HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Barn med förståelse för sådana som oss
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/09/24 :  14:10:22  Show Profile Send kris69 a Private Message
God uppfostran
http://www.merlinmusic.com/images/Dadhifi.jpg

" Vi borde prata mera om våra öron"

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/24 :  14:21:53  Show Profile Send denada a Private Message
HAHAHAHAHAHA

så sabla bra...

edit

jag fick ju till annat jag....



så jag är nöjd med det

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2007/09/24 14:46:16
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/24 :  14:39:40  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det är nästan så att man blir tårögd

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/09/24 :  14:46:59  Show Profile Send OcA a Private Message
Mycket bra!

Väldresserad ung förmåga!

Själv satt jag och ritade Audi-bilar när jag var liten... Och tåg, eftersom pappa körde Audi och jobbade med järnvägstransporter...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/24 :  14:52:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Från gammal tråd om Barn och Hifi




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/24 :  17:39:51  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Denada: jag är lite orolig för dig......hoppas han inte blir alltför ELAC

Artphotography
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/25 :  16:43:47  Show Profile Send poppen a Private Message
Kul att peta sönder högtalare och skruva på dem - Jätter kul när man är en liten Einstein.
men de får man väl offra
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/25 :  17:18:51  Show Profile Send denada a Private Message
Dan det är nog lugnt hon brås på mamma i humöret och pappa i musiksmaken

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/25 :  17:30:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Om man i tid talar om och visar, så är det inga problem.

Lillan har inte rört något på högtalaren. En gång vred hon upp volymen, men det lärde hon sig snabbt att man inte skulle göra.

Låt dem vara med, är mitt råd. Lär dem hur man gör

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/25 :  17:32:50  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:
Dan det är nog lugnt hon brås på mamma i humöret och pappa i musiksmaken


Som hos mig då nej, jag tänkte mest eftersom hon sitter och sneglar på ELAC högtalaren i tidningen

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/25 :  17:46:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Konstigt att du säger nåt sånt Dan, trodde du skulle iakta någon annan högtalare

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/25 :  18:08:00  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Faktum är, att tittar man länge och noga så finns ingen annan möjlighet än att flickebarnet har den otroligt tidiga förmågan att välja ut sann kvalitet - titta som hon fixerar blicken på den vackra och skönsjungande svensktillverkade högtalaren. Absolut ingen risk för ELACheter där inte

Artphotography
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/27 :  13:02:23  Show Profile Send denada a Private Message
Nopps Det blir nog ett par dali på hennes rum snart... ska ev få till en stapel till hennes rum oxå...

Jag har ett parasound försteg liggande och får hem två slutsteg till nästa vecka... så det löser sig nog.
Men den som lever får se.

Barn ska lära sig tidigt att uppskatta KVALITET och inte KVANTITET. Det är vad jag tycker...

Mera väl spelande maskiner till barnen...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2007/09/27 :  17:06:29  Show Profile Send Guru a Private Message
Jag har en liten DIY'erska hemma med dragning åt Tannoy

Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/09/27 :  21:35:52  Show Profile Send ILLY a Private Message
Ja, va bra!
Att jag inte tänkt på det förut. Klart jag ska bygga nåt skoj åt lilltjejen också.

Designkriterier: Stöt-, pet-, och vandalsäkert, vätsketåligt, få och intuitiva knappar samt snabba underdimensionerade säkringar, extra jordfelsbrytare och rosa glitter! (ja, sen ska det ju förstås låta bra också)

Vad tycker ni, fyra år är väl lagom ålder för en tjej att vara delaktig i sitt första högtalarbygge?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/09/27 :  21:56:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
6 år går också bra...då kan man gå på mer avancerade grejer....



- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/09/28 :  08:11:24  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/09/28 :  08:13:05  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
VAD SÄGER DU, PAPPA !!!!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

d.ma
Member

233 Posts

Posted - 2007/09/30 :  09:04:50  Show Profile  Visit d.ma's Homepage Send d.ma a Private Message
dottern inte så impad av mina grejer,,,allt kan inte låta bra så självklart byter man prylar för hennes skull å efter det är alla nöjda å glada
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/30 :  10:28:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Vilka härliga bilder!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/10/04 :  14:53:59  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Här diggas det hårt!!



Var ett tag sen ser jag på prylarna....
Barnen växer och pappa byter prylar allt för ofta...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000