HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Döv på ett öra
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/17 :  12:21:26  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Jepp, nu är det heldött på vänster sida är iofs nyopererad för det så jag väntar med späning på resultatet

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/09/17 :  12:24:21  Show Profile Send Peg a Private Message
Ett monoblock är billigare än två !

Lycka till med tillfrisknandet
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/17 :  12:42:31  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Enligt kirurgen så har det gått bra och när hörselgången är nyrensad från diverse
operationsrester så hör jag i alla fall mer än tidigare även om det låter minst
sagt konstigt (det skall visst vara en normal del av tillfrisknandet). För dagen
så är det däremot heltyst men det beror på att det är tätt i hörselgången.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/17 :  12:45:35  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Lite mer info

http://www.akademiska.se/templates/page____25992.aspx
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/17 :  12:51:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag hoppas du inte fick bekymmren i samband med graviditet
Lycka till med tillfrisknandet

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Sesam
Member

133 Posts

Posted - 2007/09/17 :  19:27:02  Show Profile Send Sesam a Private Message
Man vet aldrig vad man har förrän man mistar det. Jag ägnar en tanke och en känsla åt ditt tillfriskande
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/17 :  20:19:34  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Lite störande att allt har en lätt bismak av plåt efter operationen
Go to Top of Page

Sesam
Member

133 Posts

Posted - 2007/09/17 :  20:20:56  Show Profile Send Sesam a Private Message
narkosmedlets biverkning,
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/17 :  20:36:15  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Nej det går en smaknerv förbi operationsområdet. Det är en vanlig biverkning som
brukar gå över efter en tid. Har haft lite kufiskt balanssinne också men det har
i princip gått till sig redan
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/09/17 :  21:46:40  Show Profile Send govinda a Private Message
Hoppas också på ett lyckat tillfrisknande!

Mvh Anders.S
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/17 :  22:07:42  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Kanske skulle tacka för omtanken från er alla det värmer
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/09/17 :  22:17:08  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Ääää fram med flask borsten nu Dahlberg

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/09/18 :  04:27:36  Show Profile Send jonasz a Private Message
Vad var symptomen? Var vissa frekvenser samre eller var hela registret nedsatt eller hur yttrar det sig?

Lycka till att bli frisk!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:22:07  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Började märka det för ca:3 år sedan när jag pratade i telefon med folk. Trodde först
att jag inte höll telefonhögtalaren på rätt ställe men så var det ju naturligtvis
inte och efter ett besök på vårdcentralen där det gjordes ett enklare hörseltest så var
det hela i rullning. Försämringen kom som jag uppfatttat det ganska hastigt och har
inte varit ett långsamt förlopp.
Hörseln har försämrats över hela frekvensområdet och igentligen så är det lite
förvånande hur bra man klarar sig med ett halvbra och ett fullt fungerande öra.
Det som är mest förvånande är att ljudbilden fortfarande har haft bra fokus på
centrumplacerade solister, det borde ju luta åt ett håll.
Det här är ett degenererande tillstånd och man måste operera innan broskpåväxten
på stigbygeln växer innanför det ovala fönstret, då är det nämligen för sent att göra något.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/09/18 :  13:30:26  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Läste om ingreppet... blir alltid lite svag i knäna att läsa om sånt där. Hoppas verkligen att det repar sig och blir tip-top igen!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/18 :  19:16:30  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Det finns en liten informationsfilm för den som inte är kräsmagad i länken lite längre upp (5mb)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/09/18 :  19:39:41  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Dahlberg, filmen behövs nog inte, jag fick rysning bara när du berätta om operationen i går.............

Ska nog kolla ändå .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/18 :  20:07:03  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Längsta tre timmarna jag har varit med om i alla fall .
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/18 :  23:46:55  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Vad tror du PG, skall jag dra en skräckhistoria eller kan man bli för OT här
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2007/09/19 :  00:54:16  Show Profile Send Pettersson a Private Message
Dahlberg, hoppas det går bra!!

