HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tunga namn som försvunnit.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/09/12 :  12:46:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message
quote:
Jag har sökt konfrontation, men även försökt vara tydlig och saklig.
Som jag har skrivt innan, alla gör fel, även jag.

Jag ber alla om ursäkt.

Jag lämnar härmed disktutionen.


Muse

Tack

Det var starkt gjort.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/12 :  13:09:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Mayro ringde, han bad om att hållas utanför diskussionerna, både vad det gäller som person och sitt avändarnamn, och det gäller ALLA, detta för att han inte deltar på forumet längre.

Han har bett om att lämna forumet för att han inte ville deltaga mer.

Respektera det.

PG



Denna diskussion handlar om vad som skedde i det förgågna då Mayro var deltagare på HiFiForum. Om vi skall behandla det som skett och lära oss av det måste vi diskutera. Följdaktligen går det inte att hålla hans "nick" eller hans del av det som skett han gjort utanför.

EDit: Orden måste vägas på guldvåg. Mayro har inte "gjort" något mer än delta. Jag ber om ursäkt för det misstaget.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/09/12 :  13:11:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Jag har sökt konfrontation, men även försökt vara tydlig och saklig.
Som jag har skrivt innan, alla gör fel, även jag.

Jag ber alla om ursäkt.

Jag lämnar härmed disktutionen.


Muse, jag skulle sakna ditt bidrag. Snälla, fortsätt delta. Du har mycket sunda åsikter och du hjälper mig att bli bättre.

Att du lägger en och annan riktad kommentar för att hetsa ser jag inte som ett större problem. Lite humör får man räkna med att möta på.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/12 :  13:56:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Akkelis,
quote:
Jag tycker det är både beundransvärt och förvånande att PAC och moderatorerna har sådant tålamod och sådan uthållighet som dom har. Att dom inte tröttnar på tjafset och gör bedömningen att det inte är värt att lägga all denna fritid på intriger och bråk. Att forumet finns är ingen självklarhet utan det hänger enbart på hur forumets ledning känner att det ger dom något tillbaks i glädje.
Du verkar ha pejlat in en hel del av hur vi brottats med detta.

Så sent som i fredags diskuterade Pac och jag om vi skulle fortsätta att driva Hififorum. Flera olika varianter luftades. Stänga helt, stänga temporärt, omorganisera bland forumen, öppna någon ny avdelning, stänga bitar av forumet... Alla möjliga sorters varianter.
Flera gånger under de år vi hållit på har jag fått frågan av Pac: Vill vi hålla på så här? Är det så här vi vill ha det?

Så det är ett känsligt och kritiskt område du stöter på där Stefan.

(Hoppas Pac inte misstycker att jag refererar till våra samtal sinsemellan.)



Vox,
quote:
quote:
och jag har förlorat två vänner, Lennart och Anders

Ska det inte vara "Lennart och Tobbe" eller har jag missat något?
Det finns tyvärr fler personer inblandade i detta.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/09/12 :  14:04:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Antalet aktiva medlemmar på forumet gissar jag är cirka 100-200 personer. Sedan en stor mängd aktivt läsande, samt en lika stor mängd aktivt läsande icke medlemmar, till detta skall läggas många lagom inaktiva medlemmar som verkligen uppskattar forumet.

Detta får ni inte glömma.
Det är många som verkligen uppskattar det arbetet ni lägger ner i forumet.
Att folk slutar eller hoppar av är givetvis ett nederlag för samtliga på forumet, men det är var och ens val oavsett vilka anledningar som ligger bakom, vilka jag inte tänker ta ställning till.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/09/12 :  14:06:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
quote:
Flera olika varianter luftades. Stänga helt, stänga temporärt, omorganisera bland forumen, öppna någon ny avdelning, stänga bitar av forumet...


