HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DVD med USB istället för CD?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2007/08/10 :  18:45:40  Show Profile Send poppop a Private Message
Igår säckade transporten till min kära cd-spelare ihop. Sörjde lite då den är moddad av min hifiguru - men den är trots allt 11 år gammal så det lär väl ha hänt lite på DAC sidan sedan dess som har större inverkan på ljudet än hans moddning (kopplat förbi lite onödiga kretsar på slutet som ska se till att inga likströmspeakar kommer ut, samt bytt opamp).

Jag söker detta:
DVD-spelare som även låter riktigt bra att köra CD från utan "seghet" vid spårbyte etc.

DVDn ska ha USB-ingång för enkelt filmtittande

Är den dessutom snygg så vore det trevligt!

Är normal löneslav, så inga fantasisummor...

Nån som har tips eller idéer?

Mono är underskattat!

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2007/08/11 :  09:30:59  Show Profile Send Larsen a Private Message
Jag har inget tips till dig, men även jag är ute efter precis det du söker, så hänger med här jag med

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/11 :  10:05:20  Show Profile
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=295

Själv skulle jag nog satsa på en tvix och en squeezebox. Tyvärr finns det ingen som tar både musik och film på ett smidigt sätt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

kryddstek
Member

144 Posts

Posted - 2007/08/11 :  10:52:26  Show Profile Send kryddstek a Private Message
Ett mega-super-budget alternativ vore ju denna http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=27601&menuGuid=5386&subMenuguid=5395&subGroupGuid=2663
Finns på rusta för med lite tur för 550 välinvesterade riksdalen.
Denna har en usb på fronten och tyvärr kan jag inte svara på riktigt vad för roligt man kan använda den till. Den läser alla skivor snabbt och smidigt. Släden är förvånans värt tyst men lika tunn som blad-guld.

Använder den själv som transport nu men ett varningens finger.
Vid mycket låg lyssning hör man mekaniken lite snurr ljud har ju alla men ett svagt tickande runt varje sekund.

Ljudet från den är inte det bästa men kanske en mellanlösning tills du fixat nåttbättre.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000