HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hörlursförstärkare eller ej?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/16 :  13:43:53  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Hej! Någon med erfarenheter vid användande av hörlurar direkt på ljudutgången på datorn, hur tungdrivna lurar kan man köra innan drivningen blir för klen och man måste sätta in förstärkning mellan. Kör idag Koss pluggar direkt på utgången men har funderingar på riktiga lurar.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2007/08/16 13:56:59

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/08/16 :  14:14:29  Show Profile Send OcA a Private Message
Jag kör med ett par AKG lurar rakt in i mitt Creative-kort. Har tidigare använt den hörlursförstärkaren som sitter i Creatives "break out box" men den har pajat nu... Märker ingen som helst skillnad på ljudkvaliten mellan dessa två. Enda fördelen var att jag hade en volymratt på boxen. Nu får jag justera volymen med Windows istället...

Tror inte mina lurar är direkt tungdrivna, men jag kan spela så högt att öronen blöder om jag så vill utan att det distar...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8494 Posts

Posted - 2007/08/16 :  14:32:16  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Jag kan oxå spela så "öronen blör" från mitt ljudkort,men det är inte därför jag använder lurstärkare,det är för ljudkvalitetens skull.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/16 :  19:09:41  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Köpte ett par prisnedsatta sennheiser hd-515, funkar bra direkt i datorn men känner jag mig själv rätt så sitter jag väl där med en hörlursförstärkare i alla fall så småningom...

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000