HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Anorexihyllande band till Nefertiti!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/07/26 :  23:29:30  Show Profile Send iroise a Private Message
Tänker på Velvet Underground och andra t ex country Joe and the fish alltså 60-tals banden med drogromantiska texter. Vissa var verkligen drogromantiska andra inte utan tvärtom, det jag menar är inget nytt under solen, samma fuck you som förr men idag dämpas ångesten genom att man svälter/äter då var det flower power. Svaret är väl som vanligt att censur är kass däremot tycker jag sladds lilla ansvarsutkrävande kan vara bra. Det kommer alltid att komma nya ungdomsrevolter/föräldra/vuxenuppror som går över gränsen. Minns själv mina föräldrars reaktion på bl a Jimi Hendrix skivor bl a kakafonin "smashing amps".
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/07/26 :  23:32:39  Show Profile Send edison a Private Message
"Det mesta" går att framföra, och framförs, under täckmanteln "vi tycker inte så, vi vill 'bara' provocera"...

Just att provocera är synnerligt viktigt för *vissa*, avsett om det råkar få olyckliga konsekvenser.

Yttrandefriheten ÄR extremt viktig!
Det är ganska lätt att av alla möjliga goda skäl vilja sätta munkavle på det ena och det andra, gäller antagligen även undertecknad.
På gott och ont innebär friheten att säga "vad som helst" iaf att en del också använder denna frihet och säger sånt man vet irriterar...enbart med avsikten att skapa reaktion på det som sägs, inte att verkligen säga sin mening.

Barnsligt, kan det säkert vara, absolut...men ofrånkomligt...i en tid när det mesta har gjorts relativiserat och flytande...

...och tots att mkt finns man kan ogilla är det ändå sunt att friheten som regel visar sej fungera.Dvs även rejält koko saker kan sägas utan straff i vår del av världen iaf.

Sen kan man alltid lura på 'om och när' en gräns 'träds över' för vad som borde stannat i "konstnärens" inre, huruvida det är just där gränsen går - den är nog *tämligen* töjbar...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/07/26 23:38:52
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/07/27 :  00:12:00  Show Profile Send Lovan a Private Message
Sladd: Möjligt att jag kanske inte riktigt förstår vad du menar. Det jag menar är att du baserar dina anklaganden på din tolkning av texten. Att sjunga om nånting är inte samma sak som att glorifiera det, åtminstone inte i min värld. Ska vi inte hänga ut Dire Straits för Heavy Fuel eller Eagles Desperado då? Dom gör en minst sagt lika beskrivande tolkning av liv som är "destruktivt"?
Jag undrar varför just den här gruppen blev syndabockar?

Ryssen: Man måste skilja på att man har sett en ökning och på om det faktiskt har skett en ökning eller om vi bara är mer medveten om det, dvs våra sätt att faktiskt få reda på saker har ökat. Mängden information och inte nödvändigtvis så att det faktiskt har skett en ökning av verkligt antal fall. Det är svårt att säga saker med säkerhet när det gäller statistik
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8612 Posts

Posted - 2007/07/27 :  00:21:27  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Men nog borde psykiatrin mm hålla såpass koll så dom ser om dom har mer att göra nu än förr i alla fall.(nya fall).Alla som inte kommer/går dit blir ju svårare att veta..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/27 :  01:51:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Lovan

Klockan är mycket o det är inte rätt läge att skriva ett super vettigt svar
men..........

Att skriva en text är en sak, den är öppen för var o en att tolka som dom vill. Ska vi köra vidare på den linjen så har vi ganska många grupper som skriver om död o lämlästning osv.....
Har dessa lyssnare blivit mördare för det ??

Då handlar det om en gimick, ett sätt att marknadsföra sig. Till 99 % så vet lyssnarna just det. Men när skönhetsidialet nu är så som det är......

I det här fallet har det gått förbi det när det står som det nu gör i den här bloggen ! Att hiva ur sig direkta felaktigheter kan alla göra men att använda det som argument för sin egen sak o påpeka det som bloggen gör ?!

Här o med deklarerar jag att jorden är platt, alla som inte tror på det har haft en dålig uppväxt. Alltså det är era föräldrars fel. Att tidningarna, nyhetsmedia etc också domderar ut det har inte färgat er !!

