HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hur bra ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2007/07/23 :  16:09:29  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message

Tja

Tänkte fråga lite vad ny tycker om klass D förstärkarna som man kan köpa från 41hz.
Hur bra låter dem ?
Vad kan dem jämföras med ?

Jag har köpt en amp6 pch en amp10 och frågar er som har jämför dessa med andra förstärkare.

Vad ska man sattsa på för kit om man vill ha en "analog" klass A. Hur mycket bättre låter en sådan om man säger att man kan lägga ner en 3k på den.

www.kanngi.se

Freddie
Member

322 Posts

Posted - 2007/07/27 :  11:43:39  Show Profile Send Freddie a Private Message
Hej

Jag har bara provat AMP6, mest för att jag tyckte det var en rolig och billig förstärkare. Men jag tycker den låter bra, oförskämt bra för att vara så billig. Så jag har lyssnat på den i säkert 6-8mån nu.

Har byggt och haft några klass A förstärkare förut samt stora Klass AB steg. Men denna är riktigt bra. Kör med 41hz förstärkare du och lägg pengar där dom spelar större roll, högtalarna :)

My 2 cents.

Go to Top of Page

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2007/07/28 :  00:03:39  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Tack för tippset. Det får bli dem så länge iaf. Kanske i framtiden ett klass A steg, om inte el priserna blir sky höga....

www.kanngi.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000