HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 sennheisers noisegard
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/14 :  20:32:55  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Satt och läste nya h&m. Under bästa köpen 2002 finns sennheiser pxc 250 upptagen. Har någon hört dessa och kan uttala sig om hur bra noisegarden funkar, hur prisvärda de är, hur de låter gentemot andra, större sennheiserlurar, etc. Finns visst en till modell med samma teknik, hdc 451. Vilken av de två är bäst. Och slutligen finns det andra märken med samma teknik? Tekniken är intressant då jag åker mycket buss

lazyboy

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:36:27

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/14 :  23:07:31  Show Profile Send lazyboy a Private Message
ingen som hört,sett eller läst nåt om dessa lurar/tekniken?

lazyboy
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/01/15 :  08:19:16  Show Profile Send B Peter a Private Message
Luren är restnoterad hos Sennheiser i Sverige. De väntar på leverans. Jag har beställt ett par, får väl återkomma med hur det låter senare. De ska användas på pendeltåget samt på flyg.

Sony har lurar med motsvarande teknik, dvs mikrofon och aktivt motljud.
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/01/15 :  09:14:00  Show Profile Send KC a Private Message
Jag har föregående model av deras noiseguard lur. Kan bara säga så här: jag sätter mig aldrig på ett flygplan utan dessa igen :) Jag behöver inte dra på volymen för att höra musiken i lurarna och jag numer hör jag faktiskt vad som sägs på filmen :)
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/01/15 :  10:40:40  Show Profile Send dax a Private Message
Vad kostar de däringa då?

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/15 :  11:30:45  Show Profile Send lazyboy a Private Message
låter schysst.är det hdc451 du har då, eller kanske hdc450? pxc 250 går på 1595:- hdc451 nån hundring dyrare

lazyboy
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/01/15 :  12:16:25  Show Profile Send KC a Private Message
Jag har de inte tillgängliga här nu, och kommer inte ihåg modelnamnet. De ser ut som 451, men 450 ser lika dan ut kanske? Visste inte ens att de hade två modeller (förutom den nya pxc250)
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/15 :  13:09:54  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Vet faktiskt inte vad 450 är för lur. Såg bara att de reade ut den på sennheiser.se. Nypris var typ 6000, reas för 1500, så jag gissar att det kanske är nån pilotlur även om det inte står så på hemsidan. Tackar för alla svar förresten

lazyboy
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/01/19 :  17:32:54  Show Profile Send B Peter a Private Message
Nu är PXC 250 här. Jag har hittills bara testat dem mot hårddiskens och köksfläktens ljud och kan bara säga: motljudstekniken fungerar! I tysta miljöer så är det dock bättre att stänga av det, för det ger ett litet brus. En bra hörlur verkar det vara, med eller utan motljud inkopplat, bekväm också - trycker inte hårt någonstans.

En liten udda sak: jag och en kompis som testat upplever att musiken höjs någon decibel när noiseguard slås på, även i ett helt tyst rum! Jag misstänker att det här är någon form av demoknep, på med noiseguard och musiken låter högre. Helt onödigt i så fall, för det behövs inga tricks, det här är en riktigt bra teknik mot lågfrekventa ljud.
Go to Top of Page

n/a
deleted

162 Posts

Posted - 2003/01/19 :  19:58:15  Show Profile Send n/a a Private Message
SAS har köpt ett stort antal av dessa jag tror att det handlade om ca 2000 st
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2003/01/19 :  20:00:07  Show Profile Send lazyboy a Private Message
trevligt. Man kanske slår till.....

lazyboy
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000