Har inte uppfattat allvaret i detta men ni ska veta att det finns många här som tycker att ni gör ett lysande jobb -- jag är en av dem. Jag hoppas verkligen inte att det någonsin kommer att gå så långt som att forumet stänger ned

Det bör alla tänka på i framtiden när det gnabbas över ingenting.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/09/12 :  14:13:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Euphonic,
jag tror inte du behöver vara så orolig. Men det är klart att när det blir stökigt är det ju tankar som dyker upp.
Varje gång har vi dock kommit fram till att det är nog trots allt roligare att fortsätta på den inslagna linjen.
Hifi- och musikintresset som ligger till grund för detta är starkast.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2007/09/12 :  15:58:02  Show Profile Send Cyrus a Private Message
lite OT:
Dessvärre är det väl så, (för vissa) att när man ser ett inlägg som man blir förbannad på, så skriver man ner ett svar i affekt på en gång och trycker på sändknappen innan man hunnit tänka igenom vad man egentligen skrivit. När jag säger "för vissa" menar jag ingen specifik här på forumet utan bara rent allmänt på internet.

Edit:klargörande

Edited by - Cyrus on 2007/09/12 16:02:07
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/09/12 :  16:20:12  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Det är mycket lättare att missförstå varandra i skriven text oxå.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/12 :  16:51:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Muse skrev nått riktigt vettigt som jag har spånat på under dagen
quote:
Ett förslag hade varit att Pac tidigt gått in i tråden och skrivit något i stil med:
-"OK boys, kanske bäst att vi låser denna tråd till LA mayro är klar. I och med det så utesluter vi en hel misstankar om reklam etc. När förstärkaren är klar så kanske avtäckningen bör ske under Nyheter.."



Med HF:s regler som utgångspunkt och att det är Admin som som tolkar när reglerna bryts så är det som Muse skrivet riktigt vettigt.


Men en trådskapare måste iaf acceptera Admins bedömmning vilket också gör väldigt ofta. Dom gånger det har handlat om medveten/omedveten smygreklam så säger ju alla att det inte är medvetet gjort(helt ok!). I vissa fall låses tråden eller så beigas texten.

Men ska då tråden få leva vidare så måste snacket ändras och styras bort från det som Admin pekade på.
Det och sin tur lägger lite press på trådskaparen och på dom andra som skriver !!
Om det är en möjlig väg att gå vet i 17 ?!

I fallet som har varit så är det ett släktskap som gör att en bedömmning blir väldigt svår. Att då låsa tråden är en väg att gå men själv ser jag det som absolut sista utvägen. En annan sak är att när tråden blir låst då kommer X antal medlemmar att skrika "VAD GÖR DU" - den här tråden är ju helt underbar o superkul !
Men det har inget med saken att göra om den bryter mot reglerna.
Och återigen så kommer Admin att ifrågasättas etc etc

edit

Glömde ju
Ett mer handfast agerande från admins sida hade inte skadat i det här fallet. Men i slutändan är jag 100 på att det hade blivit ett j-vla liv iaf så dom valde en annan aproach (?)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/09/12 16:56:53
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/09/12 :  17:24:41  Show Profile Send Stickan a Private Message
Reklam/marknadsföring är ett känsligt område där gränserna kan vara hårfina, och att bromsa eller stoppa en tråd är säkert ett mycket svårt beslut.
Men jag undrar därför:Varför finns då en hel avdelning på Hififorum.nu som handlar om märket Linn, och en som handlar om Ino Audio?
Är inte det reklam så säg? Var dras gränsen där? Rätt skall väl vara rätt?

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

Edited by - Stickan on 2007/09/12 17:25:50
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/09/12 :  18:09:36  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Reklam/marknadsföring är ett känsligt område där gränserna kan vara hårfina, och att bromsa eller stoppa en tråd är säkert ett mycket svårt beslut.
Men jag undrar därför:Varför finns då en hel avdelning på Hififorum.nu som handlar om märket Linn, och en som handlar om Ino Audio?
Är inte det reklam så säg? Var dras gränsen där? Rätt skall väl vara rätt?

Anledningen till att de avdelningarna skapades är snarast raka motsatsen till det du tror Stickan, särskilt vad gäller Ino-delen.
Du har inte varit medlem såpass länge att du var med när detta skedde och kanske inte har uppfattning om situationen som då rådde. Det är dock förstås full möjligt att du följde utvecklingen utan att vara medlem.

