HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivtips.......GOSSIP!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/07/07 :  20:31:13  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej

Förra veckan snubblade jag på det här bandet via klockradion det var någon live-inspelning och jag kände instinktivt att den tjejen kan sjunga. Beth Ditto!

Surfade lite på youtube:STANDING In THE WAY OF CONTROL!
http://www.youtube.com/watch?v=n4Ew1mV1_3o&NR=1
"Listen Up" (radio edit)
http://youtube.com/watch?v=poBPu8quCkk
Gossip Jealous Girls
http://youtube.com/watch?v=yiRHcA6nPUE

Fick syn på några schyssta låtar bestämde mig för att köpa senaste skivan som heter!

STANDING IN YOUR WAY OF CONTROL!

Efter att ha lyssnat MYCKET på den under en veckas tid kan jag bara säga den är ett

MUSIKALISKT MÄSTERVERK!!!!Totalt sannslöst bra

Soul blandat med Punk!

Trummisen har grymt driv i trummorna påminner om White Stripes och Danko Jones. På flera låtar är det bara trummor bas sång.
Har inte blivit så positivt överraskad sedan Man fick Höra NEVERMIND med NIRVANA första gången.

Jag tror dom får svårt att komma upp på den här nivån igen. Once In A Lifetime!

Detta är den absolut bästa skivan jag hört på länge. Den skall finnas i allas samlingar!!!

Ut och Handla

Saxxat från Internet!

The Gossip
Det enda du egentligen behöver veta om Portland-baserade disco-souliga punktrion The Gossip är att dom är alarmerande bra. Sångerskan Beth Dittos röst skär genom märg och ben som den vassaste skalpell och det finns inte en fot som inte stampar takten i lokalen när detta fundamentalt svängiga band är i farten. Med tre fullängdare och en rad singlar bakom sig är denna Kill Rock Stars-akt väletablerad inom sin genre.

Och de har mycket att vara stolta över. I november 2006 valdes Beth Ditto till NMEs #8221;coolest person of the year#8221; på deras årliga #8221;Cool List#8221;. Som om inte det är nog har bandet turnerat med giganter som Le Tigre, Sonic Youth, Sleater Kinney, John Spencer Blues Explosion, White Stripes och Yeah Yeah Yeahs. Men vad som verkligen är grädden på moset är det faktum att senaste skivan och det mest fulländade punksouliga mästerverket till dags dato, #8221;Standing in the Way of Control#8221; (Kill Rock Stars) är producerad av Guy Picciotto från Fugazi som utöver det egna bandet även arbetat med artister som Blonde Redhead och Quixotic.

The Gossips musik är en salig blandning av discorytmer, soulig sång med blueshjärta och punkiga gitarrer som skapar lika mycket sväng som tårar i ögonvrårna, allt beroende på hur fenomenala Beth Ditto väljer att framföra bandets alster. Trion tycks brinna för, och adresserar ämnen som ideal, kropp och sexualitet med ett stort mått distans och utan att vifta med förmanande pekpinnar. Gitarristen Brace Paine och trummisen Hannah Blilie är den ultimata energiduon och live är denna akt något utöver det ordinära. Med sin stora, karaktäristiska röst kommer Dittos resurser till sin rätt inför en publik. The Gossip är kött, blod, själ och smärta, allt i ett och samma lättantändliga, sprakande och omsorgsfullt inslagna paket.

Deras Hemsida:http://www.gossipyouth.co.uk/index1.html

Mvh Anders.S

Edited by - govinda on 2007/07/10 20:40:51

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/07/07 :  21:11:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Ojdå, ett nytt Ander.S fynd! Detta måste jag kolla närmare på. Tack för tipset!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/07/07 :  21:31:47  Show Profile Send brewitz a Private Message
Tyvärr tackade jag idag nej till att se dem i Nottingham nästa vecka. Urkorkat, jag har hört några låtar, de var kanon, plus att bekanta har sett dem live och tyckt att det var ett jäkla röj. Skiva ska definitivt inhandlas
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/07/07 :  21:48:03  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

F*n vad bra!

Det måste man kolla in lite närmare.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000