan skilja sig åt, dessa två skivor tycker jag är riktigt bra och två av årets höjdpunkter det är ju dumt att jämföra Bruce skivor med de bästa från 70- och 80-tal, så bra blir han (eller någon annan) aldrig igen...men "Magic" är ändå en bra skiva, betyg 4/5. Krauss/Plant får 4/5 den också.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/04 :  09:56:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Fast jag noterar att jag inte laddar ner och använder de tillsnikna filerna att lyssna på utan använder dem som beslutsmaterial innan jag köper en skiva.
Är det ren skit deletas filerna (går inte ens i papperskorgen).

Riktigt dåliga köp (alla tider):
Keith & Julie Tippet - Coupled in Spirit. Paret ålar runt i en flygel och knäpper på strängarna alternativt blåser i en flaska. Den har jag gett bort.
Kylie Minogue - Deconstruction. Dock är Confide In Me, så bra att det rättfärdigar missköpet.

Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/12/04 :  12:22:48  Show Profile Send OcA a Private Message
Solklara magplask detta året är Helloween och Gamma Rays senaste alster... Hur kan nåt som varit så bra bli så dåligt? Bakläxa och kanske ett eller två piskrapp som straff för dessa vedervärdiga plattor...

Annars håller jag med soundbrigade! DC++ har avhjälpt många felköp. Är det bra, ja då går musen till Ginza, är det skit går musen till papperskorgen - enkelt! Kvaliteten på musiken man tankar ner (oftast variabel bitrate) låter så usel i min anläggning att jag måste köpa de skivorna jag uppskattar ändå... Annars sitter jag och retar mig galen på ljudet. Iofs dunkar jag sedan in skivorna i datorn (lossless) men man måste ju ändå ha CD'n som utgångsmaterial...

Perfekta lösningen för mig vore att köpa skivan digitalt från början, dvs i lossless-format med jpg-filer på omslag och texter... Då skulle jag bli väldans glad.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/12/04 :  13:16:10  Show Profile Send rolnor a Private Message
quote:
Perfekta lösningen för mig vore att köpa skivan digitalt från början, dvs i lossless-format med jpg-filer på omslag och texter... Då skulle jag bli väldans glad.


MusicGiants kommer väl att börja sälja till Europa snart kan man tro?

rolnor
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/12/04 :  16:08:29  Show Profile Send OcA a Private Message
rolnor -> Hoppas på det! Skulle vara kanon!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2007/12/04 :  19:23:02  Show Profile Send Blue a Private Message
Årets sämsta köp för mig var lätt ett par datorhögtalare som jag skaffade för att ha på jobbet. Deras ljud suger på ett storartat sätt. Det hela har dock nu löst sig genom att jag istället lyssnar med lurar eller min kollegas anläggning.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/12/04 :  23:41:21  Show Profile Send garmen a Private Message
det blir nog allt phoniex senaste, köpte den av all hast. som tur var betalade jag ganska snålt för den, en promo också. men nä det var inge bra alls. vet inte riktigt varför jag köpte den heller. kan varit så att det var en låt på deras förra som var riktigt schyst.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/12/05 :  13:37:29  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Ett riktigt dåligt köp kom jag på. Ett dimmigt ungdomsminne sade att jag skulel köpa amerikanska Ars Nova .... men oj vad min stackars hjärna hade förträngt mycket. Gillade jag dem här back then (1968)??? Neeeeeeeeeeeej så fel.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/12/05 :  16:25:19  Show Profile Send poppen a Private Message
Joni Michels nya var en besvikelse. Trodde den skulle bli bättre.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/12/05 :  17:40:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag gick förbi en gatumusiker som sjöng irländska låtar helt suveränt.
Han sålde sin platta för hundra spänn och jag köpte en direkt.
När jag kom hem upptäckte jag att den bara innehöll inspelningar av kristna sånger från Livets Ord.
Vilken blåsning! Okej, jag bor i Jönköping så jag borde veta bättre.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

felsteg
Starting Member

34 Posts

Posted - 2007/12/05 :  21:28:44  Show Profile Send felsteg a Private Message
jag brukar åka upp till bengans ist för att ladda ner. stå där å lyssna, ger skivor en lyssning och om jag tycker det är bra så får den hamna i #lyssna igen om en vecka facket#. återkommer om en vecka å lyssnar igenm tycker jag det är bra då överväger jag ett köp! dock förkaster jag ingen som laddar ner först! förstår det fullt ut och skulle göra likadant om de inte var så trevliga och gjorde så gott kaffe i cafét.

btw, dåligt köp. Jakobinarina - his lyrics ara disastrours http://www.myspace.com/jakobinarina1234
hajpade barn från island, bra på att spela, gillar trummisen, dock föll de på att texterna är sämre än crazy frog.
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2007/12/05 :  23:47:10  Show Profile Send Fostex a Private Message
Jag köpte Interpol - Out Love To Admire, riktigt bra musik, men hemsk inspelning!

// David
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000