HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 DJ-hörlurar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

annabanana
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/01/16 :  09:56:53  Show Profile Send annabanana a Private Message
Jag är på g att köpa mig ett par hörlurar och har kollat på ett par Pioneer SE-MONITOR10R, är de nåt att ha? Har jämfört med Pioneer HDJ-1000 men MONITOR-lurarna var så där retro-snygga. Nån som har ett par schyssta lurar (dessa jag nämnt eller några andra) som har kombinationen bra ljud och lite tåliga för att mosas ner i väskan o så?

Tacksam för tips!
/anna

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:36:53

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/16 :  10:12:54  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

ska du ha dem till DJ:ing eller för vardagligt bruk,
du vill ha en SLUTEN lur då.

kolla även in ministry of sounds lurar, några av de bästa de är.



Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Mad
Member

126 Posts

Posted - 2003/01/16 :  13:17:53  Show Profile Send Mad a Private Message
Finns väl bara en att välja på egentligen, nämligen Sennheiser HD25.
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/01/16 :  13:17:58  Show Profile Send Melker a Private Message
Jag har Sony MDR-V700DJ och de är mycket bra till DJ-bruk och funkar väl ok till vanlig lyssning men de har inte den där sista skimmret som en lur för hifi. Basåtergivningen är däremot strålande.

Ska du ha dem till DJ-mixning så kan det liksom aldrig bli fel med dessa lurar dessutom så klarar de 3000mW effekt och är lättdrivna som f-n så trumhinnorna möts inne i huvudet innan lurarna pajar :-)

kostar 1695 :- plus frakt på http://www.sonyinside.com

du kanske kan hitta dem billigare om du leter lite på nätet.

Melk

Halmstad
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/01/16 :  13:55:19  Show Profile Send poppop a Private Message
Dessutom är dom väldigt robusta! Dom är bra, men jag tycker dom klämmer lite väl hårt... Kanske för att jag inte är van vid lurlyssning... Testa dom i allafall...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/01/16 :  16:36:25  Show Profile Send Melker a Private Message
Ja de klämmer ganska hårt men det är en fördel när man DJ-ar eftersom man inte direkt sitter still. Det är ju inget bra om man böjer sig för att plocka upp en skiva och lurarna trillar av skallen. När man spelar som DJ har man ju inte på sig lurarna i några längre stunder så att de klämmer och är varma(täta mot omgivande ljud) är ju kalas. Har man lurarna runt halsen så kan man ofta spela så högt med dem att man knappt behöver ta på dem för att cua vinyl eller sätta cue points på CD. Nu klämmer de ju inte sådär vansinnigt hårt jag kan lyssna ett par timmar i sträck hemma utan att besväras.

Melker

Halmstad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000