HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Vad använder ni för bärbara prylar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/05 :  22:38:22  Show Profile Send marbrink a Private Message
Hur betalade du förresten och hur lång tid tog det o få grejerna från audiocubes? Vad beställde du? För mycket elektronik vad jag förstått måste man köpa med adaptrar för europa?

Tack!
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/12/05 :  22:45:34  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Det var de amerikanska priserna jag tänkte på, den billigare Erytomic ER-6 kostar 129 dollar.
En del satsar på hörlurar som favoritsystem och inget högtalarsystem. Ibland för att man föredrar det och ibland för att man kan få ett mycket bra hörlurssystem för samma pengar som ett taskigt stereosystem.
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/12/05 :  23:06:38  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
jag använder en Technics SL-XP150 cd (kostade mig en flaska wishky för några år sedan)
och ett par Yamaha HP-2 hörlurar från börjand av 80 talet...
fungerar bra, lite glapp lite här och där, lurarna börjar bli lite slitna, men för ca 300 kr så är det en trevlig kombo.

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/05 :  23:12:51  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Hur betalade du förresten och hur lång tid tog det o få grejerna från audiocubes? Vad beställde du? För mycket elektronik vad jag förstått måste man köpa med adaptrar för europa?

Tack!


Anders47 hur gick det till med beställningen från audiocubes?
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/12/06 :  00:36:44  Show Profile Send Anders47 a Private Message
marbrink
Jag köpte en Audio Technica hörlur med träkupa, en limited edtion som inte finns längre. Intressant och litet annorlunda, men skulle inte rekommendera den rakt av som lämplig till allt i alla system. I vissa avseenden är den bättre än HD600.
Det var i våras och på den tiden fick man skaffa ett Pay Pal konto. Man gör det över internet och det kostar bara några dollar men man måste ha ett kreditkort i botten och sedan fungerar Pay Pal som en länk. Men jag har för mig att Audiocubes skall ta kreditkort direkt nu.
Jag har för mig att frakten för hörlurarna kostade 29 dollar direkt från Japan. Det tog två dar för överföringen att cleara och sedan fem dar för själva transporten. Jag har inte sett några klagomål på Head-Fi, rätt många har handlat på Audiocubes och det borde snart synas om de inte var pålitliga.
Elektronik som drivs med AC kan vara knepigare. I vissa fall kan det finnas möjlighet att ställa om till 220V i apparaten. Jag har för mig att detta gäller för i alla fall vissa Stax förstärkare, men lita inte på mig här utan kolla upp det om du tänker köpa. Generellt sett tror jag att man skall undvika att köpa sånt som man behöver adapter till om det finns ett nätaggregat i apparaten. Ljudkvaliteten brukar bli sämre och det blir kladdigt. Undantag naturligtvis om det rör sig om en enkel AC/DC adapter där man kan skaffa en ny hemma. Eller om man är duktig DIYer och kan bygga om själv.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/06 :  10:09:06  Show Profile Send marbrink a Private Message
Tack för svaret! Jag har kollat på de hörlurarna du köpte och tycker de ser för jäkla fina ut!
Jag funderar själv på att köpa en bärbar cd-spelare därifrån. Man kan köpa adapters(Japan-Europa) och det kan ju inte påverka ljudkvaliten så mycket i och med att det bara är en bärbar cd-spelare. Sen såg man ju många fina lurar där! Blev sugen på Stax In Ear lurarna!

Tack!
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/12/06 :  10:15:36  Show Profile Send Per a Private Message
jag kör minidisk, sony mz-r90 med sonys värsta djlurar mdr700dj som är tätslutande och mkt lättdrivna. tycker att md är bra nog till bärbart. cdspelarna är så satans klumpiga att släpa omkring på. av mp3-spelare är apple i-pod den enda som är värd att släpa runt.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

HansG
Starting Member

10 Posts

Posted - 2002/12/06 :  10:26:07  Show Profile Send HansG a Private Message
kör med Sony SRF-S50 radio (liten som en cig.-tändare & mycket bra mottagning och ljud) och en gammal Technics SL-XP550 CD-spelare tillsammans med Koss KSC-35 (samma drivers som Porta Pro men med clip-on på örat, kanonbra! känns knappt att man har dem där, bara det goa ljudet som avslöjar det )

CD'n är väl dock inte det bästa som finns kanske.....

-----------------
Malmö
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/06 :  10:31:17  Show Profile Send marbrink a Private Message
Hehe...den lilla radion har jag också men det blir inte att man lyssnar så mycket på den..rätt tråkigt med radio..=)
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/06 :  10:35:12  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by no_85

Inga.
Gillar inte bärbar "HiFi".
Men det är säkert bara jag .