Ärligt talat, ser ni inte felet med det hela

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/07/27 01:54:29
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8612 Posts

Posted - 2007/07/27 :  02:21:59  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Ärligt talat, ser ni inte felet med det hela

Ärlig talat har jag tröttnat på hela sammhällets attityd!
Har flera ggr försökt få Sociala att kontakta familjer där ungar mår dåligt,svar vi pratar inte ärenden med utomstående!Vi kan inget göra.
Försökt få polisen att stoppa kroniska rattfyllerister,med ungdommar i familjen..svaret jag fick efter 3:dje gången var "det är väl inte bara du som har det så här"så han kör vidare..ärligt talat,vem orkar bry sig?!Dom är ju nöjda bara dom får sin FETA lön,sedan skiter dom i resten..för mig får dom anse att jorden är platt.Man måste nog varit me om de själv för att förstå..

Learning by burning..
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/27 :  08:13:38  Show Profile Send huzze a Private Message
Har ju varit mycket på TV sista veckorna.

Dels ett program om just pro ana-rörelsen där det nästan glorifieras då de "stöttar" varandra i sin jakt på kilon.

Dels "Superskinny me" en motsats till "Supersize me" där två kvinnliga smala söta journalister ger sig sjutton på att nå Size 0. De äter 200-500 kcal om dagen och motionerar mångdubbelt för att rasa i vikt. Deras självbild och logiska tänkande försvann all väg när de hållit på ett par veckor. Matfixeringen var total. Ena tjejen "lyckades" efter fem veckor. Hon var starkast mentalt och visste att hon skulle äta igen efteråt. Den andra tjejen råddes att avbryta då hon utvecklat/riskerade utveckla bulimi. Båda tjejerna var under läkarövervakning och hade stöd hela vägen.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/07/27 :  08:39:19  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Hmmm...

Ytrandefrihet är viktigt som flera redan påpekat. Den skall ha så få begränsningar som möjligt. Det innebär också att den som yttrar en åsikt ska vara beredd på att andra framför motargument och acceptera det.

De som sympatiserar med pro ana - som jag inte visste fanns innan jag läste tråden - har full rätt att famföra sina åsikter.

Sladd använder sin yttranddefrihet till att argumentar mot.

Jag tycker personligen att pro ana verkar cocco-bello ("skitdumma" alltså). Gänget som ska spela på Nef verkar om möjligt ännu värre när de inte vill höra när någon argumenterar emot dem - samtidigt som de själva kräver att få framföra sina åsikter...

Bra brutet Sladd!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/27 :  10:07:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Fan, vi kan ju knappt komma överens om att det är luft vi andas, vi här på forumet.

Texter och musik som hyllar en sjukdom är knäpp, helt jävla fel. Punkt.
Självklart åker det iväg ett mail.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2007/07/27 :  11:18:12  Show Profile Send fripps a Private Message
Tror inte att yttrandefriheten har velat kvävas i denna tråd. Problemet uppstår i och med att grupper som denna anlitas, får medieintresse och blir förebild för vilsna själar. Utan en scen är problemet mindre dock finns det kvar.

MVH

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2007/07/27 :  11:25:25  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jeppson:

Jo, vi skall akta ossa för att politisera Min point var just petimeter-fåneri-jag sa inte prescis DET utan bara NÄSTAN (men alla med hjärna större än en ankas vet EXAKT vad som menas..)

Lovan: Ett exempel som kanske kan belysa:

En av tjejerna som vi hade på gården 4 perioder som praktikant är idag ute i den spejsade rymden. Det är tjej med hög kapacitet på hjärnkontoret, vi har kunnat föra intellektuella samtal med henne ända sedan hon var i tidig tonår på ett sätt som tydligt visat att hon har "lätt för sig". Vår finaste hingst tävlade hon på SM efter att ha haft honom hemma ett par månader. (En avelshäst för en halv miljon med ett framtida avelsvärde på ganska mycket pengar). Skärpt tjej, ser bra ut, blond, blåögd, ganska smal, lång.

