som topic.. spelaren byter låt själv.. ibland funkar det som det ska.. "sällan dock" oftast så hinner den spela 4-10 sec in på en låt. sen byter den låt antingen framåt eller bakåt.. eller startar om låten.. någon som haft liknande prob? eller vet vad det kan vara som spökar?
Hur är det med fjärren/fjärrmottagningen? Kan det vara så att IR eller vad spelaren nu har tar in en signal från nånstans? Prova att täcka för IR-intaget(eller motsvarande om den nu har det) och se ifall det hjälper?
Ett långskott, men det kan vara nåt sånt löjligt...
Provade ta ut batteriet ur fjärrkontrollen.. och det vaingen skillnad.. har inte mkt annat den kan ta signalen ifrån. dock verkar det bara vara på vissa skivor.. men skivorna är i nyskick.. menar sådan otur borde man inte ha, så att det är "fel" på skivorna
Vissa spelare har en funktion där de spelar intro ungefär som du beskriver 10sec in på en låt. Kolla på fjärren om det finns en knapp som heter intro eller har den funktionen. Det borde gå att läsa sig till i manualen.
Det 'värsta' scenariot med dylika problem är att lasern är dålig eller smutsig men det tror jag inte på en såpass ny spelare som HD970. Hur är det med garantin - går det ev. att få spelaren bytt till ett annat exemplar på garantin ?
jag hade problem med min första spelare men fick den utbytt direkt till en annan som aldrig har strulat. Maskinen är så pass enkel att det liksom inte finns en massa lull-lull som kan gå sönder funktionsmässigt (vilket jag gillar ren signal rätt igenom). Jag hade lämnat in den för undersökning direkt (om du har garanti).
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Det är tivivlar på att det är en sådan "intro" funktion.. och även om det nu hade varit det så skulle den spela introt och sen gå vidare till nästa låt, spelaren går vidare till nästa.. men även tillbaka.. Tror tyvär inte garantin finns kvar. återstår att se om man hittar kvittot som borde sitta i pärmen.. Fler förslag ?