HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kents senaste...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/10/12 :  22:22:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Kents nya platta "Tillbaka till samtiden" har fått strålande kritik.

"Det här är ett mästerverk"

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=539&a=375275

Är det någon som hört den än?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/12 :  22:39:21  Show Profile Send B-200 a Private Message
jupps jag gillade den inte.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/10/13 :  00:08:14  Show Profile Send ryst a Private Message
lyssnat på den 5ggr tror jag. Känns sådär men hoppas på att den växer, tycker fortfarande att spåret Ingenting är bäst på plattan med Columbus som stark 2:a

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/10/13 :  07:25:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jo, plattor som växer har de gjort förut. Denna kanske är sådan också.

Jag åker in och hämtar mitt ex idag. Det skall bli spännande att se om de "hittat tillbaks".

Vad är det för skillnad på "Limited" och den vanliga?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/13 :  08:58:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det tanke på vad jag läste i HifiKlubbensblad, där det finns en intervju med Jocke och producenten,, så känns det som en platta om INTE inhandlas med förhoppningar om ljudkvalite,,,

Ska se om jag hittar PDFen,

http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/se/Kataloger/200702
Sid 38-39

Känns rubriken bra ?



Edit: Länk tillagd.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2007/10/13 09:08:24
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/10/15 :  10:44:39  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jodå denna platta är en typisk Kent-platta såtillvida att den sakta och smygande växer för varje genomlyssning.

Efter första vändan blev det liksom ett stort "jaha?" Efter femte, sjätte vändan har den nu vuxit. Rejält.

Pretentiöst? Ja.
Svårt? Ja
Går det att värja sig mot detta album? Nej.

Kent har något eget som sticker ut, det är inte alltid lätt att sätta fingret på vad. Texterna är svåra men smått genialiska. Bästa spåret är enligt mig "Ingenting", gillar också "Berlin" rätt så mkt.

Är detta Kents bästa album? Nope. I mina öron är "Du och jag, döden" överlägset det bästa och samtidigt ett av de bästa albumen en svensk grupp har spelat in. Någonsin. "Tillbaka till samtiden" är ett bra hantverk och ett givet köp, trots att inspelngens kvalitet.....stinker.

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/10/15 :  16:09:53  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jag tillhör dem som tycker att Kents nya är riktigt riktigt bra! Visst - syntarna är mer framträdande än tidigare, men låtarna är mästerligt arrangerade och varierande liksom texterna som är lika välformulerade och precisa som vanligt. Kent är fortfarande det bästa bandet som finns i Sverige!
Ljudet? Inte uppseende väckande bra, men absolut inte dåligt. Tycker nog att kritikerna är lite v ä l känsliga här!
hälsar
Gabe
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2007/10/15 :  23:42:58  Show Profile Send Melker a Private Message
quote:
Visst - syntarna är mer framträdande än tidigare


och det säger du som om det vore något negativt?!

Annars kan jag inte annat än att hålla med.

Efter att ha hört "Ingenting" på radio så har jag idag varit tvungen att springa och köpa mina första Kent plattor Tilbaka..,Du och Jag Döden, V&A och Isola

Halmstad
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/10/16 :  08:43:42  Show Profile Send Gabe a Private Message
Melker: SÅ här ska det naturligtvis vara: "Syntarna är mer framträdande än tidigare, oc låtarna är mästerligt arrangerade..."
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2007/10/16 :  09:45:57  Show Profile Send Melker a Private Message
de e OK :-)

Halmstad
Go to Top of Page

templar
Member

89 Posts

Posted - 2007/10/16 :  18:55:13  Show Profile Send templar a Private Message
Jag håller med om att deras skivor växer på några genomlyssningar, vet dock inte vart jag ska placera nya skivan på inbördesrankingen, den är lite ojämn. Favoritlåten är nog 'Generation Ex' för tillfället, ändras säkert några gånger.

'Ingenting' gillar jag inte alls, den andra låten på 'Ingenting'-singeln 'Min värld' är klart mycket bättre i mina öron t.ex.

La chispa adecuada

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/10/16 :  21:19:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Kent har något som är riktigt smittande. "Du och jag döden" är MYCKET bättre på vinyl än på CD, hoppas denna kommer på vinyl också.

Att de flirtar hejdlöst med alla gammla Vince Clark fans med sina bas-syntar är ett grymt plus.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/16 :  21:24:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
PAC: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=64260

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/10/16 :  21:25:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jajamen, den kommer på vinyl.

http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=3445

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/10/16 :  21:46:11  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Jag är ju lite antiKent, men bokade vinylvarianten....

Något av deras alster måste ju bli först i min samling.

Har aldrig förstått deras storhet, antar att jag missat något..

Nu ska jag göra ett seriöst försök, att krama Kent...

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/10/17 :  08:27:14  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Du har missat något men kul att du ger dom en chans på vinyl!!

Tycker skivan växt mycket från "Jaha ?!" till något av deras bättre album...

Ta bara "Ensammast i Sverige", man kan inte få ett bättre soundtrack att ta sej genom mörkret vi har framför oss nu hela vägen till april...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/10/17 :  11:18:41  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jaha... tänkte jag, ännu ett kent-album, nu har de gjort "kent-låten" igen... och igen. Tills jag igår stod i en skivbutik i Sthlm igår och hörde åtminstone fem låtar från senaste skivan. Det var faktiskt riktigt bra...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/05 :  19:20:05  Show Profile Send Lovan a Private Message
Fler än mig som skivan börjat växa fast vid en vid det här laget?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/05 :  19:28:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har tvingat mig på den 5 ggr nu, men inget ännu,,,
Näe,,, Kent är inget för mig och kommer nog aldrig att bli.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/11/05 :  19:50:21  Show Profile Send n0p a Private Message
Inför den här plattan reagerar jag ungefär som vanligt på deras senaste årens skivsläpp med Kent, ett par bra låtar men det gör knappast en hel skiva.

Engelska versionen av Hagnesta Hill har jag spelat en del och för egen del så känner jag att det var startskottet för något som kunde väckt mitt intresse för bandet på riktigt. Som de är nu så känns det som om dom går på halvfart och "spelar säkra kort" när dom kör på svenska.


Exit Planet Dust
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/11/05 :  22:50:18  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag väntar på min LP


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/06 :  08:55:21  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Fick min igår (CD) och visst är det Kent, och den känns helt OK, so far.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2007/11/06 :  09:01:19  Show Profile Send lindome a Private Message
Denna gången hade LP inte en chans mot CD:n
Konstigt eftersom förra plattan var LP varianten mkt bättre ljudmässigt.

Olika producenter eller mastrings ansvariga..(kan man säga så???)
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/11/12 :  14:19:23  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Nu har jag lyssnat igenom ett par gånger... hmm... vad tråkig den var...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/11/14 :  08:05:16  Show Profile Send Zombie a Private Message
Zalve: läste igenom Kent-artikeln. Enligt min mening är det som att tala om äpplen och päron angående ljudkvalitet. Det Jocke snackar om är att man inte nödvändigtvis behöver spela in en skiva som återger alla ljud/instrument så naturtroget som möjligt, att man kan skapa en illusion, en produktion. Det är ju inget nytt. Jag tror att alla här på forumet accepterar att pop/rock är "konstgjord". Men det som många inte accepterar är att man sen mastrar produktionen till en tegelsten för att den ska låta bra i en iPod eller i en bilradio. Det verkar som Jocke är medveten om det också...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/14 :  09:56:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Medveten Ja,,, Men brydde han sig om resultatet blev en bra mastrad produkt eller ej?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000