HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare trasig, tips på budgetspelare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2007/08/09 :  09:23:38  Show Profile Send millenniumking a Private Message
I ett av mina system hemma har förstärkaren gått sönder (en gammal HK670... för tredje gången, och nu får det vara nog...), och därför tänkte jag snabbt köpa mig en tillfällig budgetförstärkare för mellan (ca) 3500-5000 kr. De ska kunna driva ett par JBL Northridge E90 (91dB) som har dubbla 8-tums basar. Jag spelar dock aldrig högt så det behövs ingen monsterförstärkare som kan välta väggar, bara något som fungerar bra på normal lyssningsvolym!

Har bläddrat runt lite och bl.a. sett dessa:

Cambridge Azur 640A
NAD C325BEE
Pioneer A-A6-J
Advance Acoustic MAP-105
Marantz PM-7001

Kan ni ge mig tips och funderingar, både på dessa och andra möjliga förstärkare? RIAA är förstås ett plus eftersom jag köper lika mycket vinyl men inte ett måste, kan ju köpa separat steg för det....

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2007/08/09 :  10:19:17  Show Profile Send Apinator a Private Message
Titta närmre på Rotel Ra-04, helt klart det bästa jag hört i budget klassen. Kostar ca 4000:- har jag för mej. Tror faktiskt även att den innehåller phonosteg.

MVH

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/08/09 :  22:01:52  Show Profile Send Stickan a Private Message
Annars kan begagnat för de pengarna bli riktigt kul.
Alternativen du skrivit upp är inte fel heller.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000