De senaste åren ringer hon ibland på nätterna. Jag är en av de sista anhalterna, den som aldrig ljugit för henne, aldrig tafsat (stort problem för hästtjejer) men också den som man kanske inte stör med skitgrejer i vardagen. Klockan 02 kan det alltså ringa och man vet att nu har någon av "de gamla" hamnat på sjukhus eller så är det hon. Det är hon. Rösten är så full av svart ångest att man mår illa själv. "jag vill bara bli smaaaaaal!!" skriker hon. Jag är så FEEEEEEET!! skriker hon det är som ett skadat djur. Efter 5 minuter slutar hon gråta och nästa fas börjar: "Tror du att man gå ned si eller så många kilo utan att må dåligt kroppsligt eller mentalt men bli mycket snyggare då alltså?" eller "kan det vara något fel på min sköldkörtel, alltså tillväxthormoner och förbränningscykler som blivit fel på (eftersom hon inte GÅR NER trots att hon inte äter nästan alls). Känner jag till något sätt att få tag på ett hormonreglerande preparat...

Allt och jag menar ALLT snurrar runt vikt och utseende. Om man skall söka ett jobb handlar det om hur de andra tjejerna är (competition folks...), om chefen kommer att SE att hon är lite plufsfet (hon väger 49 kg...) på vilket sätt man skall kunna hålla hjärnan skarp (och behålla jobbet) trots att den blir lite simmig av näringsbristen (KONTROLL och STYRNING, en anorektikers vapen och hjälpmedel men också de förslavande elementen)

Sista fasen då ångesten dalar kan man prata med henne. Man går igenom elementa. Hur mycket väger hon? 49 kg. Vem på hela jorden kan anse att det är tjockt på en längd på 176 cm? - ingen förmodligen, men jag SER det inte, jag tycker jag är TJOCK!

Hon säger att hon är trött på att kämpa emot, vara smart och duktig, nu vill hon bara bli smal. Sedan kan hon skaffa ett bra jobb, träffa en kille och allt kommer lösa sig.

Du vet att det är fejk, du vet att du är sjuk, säger jag till den en gång så smarta, verbala tjejen som nu bara är en skugga.

Jo, jag vet säger hon. Tack för att du finns. Nu kan jag kanske sova.

2 månader senare, nytt samtal, samma visa... Öppen behandling, sjuksjöterskor, ätstörningsenheter, psykoterapi, kognitiv dagbehandling, lär känna din kropp-terapi... Inget biter. Jobben går inte att behålla, självkänslan är helt borta, fel killar tänder på bimbon och hon är lycklig om andra är lyckliga.

Hon är på väg till sin egen begravning.

På det viset är Pro ana och dess utövare/tillskyndare VÄRRE än någonsin exemplet med de bruna skjortorna. Du ger bort ditt liv. Det finns en gräns där den egna viljan och förnuftet plötsligt kommer som nummer 2. Som Heroin, kicken, på första silen. Skulle ni prata varmt om en rörelse som drog åt det hållet? Skulle ni tala varmt och förnuftigt om det öppna samhället, generationsfrågor och skulle ni välvilligt se det objektiva bara för att texten inte innehåller en direkt uppmaning och liknande hårklyveri?

(jodå min dotter, iväg med dig på konserten, tänk förnuftigt bara.)

Och jo, detta är ett väldigt mycket vanligare fenomen idag är bara för 10 år sedan.

mvh

.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/07/27 :  11:43:58  Show Profile Send iroise a Private Message
Förstår din frustation och ditt engagemang samt att du som enskild medborgare gör något. Så långt är vi på samma bana. Det jag undrar över är: hur skall samhället göra med sådana här avarter, förbjuda, censurera, lagstifta? Antar att det är här det kan bli problem! Vad tror du sladd?
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/27 :  12:04:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Så långt är vi på samma bana. Det jag undrar över är: hur skall samhället göra med sådana här avarter, förbjuda, censurera, lagstifta?