Hej no_85

Håller med dig så nu är vi två!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/12/06 :  11:33:22  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Det där med bärbar "HiFi" ska nog tas med en nypa salt... tror nog att Jag med många andra inte bara kan lämna musiken hemma när vi går ut igenom dörren.. även om det kanske inte är samma kvalitet på den bärbara musiken som den man har hemma... är det ju fortfarande musiken som är det viktiga ... iaf för mig.

Så vi kan väl säga... bärbar musik istället, tycker det är svårt att få en "bärbar" anläggning att vara HiFi utan att bli klumpig och svår att bära med sig...

Har fö en Sony MD MZ-E32 och ett par Sony MDR-V400 lurar som numera har blivit helt oumbärliga då jag åker tåg mellan värmland-stockholm flera ggr/vecka. En 2 timmars resa (enkel) som blir dötrist utan musik och en HiFi tidning


// J



quote:
Originally posted by Majjen03

quote:
Originally posted by no_85

Inga.
Gillar inte bärbar "HiFi".
Men det är säkert bara jag .



Hej no_85

Håller med dig så nu är vi två!
Mvh
Kenth



Edited by - ollilaboratories on 2002/12/06 11:38:16
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/06 :  17:35:05  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag håller med ollilaboratories..det är väl musiken som är det viktiga? det är fan så mycket skönare o ta en promenad med musik öronen=)!
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2002/12/06 :  18:32:51  Show Profile Send Sudden a Private Message
Sony MZ-R90
Hade även en gång ett par Koss The plugg
men dem har blivit stulna =(
Väntar på att budgeten tillåter ett par nya lurar.
Go to Top of Page

crs
Starting Member

7 Posts

Posted - 2002/12/28 :  02:23:18  Show Profile Send crs a Private Message
Sony Minidisk MZ-R90 och Sony lurar (MDR-500DJ)
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/28 :  07:17:30  Show Profile Send Timbre a Private Message
Livsfarligt att cykla omkring med...

www.stax.co.jp



Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2002/12/28 :  13:03:54  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Bärbart? Antar att mina sony mdr-605 räknas som bärbara men annars är det bara stort som gäller!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/28 :  20:15:45  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Livsfarligt att cykla omkring med...

www.stax.co.jp




De lurarna funderade jag nästan på o köpa från www.audiocubes.com
med förstärkare för hemmabruk istället..de låter nog härligt!=)
Köpte förresten en Creek hörlursförstärkare idag så nu är det bara att börja spara till bättre lurar...=)
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2002/12/28 :  21:12:47  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag använder en Panasonic 790 nått, bärbar CD (deras minsta och bästa) tillsammans med ett par Philipslurar. Låter bra men skulle vilja ha nya lurar, kanske Grados bärbara.
Go to Top of Page

Benji
Starting Member

36 Posts

Posted - 2002/12/29 :  00:27:53  Show Profile Send Benji a Private Message
Jag använder sony MZ-r90 med koss porta pro.
funkar bra enligt mig, även om mdn börjar "sjunga" på sista versen.
Jag har haft den med mig överallt i över 2 år. och det syns på den, bläcket i displayen har flutit (stavas det så)
och en och annan buckla.

"The unexamined life is not worth living."--Socrates
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2002/12/29 :  01:23:14  Show Profile Send masur a Private Message
Koss porta pro och Sennheiser MX 500 används till PC'n. Övriga bärbara apparater används allt mer sällan.
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2002/12/29 :  11:43:06  Show Profile Send HPW a Private Message
http://headwize2.powerpill.org/ Bra länk

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/12/29 :  11:48:46  Show Profile Send marbrink a Private Message
Mycket, mycket bra länk: www.head-fi.org
Är medlem där själv nu och använder forumen där inne...
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2002/12/29 :  12:01:15  Show Profile Send HPW a Private Message
quote:
http://headwize2.powerpill.org/projects/index.htm
Vad sägs om denna DIY

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

Maffe
Starting Member

22 Posts

Posted - 2002/12/29 :  12:38:35  Show Profile Send Maffe a Private Message
Använder en Ipod, det är den bästa bärbara spelaren jag ägt.
Apple har gjort en fullträff, smidigt och enkelt att föra över sina CD-skivor till poden med Itunes.
Ska dock byta ut de medföljande snäckorna mot något roligare.

Fan, redan morgon

Edited by - Maffe on 2002/12/29 12:44:35
Go to Top of Page

Krakow
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/01/07 :  14:20:45  Show Profile Send Krakow a Private Message
quote:
Originally posted by marbrink

Det här är en skitbra sida! http://www.audiocubes.com/ checka den! Skitlåga priser o mycket roliga prylar som inte säljs i Sverige. E sugen på den här http://www.audiocubes.com/product_info.php?cPath=71_27&products_id=306
Det är modellen över den här http://www.sonicinside.com/goto.asp?artnr=7350140
D-EJ2000 säljs inte i Sverige. Men den kostar alltså en hel del mindre än D-EJ1000 på den här sidan. SJUKT!




Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000