HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver switch för 2 signaler till slutsteg.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/01 :  15:33:05  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
När man väl bestämt sig får det vara som det är, helt enkelt. Musical fidelity A3CR försteg och tillhörande slutsteg stannar hos mig, låter för bra att säljas under 12000 (tycker till och med att det är ett lågt pris). Skulle gärna koppla in ett andra försteg till mitt slutsteg dock, finns det bra switchar att köpa som man kan använda som väljare? Inga snordyra saker. Vill gärna koppla in surround och använda mina 2-kanalshögtalare som framsystem, har pre-out från förstärakren men det hjälper ju inte när man inte har någon ingång på nästa slutsteg...

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:49:33  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Är det verkligen ingen som kopplat in 2 olika försteg på samma slutsteg och hittat en bra väljare?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:54:41  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Känns som en svag punkt i kedjan. Oftast kör man väl nån sorts hometheatre-throughput istället. Men om du ska köra en switch så får det nog vara en rätt bra. Hoppas nån annan har en annan och positivare input.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/03 :  14:01:16  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jo, oftast är det väl det som är lösningen, men det finns inget sådant på mitt försteg. Hade tänkt sälja MF-stegen till förmån för amplifixen som har en sådan funktion just av den anledningen (och för fjärren, dum anledning men den är snygg), men den lät så tråkig i 2kanal jämförelsevis, så vill gärna hitta en bra switch som löser problemen.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/10/03 :  14:04:51  Show Profile Send OcA a Private Message
Hör med Harmony Design om de kan rodda till en sådan ingång på dina grejer? Han är ju duktig som tusan på kluriga lösningar... Kan vara värt ett telefonsamtal iaf!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/03 :  14:18:10  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Låter lite dyrt att få en lösning inopererad i försteget, men det kanske är det som måste till för att inte ljudet skall bli lidande? En pryl för typ 3000:- menar jag?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2007/10/03 :  14:24:17  Show Profile Send MartinN a Private Message
Köp en billig mekanisk switch 3 till 1 från
t.ex. El-giganten eller ClasOhlsson och testa
med den. Du kanske är nöjd med en sådan och
den har inte kostat skjortan. Kör själv
diverse tv-ljud via en sådan omkopplare,
men jag har inte den för den allra finaste
lyssningen. Antar att en cinema-through
i stort sett är en rca in , ett relä och
en rca ut. En mekanisk väljare borde inte
vara mycket sämre.

Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000