HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bo Hansson forum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/09/17 :  22:38:43  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Här kommer vi att diskutera ett kanske kommande Bo Hansson forum-del.
Eller vad säger ni???

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/09/17 :  23:38:55  Show Profile Send edison a Private Message
Vad grundas "ett kanske kommande" BH forum-DEL på?
Del av detta forum alltså(?)
???

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2007/09/17 :  23:43:54  Show Profile Send Passerati a Private Message
Låter som en rolig ide
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2007/09/18 :  01:52:39  Show Profile Send magnus1967 a Private Message
Jag pratade i mer än 1 timme igår på dagen med Bo Hansson,
lite var om mina högtalare som jag beställt av honnom till större delen var om vad som händer på Hififorum och jag har de senaste åren haft kontakt med Bo flera ggr i månaden vissa tider antingen via mail eller telefon så jag vet att det är en väldigt ärlig och saklig människa med
"bägge fötterna på jorden" som säger vad han tycker men han blir alldrig,alldrig arg det ligger inte i hans natur men det jag kan se i hans ögon numera är en nytändning och glöd för vad han älskar,att gör saker som sprider musikalisk glädje!

Det PAC påstår att Bo är arg över det stämmer inte!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bo blir inte arg pga av att han inte får någon banner på hififorum han kostaterade bara att vissa har en "gräddfil" och får en banner efter att han gjort sin förfågan men han får ingen.
Sedan är det faktiskt på detta vis att han är ombedd att inte skriva inlägg av den anledning han uppgav i sin slut replik på hififorum.


Jag har även pratat med Mayro ikväll det blev mer än 3,5 timme varav minst 1timme var "troet" om ni vill musiklyssning via telefon och det är bland det roligaste telefonsamtalen som jag har haft på mycket,mycket länge tyvärr så kan jag bara beklaga den stora förlust som Hififorum lidit när Lenn Art och Mayro lämmnat detta forum.


http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco

Edited by - magnus1967 on 2007/09/18 02:50:05
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2007/09/18 :  08:17:18  Show Profile Send Guru a Private Message
Kan man inte ha en forumdel där tillverkare och leverantörer får härja helt fritt ?
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:32:08  Show Profile Send nahoj a Private Message
Kan man inte helt enkelt bara låta bli att härja helt fritt på någon annans forum?

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:33:43  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Är inte det "Butikshyllan" idag, trots att den var tänkt som ren "erbjudande-kanal" ?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:42:26  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Levande: Vad vill du uppnå med denna tråd?


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/18 :  10:10:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Sedan är det faktiskt på detta vis att han är ombedd att inte skriva inlägg av den anledning han uppgav i sin slut replik på hififorum.


Nej, det stämmer inte. Jag har gett Bo samma budskap som alla Branschanknutna. "Skriv så mycket du vill men håll dig borta från reklamen". Bo har en väldigt annorlunda bild än min om vad reklam är och det kan vara där som missuppfattningen börjat. jag anser att reklam bedöms på syftet och hitintills har jag förstått att Bo bedömmer på effekten. Det är två helt motstående sätt att se på reklam.
Jag har altså inte bett Bo att låta bli att skriva på HiFiForum.

Vad jag inte för mitt liv kan förstå är varför han inte tog upp detta missförståndet med mig på vår DIY-träff i våras då han fick exakt samma budskap inne på Lennarts föreläsning om tonarmsgeometrier.

Jag har bett honom att delta öppet i vår tråd om reklam för att med sin erfarenhet hjälpa oss framåt. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=63647

Han har hitintills inte deltagit utan skickar mail till mig och PG istället. Sluta med det Bo och delta öppet i diskussionen istället.

Edit: Förklaring av motstående synsätt på reklam

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2007/09/18 :  11:50:32  Show Profile Send jaejin a Private Message
Bo har ju tackat för sig så som jag förstår. Varför be han att delta?

Qoute Bo Hansson: Det står i konflikt med mina värderingar om människors lika värde. Därför önskar jag bli avförd som medlem från HiFi Forum.

Jag vill tacka för tiden.



Är det ingen annan som tycker det är konstigt att medlemmar som uttryckligt vill bli avfärda ifrån forumet får ha kvar sina konton. Men Mayro får sitt avstängt inom samma minut.

Visst kan man hålla med Bo om lika värde på detta forum.
Beklagligt.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/09/18 :  12:16:09  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Detta är helt otroligt

Ricky Lake och Jerry Springer i fler och fler trådar.

Först vill jag tacka Pac och övriga som sliter med forumet på sin fritid och försöker hålla det levande som, just det, ett HiFi-Forum.

Sedan vill jag tacka alla ni som skriver bra, informativa, roliga, ibland passionerade, kritiska och pedagogiska inlägg och trådar, det är ni som gör det kul att läsa forumet varje dag

Jag säger inte att Pac och "gänget" har rätt alla ggr men jag förstår att de är människor och som alla andra gör även de fel ibland.

