HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 F.d. Temporär nedpackning av musikapparaterna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/15 :  23:33:21  Show Profile Send Vox a Private Message
I morgon packas högtalarna, förstärkaren, cd-spelaren, vinylspelaren och alla kablar samt alla skivorna ner i kartonger för förvaring pga ombyggnad här hemma.

Fattar inte hur jag skall klara mig de närmaste veckorna. Har redan börjat längta till uppackningen.

Det som skall hända är att rummet som musiklyssningen sker i kommer att utökas då en vägg skall tas bort. Därefter börjar den stora diskussionen hur möbleringen skall ske. Jag vill möblera för bästa möjliga ljud, men det finns krafter här som vill annat.

Ska hur som helst bli intressant att få höra hur detta kommer att påverka ljudet.


Edit: rubrikändring efter uppackning

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2007/08/10 23:51:16

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/07/16 :  00:32:54  Show Profile Send drkim a Private Message
Jag packade ner hela min anläggning i början av januari, har fortfarande inte fått upp den igen - även om det börjar närma sig...

Överlever tack vare min hörlursanläggning...

Lycka till med ombyggnaden...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/07/16 :  07:18:00  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Det finns ingenting som kan skynda på en ombyggnad så som en nedpackad stereo. Så jobba på och lycka till.

/M
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/07/16 :  07:37:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Jag vill möblera för bästa möjliga ljud, men det finns krafter här som vill annat.


Det går att kombinera riktigt bra ljud med en vettig vardagsmöblering. Det skall bli roligt att se vad det blir utav din renovering.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/07/16 :  08:16:53  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Jag vill möblera för bästa möjliga ljud, men det finns krafter här som vill annat.


Låt inte de mörka krafterna vinna.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/07/17 :  02:20:54  Show Profile Send Buggsson a Private Message
quote:
Det som skall hända är att rummet som musiklyssningen sker i kommer att utökas då en vägg skall tas bort. Därefter börjar den stora diskussionen hur möbleringen skall ske. Jag vill möblera för bästa möjliga ljud, men det finns krafter här som vill annat.



Tänk att de alltid skall lägga sig i

WAF rules??????????????

Lycka till med byggnationen!

J. Ullberg

Edited by - Buggsson on 2007/07/17 02:21:20
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/17 :  20:06:15  Show Profile Send Vox a Private Message
Tack för alla lyckönskningar.

Jag har även den här gången lyckats se till att det inte blir någon TV i lyssningsrummet.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/08/10 :  23:45:39  Show Profile Send Vox a Private Message
Nu spelar det musik här hemma igen och så som det spelar.

Som framgår i annan tråd är det nu drygt 4 meter till väggen till högtalarna och i det utrymmet är det för tillfället en livekonsert med Monika Zetterlund. Ni som trodde att hon är död ska veta att så inte är fallet. Hon är här hemma hos mig och sjunger.

För att klara av det längre avståndet till högtalarna som ombyggnaden medförde har jag fått investera i EKU-biwire så mina Transparent får sitta på avbytarbänken tills de har växt till sig så de klara av den nya längden som krävs.

Än så länge har inte vinylspelaren kopplats in. Den får vänta på att den nya racken skall komma så jag får testa om den skall stå på racket eller på en vägghylla.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/08/11 :  09:40:35  Show Profile Send Stickan a Private Message
Härligt!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000