Min fru har denna sjukdom. Hon är opererad på det ena örat där dom bytte ut stigbygeln, men tyvärr är/var det för sent, hennes hörsnäcka har börjat påveras. Mao så är det ingen ide att göra något åt det andra då det troligen skett även där, så vi vet inte hur det kommer att sluta.

Än en gång, hoppas det går bra!!

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/19 :  06:29:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Vad tror du PG, skall jag dra en skräckhistoria eller kan man bli för OT här


Ge oss vad vi tål

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/09/19 :  10:56:42  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
quote:
Vad tror du PG, skall jag dra en skräckhistoria eller kan man bli för OT här


Jag lovar att blunda när jag läser....

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/19 :  17:31:56  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Pettersson: Tråkigt för frun Var bägge öronen lika illa därann innan operationen eller

Skräckhistoria eller "hur man tar hål i skallen på Dahlberg".

Operationen utförs under lokalbedövning med målsättningen att man skall kunna svara
på frågan om man hör något på örat redan under ingreppet. Det här gör det hela mycket
mer spännande men som tur är så är man även andligt bedövad Det första
snittet strax framför örat märkte jag aldrig av men sen började en procedur som bestod
i att ta sig igenom skallbenet samt att tvinga isär det på nått vis.
Det skedde med hjälp av handverktyg till att börja med (stämjärn eller nått liknande).
Kirurgen karvade liksom bort material lite eftersom och det här hör man väldigt tydligt
kan jag meddela. Låter ungefär som "kraaaas kraaas kraaas" och så är han där med nån
suganordning med jämna mellanrum. Det här pågår som jag uppfattade det ganska länge
fram tills dess att han talar om för mig att han nog måste borra sig igenom
Jag är tydligen ovanligt tjockskallig
Som sagt, tur att man är bedövad . Så tog han då fram nått slags roterande rasp och
satte igång med den,det hördes också väldigt bra Ligger där och tänker att "han vet
nog vad han pysslar med, tror jag " Mycket riktigt, efter ytterligare lite karvande
och nån ytterligare procedur så talar han om att diagnosen var riktigt ställd.
Det var ju roligt att höra vore ju tråkigt om jag ligger här helt i onödan hinner
jag tänka innan han talar om att "det här kan nog bli lite otäckt"

Tja när man bryter loss stigbygeln från stigbygelplattan så kan man nog skita på sig
oavsett bedövning eller inte Jag klarade mig Sen så skulle det plockas lite
med själva protesen och han pratade lite med mig förmodligen för att kolla om jag var
medveten om vad som hände osv. Minns inte särskilt mycket av vad han sa igentligen men
efter ett tag så kläcker han ur sig att nu skall vi borra ett litet hål i det ovala
fönstret och det är väldigt viktigt att du ligger stilla (har för mig att han sa det,
låter logiskt nu i alla fall ). Vet inte riktigt hur jag skall beskriva den
sensationen men det fick dom tidigare upplevelserna att framstå som ganska lindriga

När hålet var borrat och jag har börjat andas igen så började då monteringen av
protesen. Lite plockande fram och tillbaka och jag fick svara på om jag hörde något vid
några tillfällen och sen så var det mest bara att sätta ihop mig igen.
Det här tog ju en bra stund det också. Tror att jag blödde ovanligt mycket för det var
ett evigt sugande innan det hela var klart. Då hade operationen tagit nästan tre timmar
och jag var rätt så less. Kanske skulle dra en historia tänkte jag smått omtöcknad och
frågade om dom hade hört historien om Pecka som kom till doktorn och klagade på att han
inte hade nån ork.

Till min förvåning så tyckte dom att jag kunde berätta den Förmodligen svamlade jag
till det rätt mycket men jag fick ur mig hela historien i alla fall .
Responsen blev att - Du är då fortfarande bedövad i alla fall
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/20 :  00:21:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Tur att du var bedövad Just att höra hur dom meckar o borrar borde vara det värsta !
Hade dom egna verktyg föresten eller fick du ta med dina egna ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/09/20 :  10:08:04  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Iiiiiuuh!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/20 :  15:04:37  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Inga egna verktyg
Ingen som vill höra historien om Pecka
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000