HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarfrågor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/08/02 :  22:12:33  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message
Hej

Funderar på att köpa Monitor Audio RS-6 till min nuvarande Nad 325. Tror ni detta kan vara ett matchande par?
Om jag får tag i bil kommer jag nog köra in med min stärkare för att få det kopplat i affären, men kanske någon har en uppfattning ändå:)

Kan det finnas någon nackdel med att spela dessa högtalare (eller någon högtalare) med min nuvarande förstärkare för att sedan byta ut förstärkaren till annan sort?
Vad jag undrar alltså är om högtalarna kan "köra in sig" på en viss typ av elektronik?
MVH Jonas

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/08/02 :  22:46:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jonas

Om RS6 kommer att passa beror på väldigt många faktorer där rummet kommer vara den största påverkaren. Tror att du kommer hitta en del nyttigt i "Kokboken" som kan hjälpa till.

Nej de kan inte "köra in sig" på någon elektronik.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/08/02 :  22:56:30  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message
Hej

Läser "kokboken" i stort sett dagligen, dock utkristalliserar jag ändå en del specifika frågor, som jag gärna vill ha lite hjälp med. Kanske skulle det finnas en avdelning med nybörjarfrågor. Vilket jag inser att mina kategoriseras som.

MVH jonas
Go to Top of Page

Keltern
Starting Member

26 Posts

Posted - 2007/08/03 :  00:24:34  Show Profile Send Keltern a Private Message
Kan jo bli en grei match med MA og NAD. Men blir det ikke litt lite effekt til disse høyttalerne?

Har lyst på ett par slike selv jeg, men tror jeg ville hatt mer effekt, og kanskje en litt mer musikalsk forsterker enn en fra NAD's billig-serie! ;)

Keltern
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2007/08/03 :  08:10:25  Show Profile Send The Leafs a Private Message
NAD-stärkaren kommer garanterat att kunna driva MA-burkarna på ett bra sätt.

NADs förstärkare är grovt underskattade ljudmässigt och är det något de har så är det ork att driva även krångliga högtalare

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2007/08/03 :  08:45:24  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
NAD Jonas: Kan du tänka dig att köpa begagnat? I så fall skulle jag rekommendera dig att ditta på MA GS 20. Kostar begagnat inte mycket mer än vad RS 6 kostar nya. Är också så mycket bättre än RS 6. Vad jag vill få fram är att jag tycker du skall uppgradera rejält när du ändå gör det.

/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.84 sekunder. Snitz Forums 2000