HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Kondensator + rör fråga.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/07/27 :  19:03:23  Show Profile Send matsj a Private Message
Jag har varit o letat kondensatorer idag med en viss framgång i samma låda hittade jag ovalformade kondensatorer på typ 1uF o en massa volt.
Frågan på detta: Då många pratar om papper i olja kondensatorer kan dessa vara det ? Det står bara en massa siffror och pcb fria på dem.

Sen hittade jag en grunka med många (ca 25-30)Philips "miniwatt ecc 83 rör" o en massa motstånd. Kan man ha rören till något ?

mats

1W=115db.

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/07/27 :  19:08:08  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Om kondingar har jag inget att säga, men är de kapsalde i någon typ av "burk"? Oljan är ju flytande och den måste ju skvalpa runt i en burk, den går ju inte att gjota in precis.
Rören - ECC83- mycket användbara rör till det mesta: i försteg i slutsteg, i filter och fan vet var. Inget att slänga bort eller skänka till första bästa lägstbjudande.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000