En genomläsning av den här tråden tillsammans med studium av forumets arkiv kan kanske förklara saken.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=60850

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/09/12 :  18:35:32  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Anledningen till att de avdelningarna skapades är snarast raka motsatsen till det du tror Stickan, särskilt vad gäller Ino-delen.


Jag har ingen speciell teori om varför dessa avdelningar skapades, bara tycker att det känns konstigt med två "namngivna" sådana.
Efter att nu ha läst lite om det har jag en klarare bild men ett visst reklamvärde anser jag nog ändå att dessa två avdelningar har.
Men de är ju kvar ändå...................

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2007/09/12 :  19:09:59  Show Profile Send Cyrus a Private Message
BosseBula

Det är mycket lättare att missförstå varandra i skriven text oxå.


Ja, eftersom man oftast tolkar texten utifrån vad man tror att den handlar om. Det är inte alltid lätt att vara tydlig, speciellt inte om man är förbannad
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/09/12 :  21:40:34  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Men jag undrar därför:Varför finns då en hel avdelning på Hififorum.nu som handlar om märket Linn, och en som handlar om Ino Audio?
Är inte det reklam så säg? Var dras gränsen där? Rätt skall väl vara rätt?

Speciellt som Linn-entusiasterna inte ens ser någon mening med sektionen här heller...men det är iofs en annan diskussion

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/09/12 :  21:47:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
men det är iofs en annan diskussion

Exakt och just därför är det bra om den tas på annan plats än här...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2007/09/12 :  22:54:02  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Jaaah, nu har jag läst så mycket jag orkade av den famösa tråden. Inte allt dock, den är närmare 30 sidor och jag ville också kolla runt lite på andra ställen där det har skrivits om denna stärkare.
Not: Det är inte precis svårt att hitta. Enkla söktips står jag gärna till tjänst med om nån - till äventyrs - skulle vilja, via PM eller ny tråd här i "Off topic"-avdelningen, det är kul och lätt och ingen större magi i det, och dessutom ofta väldigt informativt.
Redan i början kom det ett par inlägg som jag tyckte sammanfattade och analyserade LA Mayro-tråden väldigt bra, och det andra klarsynta som kommit sedan har egentligen varit utvidgningar och andra synvinklar, men samma kontenta.
Jag känner inte att jag kan tillföra så mycket mer. Men jag kan betona en gång till genom att citera sånt som redan sagts men kanske också redan glömts...
Lovan, särskilt tack för ditt inlägg här, det sammanfattar mayro-tråden helt excellent tycker jag:
quote:
La Mayro är en produkt som inte finns ute än. Någon eller några har fått testa den i förtid och sagt vad dom tycker. Problemet är att produkten inte "finns" egentligen. Hela tråden har på nåt vis blivit ett stort realeaseparty. Man gör reklam för en produkt som inte finns och på det viset skapar spänning och magi. Det här är inge ovanligt alls. Det är ofta att det händer på andra forum och för att inte tala om den "riktiga" världen. Sånt här är inte ok enligt HiFiForum.nu's regler för någon tjänar pengar på att produkten säljs och då på reklamen som görs.


och tack särskilt också till rannagardens analys av nuläget och vad som hänt om vi fortsatt i samma stil (mina betoningar):
quote:
Sakfrågan har egentligen väldigt lite att göra med vare sig Mayro eller Lennart, utan egentligen gäller den alla medlemmar - nuvarande som kommande. Kärnfrågan anknyter till HifiForum, dess trovärdighet, regler och gemenskap. Om En tillåts trampa på linjen innebär det automatiskt att Alla får. Om Alla plötsligt får innebär det att det även kommer dyka upp personer som inte har de bästa intentioner med vad de säger och gör. Det kommer bli svårt att skilja brinnande intresse och passion från säljarmantra och produktplacering. Medlemmar och intresserade läsare kan inte längre lita på vad som skrivs och HifiForum faller platt.
Därför är det i mitt tycke mycket bättre att dra gränsen tidigare, om än det alltid kommer vara svårt och en del kommer hamna mellan stolarna.
Jag tycker inte att någon moderator skall förlora sömn över nåt sånt här. Ibland är det tråkigt, ibland är det roligt. Men tills det uppdagas ett bättre sätt så är detta det som erbjuds.