Nej inga förbud eller lagar...men att kraftigt reagera emot, att ta ställning! Istället för att tjata om ordklyverier eller dra retoriska knep (ej personligt menat). Det handlar för mig om att dra mitt lilla strå till stacken. Gör jag det kanske fler gör det. Sladds (utmärkta) tråd är ett bevis för att det funkar.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/07/27 :  12:21:34  Show Profile Send iroise a Private Message
Engelholm: Istället för att tjata om ordklyverier eller dra retoriska knep (ej personligt menat).
Nej, jag tog det inte så.har aldrig tillhört de som dragit på mig knogjärnen direkt när sladd talar! Däremot så intresserar frågan om personligt engagemang vs hur samhället skall agera, mig. Har ett arbete med många sorliga levnadsöde inbakade, därav intresset.

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2007/07/27 :  13:10:43  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

jag undrar ibland varför man tror att jag alltid har en skylt med "förbud" på

mvh

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8612 Posts

Posted - 2007/07/27 :  17:48:59  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
På det viset är Pro ana och dess utövare/tillskyndare VÄRRE än någonsin exemplet med de bruna skjortorna. Du ger bort ditt liv. Det finns en gräns där den egna viljan och förnuftet plötsligt kommer som nummer 2. Som Heroin, kicken, på första silen. Skulle ni prata varmt om en rörelse som drog åt det hållet? Skulle ni tala varmt och förnuftigt om det öppna samhället, generationsfrågor och skulle ni välvilligt se det objektiva bara för att texten inte innehåller en direkt uppmaning och liknande hårklyveri?

Nej,men hur lång tid tar det att förändra allt detta då?Även om en spelning lyckas stoppas,ska alla modetidningar,modebranschen,internet mm mm.stoppas?Det handlar ju om att få personen själv att få insikt om att detta är inte normalt,det är inte bra för mig.Och att INTE falla tillbaka.
Det är nog ingen bra ide att utrota alla krogar,systembolag,langare you name it,för att några inte fixar det!?
Varför har ingen stoppat livets ord föresten?
Det är inte roligt att stå och se på,men till slut så är det individen själv som har ansvar för sitt eget liv!

Learning by burning..

Edited by - Ryssen on 2007/07/27 17:51:06
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/07/27 :  19:07:57  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Det är inte roligt att stå och se på,men till slut så är det individen själv som har ansvar för sitt eget liv!

quote:
Så långt är vi på samma bana. Det jag undrar över är: hur skall samhället göra med sådana här avarter, förbjuda, censurera, lagstifta?
Visst vi har ansvar för vårt eget liv, men när man mår dåligt behöver man HJÄLP! Det är då samhället och framförallt medmänniskor har möjligheten att göra en insats.

Är det den enskilde individens fel att den blivit missbrukare? För jag kan utan vidare jämställa dessa sjukdomar som ett missbruk. Ska de som är lätta "offer" för missbruk "skylla sig själva"?
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/07/27 :  19:31:01  Show Profile Send Roq a Private Message
Det är en skitsjukdom. Som du säger Sladd så är den svår att bota, vad man än gör. Jag har inte läst allas inlägg jättenoga men bra att du uppmärksammade ämnet!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/07/27 :  20:05:16  Show Profile Send svejk a Private Message
Dessa tjejer har inget eget ansvar de kan ta, de lever med en sjukdom som hela tiden säger mindre vikt mindre vikt. Som andra beroende sjukdomar (alkohol narkotika) är förnekande en grundbult.
De som är sjuka skall ha behandling, gå i självhjälpsgruper, terapi osv. Några lyckas och får efter flera år styr på sitt liv.

För att fler inte skall hamna i detta helvete behöver detta ämne upp på agendan. Det behövs någon form av folklig resning mot de sjuka kroppsideal som nu råder. Numrera är budskapet till tonåriga tjejer bli smal blondera dig, silikonpattar är snyggt och sexigt, dokusåpa deltagare är jackpott då blir du någon. Spela/var dum i huvudet osv.

Jag har försökt dra mitt strå till stacken. Har skickat hundratals mail till "journalister" på Aftonbladet o Expressen där jag påpekat detta. Tyvärr ingen större framgång svar (mycket få) är vill egentligen inte men känner mig tvungen.

