HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 värdelösa dvdr skivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2007/10/01 :  20:51:46  Show Profile Send pak a Private Message
jag har väldiga problem med några dvdr från emtec.det är 16x,+r skivor.
är det så att detta är ren dynga eller kan de brännas på nåt annat sätt?
dvdspelarna jag testat de på känner ej av skivan-ibland kan det gå efter flera försök.inte ens datorn känner av dom efter bränning.
andra skivor funkar perfekt men inte dessa.brännaren är från samsung och har inte bränt fel med några andra skivor än just dessa.testst med nero och dvddecrypter men med kastade skivor som resultat
nån mer med liknande erfarenheter?? eller med förklaring om varför det kan bli så.
edit:stavfel

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

Edited by - pak on 2007/10/01 21:03:54

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/01 :  20:53:43  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Inte alla spelare är kompatibla med alla skivor. Jag har köpt ett 100-pack en gång som inte funkade med min NEC-brännare så jag sålde dem vidare. Det var billiga skivor så efter det har jag hållit mig till dyrare Maxell.

Nyligt köpte jag ett 50-pack Maxell för att vara säker (som vanligt) men det funkade inte alls med min NEC. Köpte en ny Pioneer, billigare än att köpa nya skivor, och det funkar perfekt.

Tråkigt att det är så här

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2007/10/01 :  21:08:21  Show Profile Send pak a Private Message
hmm-jag kanske skulle ta och testa nån på brorsans brännare då.
knepigt är det i alla fall.
man blir så himla sur.superbilliga skivor som av andra kallas "skräp" funkar perfekt,medan tex. TDK -r som ska va bättre än deras +r funkar sämre än +skivorna.man vågar ju inte köpa storpack när det är på detta viset ju.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/10/01 :  21:44:58  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Min fars Stationära DVD inspelare tar bara TDK,kan köpte Sony en gång,då skicka jag tillbaka honom till affären,han kom hem med TDK och dom funkar.Nu håller du dig till dom sa jag..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/10/01 :  22:23:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
TDK-skivorna jag köpte på Biltema (kunde ja ju nästan räknat ut) var värdelösa. Ungefär hälften fick brännfel och resulterade värdelösa innan bränningen var klar.

Edit: Oavsett hastighet

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2007/10/01 22:24:05
Go to Top of Page

nelsson
Member

174 Posts

Posted - 2007/10/01 :  22:36:16  Show Profile Send nelsson a Private Message
Vilket märke som står på skivorna man köper har ibland ganska lite att göra med vem som har tillverkat dem, se http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
Näthandlare skriver ibland ut mediakoden så man vet vad man får, i en vanlig stormarknad är det däremot helt omöjligt att ta reda på vad som gömmer sig bakom etiketten.

Hifi, kaffe & arkitektur
nelssons stereo

Edited by - nelsson on 2007/10/01 22:38:41
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000