Hej ravehole, jag har ägt en del Snellhögtalare och i ditt ställe skulle jag nog gå på copland cda 289, det är en spelare som håller ihop ljudet väldigt fint och har mycket kropp i nedre mellanregistret vilket ger en trevlig närvaro åt vokalister, om du säger att det inte fungerade med pioneer så tror jag att denna drar lite åt motsatt håll.
Har varit inne på den själv men varit tveksam eftersom den har en del år på nacken men den kanske står sig bra än idag. Var den moddad eller original som du lyssnade på Goldfinger?
Kassaskåpskänslan och retrolooken i Coplanden gör ju inte saken sämre heller....
Den var original! Åldern tror jag inte du ska bekymra dig så mycket för, priset blir ju istället därefter, och jag tror definitivt att den gör rätt för sig i den prisklass den ligger i begagnad idag.
Beakta dock att den inte tillhör dom lättaste spelarna att system matcha och om din förstärkare låter åt det ljusa och lite mer analytiska hållet skulle jag nog föredra cairn eller primare men hellre då en beggad primare d30.2 istället för 21an, om du är beredd att göra ev förändringar i kringutrustningen är mitt tips copland!