Tja känner mig glad att jag är en fet flintskallig 50 åring ibland. Att vara tonåring och tjej utan fotfäste i tillvaron är onekligen tufft

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/07/27 :  20:24:54  Show Profile Send huzze a Private Message
svejk: Just!! (Du glömde silikonläpparna).
Det som är tragiskt i sammanhanget är att man inte får vara 50+ och tycka sådant. Är själv 34 och tycker det är sjuuuuuuukt med dagens "ideal". Förmodligen "gubbsjukförklarad" av tonåringar likförbannat.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/07/27 :  20:38:35  Show Profile Send svejk a Private Message
Grunden i det hela är självkänsla. Ungdomar som känner att de är värdefulla människor som duger behöver inte svälta sig, knarka för att duga dom räcker som dom är. Att vara/känna sig värdefull är lika viktigt för alla oss människor.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8612 Posts

Posted - 2007/07/27 :  21:16:22  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Är det den enskilde individens fel att den blivit missbrukare? För jag kan utan vidare jämställa dessa sjukdomar som ett missbruk. Ska de som är lätta "offer" för missbruk "skylla sig själva"?

Det är en av dom första sakerna man får "lära"sig på en behandling,att man har själv hällt i sig spriten/drogerna och ingen annan!Om du trodde att en behandling går ut på att någon "stryker dig medhårs"tror du ganska fel!

quote:
De som är sjuka skall ha behandling, gå i självhjälpsgruper, terapi osv. Några lyckas och får efter flera år styr på sitt liv.

Precis vad jag sa till en anvsarig på sociala för intagning till behandling!Då tittade han på mig och skarattade,SKA HA sa han,vill dom själva då Njae,sa jag. Då så sa han..
Tyvärr är det så att för att tvångsvård ska komma på tal,så ska man i det närmaste vara död innan!Sorligt men sant!
Har sett flera som supit/drogat ihjäl sig,Gjort dumma saker,trots att "sammhället"vet!

Men efter behandling då?Men självhjälp och allt,har man inte då något ansvar?Eller är det alla andra som har?

Learning by burning..
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/07/27 :  21:56:43  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Det är en av dom första sakerna man får "lära"sig på en behandling,att man har själv hällt i sig spriten/drogerna och ingen annan!Om du trodde att en behandling går ut på att någon "stryker dig medhårs"tror du ganska fel!

Har aldrig påstått att det handlar om att bli struken medhårs. Vad jag vill framhäva är att man kan "trilla dit". Vill inte bli upprörd (jag vet vad jag snackar om). Visst, ingen har tvingat mig att supa/knarka/banta, men för vissa räcker det med första glaset/silen/lyckade bantingen, (sorry moderatorer, det är kanske på gränsen, men i denna tråden så...) för att man ska fastna i en negativ spiral. Det sociala umgånget/brist på densamma hjälper/stjälper och sen är det ett jättejobb att ta sig ur.
Jag kan lugnt säga "been there done that"...
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/07/27 :  22:06:29  Show Profile Send huzze a Private Message
OK, visst, första "provet" (silen, glaset, bantningen) kan man välja att inte ta, men det är så lätt att "trilla dit" på först försöket...
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2007/07/27 :  22:15:30  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ryssen skrev:

"Nej,men hur lång tid tar det att förändra allt detta då?Även om en spelning lyckas stoppas,ska alla modetidningar,modebranschen,internet mm mm.stoppas?"

Bara för att något tar lång tid gör det inte mindre angeläget.

Vem sa något om att stoppa alla krogar, modemagasin?

Ryssen skrev:

"Det är en av dom första sakerna man får "lära"sig på en behandling,att man har själv hällt i sig spriten/drogerna och ingen annan!Om du trodde att en behandling går ut på att någon "stryker dig medhårs"tror du ganska fel!"

När du är inne på behandling ja. Nu reagerar jag på de som drar in folk i "missbruk". Jag kan försäkra att de tjejer som överlever t ex anorexia genomlever ett liknande helvete och är tvingade att ta personligt ansvar långt iborta från "stryka medhårs"

Men att rekrytera folk till alkoholism på konsert? Dela ut beroendeframkallande substanser på offentlig lokal? Sjunga om pro ana på konsert för unga tjejer...
Du får skilja på varför fenomenet uppstår, hur man rekryteras och hur man tar sig ur eländet. Din hårdhet mot de drabbade och ovilja att se någon poäng med att göra något åt eländet förvånar mig.

Jag har fått SVAR från arrangören Elvira and the partymonster!!!
.

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000