När ägare, Moderatorer och Administratörer på ett forum sagt sitt får man ta en diskussion på ett vuxet och sansat sätt om man inte håller med och man kanske också ska ta och läsa igenom reglerna en gång till. Sedan kan man antingen gilla läget eller ge sig av, men för bövelen, ta ett nederlag som en man och inte som en liten treåring. Ibland har man rätt och ibland har man fel, det gäller även mig själv.

Och sedan kan ju alla ni Jerry Springer-wannabees starta ett eget forum och göra alla bedömningar själva, vem ska få skriva vad och inte.

Vad gäller bråken ang. Mayro, Lenn-art och nu Bo hansson vill jag inte ta ställning till vem som gjort rätt eller fel, jag är bara tacksam att jag själv sluppit ta de besluten som gjorts.
Och jag är en av de många som tycker det är tråkigt att de försvann, jag har fått många sköna leenden på mina läppar av Mayros inlägg för han har en verklig passion när han skriver, Bo Hansson är som alla säger, en legend inom HiFi och jag har stor respekt för hans kunnade och till sist lenn-art, han har stor kunskap och jag personligen har svårt att tro att han försöker tjäna pengar på Mayros resa, som det har insinuerats i vissa inlägg.

Personligen tänker jag stanna kvar på forumet och hoppas att ingen mer tänker hoppa av, men jag tycker att nu är det absolut dags att sluta tjafsa om vem som har rätt eller fel.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/09/18 :  12:17:59  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hade vi inte redan en klagotråd??

Här kommer länken med om ni har glömt det redan

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=63496

Edited by - marcus_ec on 2007/09/18 12:18:48
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2007/09/18 :  12:32:22  Show Profile Send fripps a Private Message
Håller med CarlssonH. Nu får det f..n räcka. Ett antal medlemmar har gjort sig till språkrör för ett antal avhoppade medlemmar. Låt dom som träter lösa detta själv. Sitt inte med blåsbälgen och vänta på att göra en eld av en gnista.

Är syftet något annat än att diskutera och njuta av hifi så kan ni väl hitta något annat lämpligt ställe på nätet (det är ju stort) där ni kan hålla på och gnälla och kritisera och låt oss andra njuta av den kunskap som finns här.

MVH

Fredrik

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/18 :  12:45:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Veckans tips

www.forum24.se
Där kan man skapa ett eget forum helt gratis

Exempel på Trelleborgs Rc forum
http://www.tmk.forum24.se/

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/09/18 :  13:18:52  Show Profile Send nahoj a Private Message
Japp då har jag fixat klagomuren åt er så slipper vi nedsmutsning av massa trådar här
ursäkta OT

http://klagomuren.forum24.se/index.php?sid=a030b91e584138627052c3950136050c&mforum=klagomuren

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/09/18 :  13:23:19  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Ja nu är det bara att klaga på allt vad ni kan

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/09/18 :  13:34:02  Show Profile Send dwain a Private Message
Jahapp då vart man medlemm på ett fora till. Å jag har redan skapat en tråd Jag måsste vara en riktig gnällspik
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/09/18 :  13:40:01  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
dwain/

Jag skrev just ett svar på ditt inlägg på det nya forat med ett jobbtips till dig, och om du ska till GBG så vet jag att det just nu behövs folk

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2007/09/18 :  13:42:02  Show Profile Send fripps a Private Message
Jag skrattade gott när jag kollade där, lysande initiativ som nog kan bli förbaskat underhållande.

Till alla som försöker förstöra stämningen på HF.nu (och oss andra), hopp och lek där istället. Dukat och klart

Ursäkta OT

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO

Edited by - fripps on 2007/09/18 13:44:21
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/18 :  14:28:34  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Också ett forum till Bosse: http://bossehansson.egetforum.se

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/18 :  14:42:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu tycker jag det räcker.

Bo Hansson har inte bett om något eget forum.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/18 :  14:49:21  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag ska fråga honom om han vill ha det
Det var inte menat som nån sur kommentar till varken HF eller Bosse, utan ville bara påvisa att man idag lätt kan hitta sätt att kommunicera sina idéer.
Det är inte som att Bo gav upp Internet, telefonen eller det skrivna ordet bara för att han lämnade det här forumet.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/09/18 :  14:52:18  Show Profile Send Orpheus a Private Message
VAD ÄR DET SOM PÅGÅR!!!!!!!!

För f.....n skärp er annars har vi snart inget Hififorum.nu att logga in på,fattar ni inte det.

De som valt att lämna det här stället har gjort det av egen fri vilja.Mig veterligen har ingen blivit utslängd.

Kanske det är dax att ge vissa gnällspikar som inte kan rätta in sig i ledet(ägarna o moderatorernas led.)semester en tid.

Tänk efter!


Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/18 :  15:04:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja, hörrni, nu räcker det. Det börjar likna smutskastning mot Bo Hansson och det vet Ni att jag inte går med på. Om Ni vill diskutera att det skall finnas ett Rauna-avdelning på HiFiForum.nu så gör det. Men sluta med elakheterna.
Tack för att du uppmärksammade mig på att det höll på att spåra ur Ulfsan.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000