De här analyserna bekräftas än mer när man går in och läser på t.ex. Euphonia. Flera av er här är också medlemmar där, så ni vet redan om det. Men det är meningslöst att rycka citat ur trådar, det är i sammanhanget som t.ex. post nr 258 i mayros stockholmstråd på Euphonia får sin betydelse, och när man kopplar samman den med det han skrivit även här.

I övrigt har jag nu, genom att läsa i LA Mayro-tråden och i denna tråd, helt blivit av med min oskuld... jag menar då att den sympatiska och lättsamma tonen på Teknik/DIY-avdelningen, där jag spenderar 98,3% av min tid på hififorum, visat sig vara en enskild företeelse, och inte, som jag trott, var så som det var i alla andra subforum också på HF. Jag förstår nu på ett nytt sätt vad Pac, Bernt Jansson m.fl. står i. Tack, alla admins på hififorum för det jobb ni gör! Det är inte något jag själv skulle välja att utsätta mig för, det kan jag säga.

Till slut: det är så lätt att kasta skit på någon annan på ett webforum. Man menar kanske inte ens det man säger, och har kanske just då det extra jobbigt av någon anledning - en ynka post med invektiv eller beskyllningar tycks då ofta inte spela nån roll. MEN: skiten man kastat ligger kvar där i år efter år, och är fullt sökbar via Google och dylika sökmotorer. En vacker, eller ful, dag kommer kanske skiten tillbaka på en själv. Därför är det smart att diskutera ödmjukt, om man överhuvudtaget ska diskutera i skrift.
För min del kommer jag fortsätta att använda hififorum, och andra webforum där jag är med, för det de är riktigt jädra bra till: att dela kunskap och knyta kontakter med likasinnade.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2007/09/13 08:31:29
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2007/09/12 :  23:51:22  Show Profile Send jaejin a Private Message
Zix:


Läs gärna hela tråden, speciellt det som har varit i slutet i tråden. Då kanske din åsikt om vad admin Pac , Bernt m.fl. "gör" ändras en del.

För efter att varit med i tråden och sett admin arbeta så är det inte så konstigt att ett "tack" till admin lätt efterföljs med "och hej för mig".



Edited by - jaejin on 2007/09/12 23:53:38
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/09/13 :  08:03:01  Show Profile Send nahoj a Private Message
Tycker Zix har många bra synpunkter
Och ödmjukhet kan inte nämnas för många gånger, finns de som inte verkar använda sig av detta speciellt ofta på forumen
Det får mig att undra om de uppträder likadant i verkliga livet eller om det är något de kör med på diverse forum bara?

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2007/09/13 :  08:27:46  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
jaejin: Jag hade läst i början och i slutet, och runt breaket som kom efter trådflyttandet. Det är vissa sidor i mitten jag har hoppat eller skummat.

nahoj: tack för vänliga ord.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2007/09/13 08:47:37
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/09/13 :  09:34:28  Show Profile Send jonasz a Private Message
Jag ar helt overtygad om att Mayro, LennArt och de andra inte har nagot ont i siktet, varfor inte lata dem fortsatta? Om en och annan grasrot lyckas pa Hififorums bekostnad, so what? Tycker att det ar varre om de stora drakarna, redan etablerade, utnyttjar forumet som reklam. Ar inte detta ett av forumens funktioner? Jag menar lata folk traffas, utveckla ideer och sa vidare. Om det senare resulterar i en bra produkt sa ar det ett kvitto pa att forumet har en vital sjal och inte bara ar ett forum bland alla andra.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/09/13 :  10:16:46  Show Profile Send time a Private Message
Självklart kommer vi inte undan märken och vissa produkter eftersom de är förknippade med vår hobby, konstigt vore det annars.
Positiva omdömen, mycket bilder mm är kanske också att betrakta som reklam , oundvikligt tycker jag.
Vissa gillar vissa märken, så är det och ibland spårar det ur.

Det intressanta i Tråden var dock betraktelsen över dagens "HighEnd" som kanske missat essensen i musikförmedlingen, kanske finns det en annan väg ? en annan filosofi ? var är industrin på väg ? mm mm

Jag är själv rörmänniska och har massor av fördomar och förspråkar dem när det blir tillfälle pga att jag är övertygad.

