HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Tips på bra hörlurar för freestyle?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn Olsson
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/01/26 :  02:16:06  Show Profile  Visit Björn Olsson's Homepage Send Björn Olsson a Private Message
Jag vet att det finns flera trådar angående hörlurar. Men ofta tycker jag att dessa handlar om bra hörlurar med förstärkare. Jag skulle vilja ha lite tips på bra hörlurar för användning med freestyle dvs. utan förstärkare. Macpriset bör ligga runt 550-600 kr. Jag har lyssnat på Philips HS 900 och tyckte dessa lät bra. Är det ett bra köp, eller finns det ännu bättre i samma prisklass (400 kr). Jag är ganska okunnig inom HIFI så tips mottages gladeligen...

Björn Olsson, Örebro
http://www.bjornolsson.se/mono

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:35:22

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/26 :  02:35:33  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Koss Porta Pro!!!!
Spräcker iof din budget med ett par hundralappar,
men det tror jag inte du ångrar!?
De går dessutom att vika ihop.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

AU
Member

86 Posts

Posted - 2003/01/26 :  10:16:03  Show Profile Send AU a Private Message
Kan bara hålla med Stefan, Koss Porta Pro!
Låter bra, har hög känslighet. Enda nackdelen är att den är lite ömtålig, mekaniskt (är inne på min andra lur).

Den har funnits i över 15 år nu! Det är inte många produkter som kan ståta med en sådan livslängd.


MVH
AU

Collecting stars..
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/26 :  11:29:30  Show Profile Send marbrink a Private Message
Grado SR60, Koss Porta Pro, Sennheiser HD497 eller Sennheiser snäckorna MX500 för 250 kr!!
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2003/01/26 :  11:52:52  Show Profile Send Frasse a Private Message
Jag säger också porta pro. Jag tycker inte att det finns alternativ i lättvikts klassen den är väll värd sitt pris. Sen är det väll livstidsgaranti på dem också.

MVH - Tony Franzén

Edited by - Frasse on 2003/01/26 11:53:31
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/01/26 :  12:42:39  Show Profile Send Sudden a Private Message
quote:
Originally posted by SZR

Koss Porta Pro!!!!
Spräcker iof din budget med ett par hundralappar,
men det tror jag inte du ångrar!?
De går dessutom att vika ihop.



Köpte Koss Sport Pro igår, mkt bra ljud.
Samma element som portan, men med "nyare" design och 100:- billigare.
Låter klart mkt bra för priset 598
KÖP
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/26 :  13:53:57  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Ska du använda hörlurarna i offentliga miljöer så tveka inte att köp ett par slutna lurar.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/26 :  13:56:40  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Köpte Koss Sport Pro igår, mkt bra ljud.
Samma element som portan, men med "nyare" design och 100:- billigare.
Låter klart mkt bra för priset 598
KÖP


Köp inte dom bara för att dom är 100 kr billigare! Dom är både fulare tycker jag och plastigare!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/26 :  13:57:44  Show Profile Send marbrink a Private Message
Glöm inte Grado SR60! Visst dom kostar 1000 kr men är nog snäppet vassare än Porta Pro!
Go to Top of Page

n/a
deleted

162 Posts

Posted - 2003/01/26 :  14:07:19  Show Profile Send n/a a Private Message
Clark gjorde förnämliga lurar när Tarzan gick i korbyxor finns dom fortfarande jättesköna var dom jag tror att alla helicoptrar är utrustande med deras produkter.
Det kanske inte finns stereolurar från Clark längre.
Go to Top of Page

Björn Olsson
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/01/26 :  14:46:28  Show Profile  Visit Björn Olsson's Homepage Send Björn Olsson a Private Message
Är Koss Porta Pro slutna? Vart kan jag få tag på dom?

Björn Olsson, Örebro
http://www.bjornolsson.se/mono
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/26 :  15:21:31  Show Profile Send marbrink a Private Message
Man kan nog inte säga att dom är slutna. på www.fyndborsen.se finns dom för 600 kr! Billigt!
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/26 :  16:18:59  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Visst finns det bättre (och dyrare) lurar än Koss, men som prtabel lur är dom oslagbara. Vem vill sitta med stora slutna lurar på bussen?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:15:04  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
JAG! =)

Annars hör man bara vägbruset... =/
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:47:14  Show Profile Send celef a Private Message
Spana in Grado SR40, tydligen med samma drivelement som i de övriga modeller men med sämre matchning, annars låter SR60 fantastiskt bra (ngt irreterande kabelanslutningar till elementen dock!).

sound pollution
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/01/26 :  19:05:51  Show Profile Send dax a Private Message
Håller med Zvensson! Ska du ha ha dem i miljöer där det finns buller eller personer i närheten är det helt klart att föredra en sluten lur! Min sambo tyckte inte att en öppen lur på norra europas bullrigaste buss var någon höjdare!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/01/26 :  21:00:00  Show Profile Send divander a Private Message
Om ni funderar på Koss så glöm inte att det är betydligt billigare att skicka efter dom direkt från www.koss.com . Just Porta Pro är inte så mycket billigare (ca 430:-). Men vissa modeller är mer än hälften så billiga är i svenska butiker. På priset får man lägga på frakten. För The Plug som jag skickade efter kostade frakten 6$. Sen kan man ju ha oturen att åka på momsen i sverige. Men min erfarenhet är att det inte är så vanligt att man gör det.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Björn Olsson
Starting Member

20 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:16:53  Show Profile  Visit Björn Olsson's Homepage Send Björn Olsson a Private Message
Hmm, hittade Koss Porta Pro på NetOnNet. Den må vara bra, men håll med om att den är förbannat ful.

Björn Olsson, Örebro
http://www.bjornolsson.se/mono
Go to Top of Page

Peter_Å
Starting Member

47 Posts

Posted - 2003/01/27 :  04:38:03  Show Profile Send Peter_Å a Private Message
Sennheiser Mx 500. Kostar omkring 270 kr och är s.k in-ear modell. Låter förvånansvärt bra. Jag har dock inte lyssnat på några av Koss modellerna. Detta är i alla fall Sennheisers bästa "in-ear" hörlur!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/27 :  09:33:26  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Sennheiser Mx 500. Kostar omkring 270 kr och är s.k in-ear modell. Låter förvånansvärt bra. Jag har dock inte lyssnat på några av Koss modellerna. Detta är i alla fall Sennheisers bästa "in-ear" hörlur!


Jag har både MX500 och koss porta pro och tycker båda är bra! MX500 är nog bland dom största fynden man kan göra bland hörlurar. De låter nästan lika bra som Sonys dyra MDR-888 snäckor som kostar 750 kr!
Och vissa föredrar dom t.o.m. framför dessa. Men det kan va svårt att få dom att sitta bra dock...
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/01/27 :  09:36:52  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Claes Olsson har faktiskt en helt ok lur för 250Kr. Kompisen köpte ett par och vete katten om dom inte lät bättre än mina gamla porta pro.

Vet inte riktigt modellnamn och så men dom kostade 250 pix.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

pekka.j
dead end - live end

425 Posts

Posted - 2003/01/27 :  09:56:31  Show Profile Send pekka.j a Private Message
Vid ett besök i NY hittade jag ett par jätteballa slutna Koss-hörlurar med bullerdämpning. Minns dock inte modellbeteckningen. De hade bågen bakom huvudet och ett band runt pannan för att sitta ordentligt på plats. Just bullerdämpning är en utmärkt sak om man har ljudkvalitetskrav när man lyssnar på offentlig plats.
Med vänlig hälsning

Pekka Johansson
_________________________
Lennon in the living room
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000