Author |
Topic |
|
mr.speedwell
Member
57 Posts |
Posted - 2007/09/30 : 16:25:41
|
hittade ett par signal kablar av märket isoda ha-08-psr på en loppis står på inbränning nu nån som vet om det är värt besväret? |
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2007/09/30 : 17:31:07
|
Om det är ett fynd eller inte kan bara du avgöra. Som jag ser det beror det på priset och ljudet den kommer att presentera.
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Rutger
Member
135 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 00:36:33
|
Ett fynd, helt klart!
Isoda. l'Audiophile, Hiraga. Anders Edenholm i Sverige, var det sent 80-tal? Triodvågen, budskapet att komponenters musikaliska värde inte definieras av det påstämplade mätvärdet. Visst var det Edenholm et al., vad hette deras butik nu igen, som tog in de japanska Isoda-kablarna till Sverige? Tror att jag fortfarande har några svindyra tantalmotstånd liggande som jag köpte där.
Gissar att Isoda inte tillverkas längre. En exklusiv kabel när det begav sig, väl. Japansk mystik? Troligen är den hårt matchad till det sammanhang där den var tänkt att användas. SET-förstärkare, analogt, horn.
Inget man väntar sig att hitta på en loppis. Spela in den igen, måste vara intressant att lyssna på idag. Byt ut lödningarna kanske... |
|
|
mr.speedwell
Member
57 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 19:36:28
|
lyssnat lite nu och det låter mycket trevligt. mindes också att jag som en ung man var hos anders och köpte isoda tonarms kabel till Moerch armen på regan, så nu kan man ju säga att man har det hela vägen fram till steget och för er som undrade om det var ett fynd så tycker jag att det var mycket välljud för 50kr |
Edited by - mr.speedwell on 2007/10/03 19:37:09 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2007/10/04 : 08:15:06
|
Jag hade Isodakablar på 90-talet. Problemet var att de korroderade vid kontakterna, kanske beroende på att man blandade olika material, så du bör kolla detta och eventuellt terminera om dom. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
|
Topic |
|