Det blev mycket hypande i tråden, inte bara av Mayro så det gick kanske för långt men några telefonsamtal, vilket jag hoppas blev av, borde ha kunnat lugna stämningen. INNAN Lennart slutade.

Att känslorna/tongångarna blir upprörda när märken och postioner ifrågasätts är ett märkligt fenomen som DIY sidorna är härligt befriade från, bara positiva påhopp i god anda...

Men nu är det som det är och det är bara att gå vidare, HF är det bästa forumet trots allt.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/09/13 :  12:13:15  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Och ödmjukhet kan inte nämnas för många gånger, finns de som inte verkar använda sig av detta speciellt ofta på forumen
Det får mig att undra om de uppträder likadant i verkliga livet eller om det är något de kör med på diverse forum bara?

Det är lätt att vara stöddig bakom ett tangentbord, något som är betydligt svårare IRL, men nog finns det personer som kör samma illa uppträdande även IRL. Sedan instämmer jag att ödmjukhet kan inte nämnas för många gånger.
quote:
Att känslorna/tongångarna blir upprörda när märken och postioner ifrågasätts är ett märkligt fenomen som DIY sidorna är härligt befriade från, bara positiva påhopp i god anda...

Skillnaden är oftast pengar.....
quote:
Men nu är det som det är och det är bara att gå vidare, HF är det bästa forumet trots allt

Exakt!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2007/09/13 :  14:46:37  Show Profile Send Jamo a Private Message
quote:
Skillnaden är oftast pengar.....

Jag har nog en annan uppfattning där. Jag tycker det verkar som att vi har lätt för att identifiera oss med vissa märken, förstärkarprinciper, kabelsorter osv. Vi är stolta över det, vi vill gärna berätta, dela med oss, missionera för det vi tror på, hoppas att andra ska upptäcka det vi själva upptäckt, få en gemenskap kring de egna idealen. Samtidigt kommer ett ifrågasättande av en produkt att upplevas om ett påhopp på en själv, med allt vad det medför.

Det kan lätt bli lite för mycket av missionen för den som står neutral. Det gör egentligen inget om det håller sig inom en eller ett fåtal trådar som i det aktuella fallet, man har ju friheten att välja bort, att låta bli att öppna trådarna. Då är det jobbigare med sådant som poppar upp lite omotiverat i skilda trådar.

Reklam eller inte, det är inte lätt. Jag följer med intresse ifrågasättandet av en "saltburk" på ett parallellforum. Maken till reklam får man leta efter, låt vara att det kanske inte var avsikten. Kapp-Ahl sade på sin tid: De får skriva vad de vill om mej, bara de stavar namnet rätt. Reklamen är väl inget problem i sig, problemet är att många vill ha utrymme för sin reklam. Det finns ju delfora som tillåter reklam och försäljning. En idé kan vara att skapa ett produktforum, dit trådar flyttas så snart de ensidigt spårar in på ett märke, konstruktionsprincip eller annat (OK, jag vet att det är känsligt med trådflyttar).

Det verkar svalna nu, tack och lov. Men det finns en sak jag vill betona, för att inte förlora den kanske mest kompletta kunskapskällan vi har att ösa ur för vår hobby: HifiForum är ingen rättighet, ingen tjänst vi betalat för. HifiForum är en förmån, en gåva, som kan tas ifrån oss alla vilket ögonblick som helst.

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/09/13 :  16:19:05  Show Profile Send time a Private Message
FBK, tror inte det är pengarna, vi lägger antagligen mer pengar än Färdigköpkillarna, utan det är nog en nyfikenhet och ödmjukhet över andras kunskap.
Vissa är fenor på högtalare och andra på förstärkare av olika slag, det finns alltid något att lära sig hur mycket man än kan.

Forumet har gett mig oehört mycket i form av tips, projekt, grejor,kontakter, kompisar, mm mm och jag har knappast haft de grejor jag har idag utan HF.
Om man tänker efter så är den största delen av mitt nuvarande "HiFi-nördliv" baserat på forumkontakter !
Man kanske skulle skaffa ett liv ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000