HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi i Nya Zealand
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/12/04 :  19:35:54  Show Profile Send MaS a Private Message
Tjabbera era gamla rävar.

Jag ämnar att inta Nya Zealand under en period nu framöver, finns det några prylar därifrån. Isåfall vet ni prisläget om det lönar sig att köpa hem nået.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/12/04 :  19:48:25  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Plinius gör ju schyssta förstärkare! Dynavector har också en 'gren' där som tillverkar förstärkare. Båda märkena torde vara fynd på plats, om man gillar dem. Skulle själv gärna handla där om jag hade vägarna förbi.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/12/04 :  19:52:08  Show Profile Send yalpa a Private Message
Det gäller att få hem prylarna också, hör med flygbolaget vad de tar ut för övervikt...fast du kanske flyger business class och får ta med hur mycket som helst?
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/12/04 :  19:54:47  Show Profile Send MaS a Private Message
Tja Bueisniss kalss vete fan, men jag blev visst lovad en plats där alla väskor förvarades å dom tipsade mig om att ta med mig hörselproppar. Å Olle varm å egen mat.

Harom några mer lättagna saker där kablage eller nået sånt.

MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2002/12/04 :  19:59:01  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by MaS

Tjabbera era gamla rävar.

Jag ämnar att inta Nya Zealand under en period nu framöver, finns det några prylar därifrån. Isåfall vet ni prisläget om det lönar sig att köpa hem nået.

Mvh MaS


Även Perreaux kommer därifrån

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/12/04 :  20:36:45  Show Profile Send yalpa a Private Message
Vet man inte exakt vad man vill ha så är det lika bra att skita i det...bara för att det är billigt så är det inte värt besväret, då är det enklare att försöka fynda beggat härhemma. Om prylen inte skulle passa, så blir det svårt att sälja med tanke på alla inskränkta människor som inte vill köpa prylar från utlandet...etc. Nu har de samma ström därnere som oss, så åtminstone det problemet slipper du, men frågan är om det är värt det?

Om man verkligen vill fynda, då finns det chanser i UK. Jag såg precis Arcam A75 + CD72T för 750£ som är drygt 10.500kr!!! Då börjar vi snacka fynd, speciellt med tanke på att dessa kostar 17000 lök här och är lättsålda...osv.
Nästan samma vinst går göra på en Linn classik också, som ger samma prestanda som ovanstående kombo, fast med radio och man slipper kablar....
Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:10:04  Show Profile Send Calman a Private Message
quote:
Originally posted by yalpa

Det gäller att få hem prylarna också, hör med flygbolaget vad de tar ut för övervikt...fast du kanske flyger business class och får ta med hur mycket som helst?


hhrm.... flugit förut??? B-class är 30 kilo sen extra... hur var det sedan med EU och de andra länderna utanför EU ???? ingen lägsta avgift vid införsel till EU från utanför EU. Quetos???
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:14:06  Show Profile Send Björn N a Private Message
Nar jag flog till England fick man ta med sig 20 kilo sen kostar det 10 dollar extra per kilo!

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:30:17  Show Profile Send Calman a Private Message
[quote]Originally posted by Speakerpro

Nar jag flog till England fick man ta med sig 20 kilo sen kostar det 10 dollar extra per kilo!
[/quote
okidoki... vi köper utanför EU.... vi tar hem till sverige (inside EU).... vad tror ni skall ske??????
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:43:33  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Calman

[quote]Originally posted by Speakerpro

Nar jag flog till England fick man ta med sig 20 kilo sen kostar det 10 dollar extra per kilo!
[/quote
okidoki... vi köper utanför EU.... vi tar hem till sverige (inside EU).... vad tror ni skall ske??????



Tull! Tull!!




Köp med dig ett par Halcro DM-68 till mig...
Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:51:09  Show Profile Send Calman a Private Message
quote:
Originally posted by Speakerpro

Nar jag flog till England fick man ta med sig 20 kilo sen kostar det 10 dollar extra per kilo!


jahaa,,, blev det billigare, eller????
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:51:24  Show Profile Send Björn N a Private Message
TULL var ordet, savitt du inte kan gomma Plinius stegen i resvaskan=)

Annars kan man ju skicka ett paket hem till Svedala..

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:00:28  Show Profile Send Calman a Private Message
quote:
Originally posted by Speakerpro

TULL var ordet, savitt du inte kan gomma Plinius stegen i resvaskan=)

Annars kan man ju skicka ett paket hem till Svedala..


clever man... klart man kan skicka... hem till svedala, du kan faktiskt sända hur du vill.... flaskpost.. man undrar.. blir det billigare eller kommer du runt tullen genom att skiccks enligt dina rek,s??
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:06:47  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Calman

quote:
Originally posted by Speakerpro

TULL var ordet, savitt du inte kan gomma Plinius stegen i resvaskan=)

Annars kan man ju skicka ett paket hem till Svedala..


clever man... klart man kan skicka... hem till svedala, du kan faktiskt sända hur du vill.... flaskpost.. man undrar.. blir det billigare eller kommer du runt tullen genom att skiccks enligt dina rek,s??



Well... vill man vara riktigt "clever" så går det ju att få in saker billigt genom att påstå att den stora 80kg klumpen bara är värd 10k istället för 300k så blir ju inte tullen så tuff.... men då är man på en tunn lina och balanserar.. en olaglig sådan också bör ju nämnas. Bäst är nog att köpa ifrån Eu... eller från Sverige

Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:11:59  Show Profile Send Calman a Private Message
quote:
Originally posted by Neodynium

quote:
Originally posted by Calman

quote:
Originally posted by Speakerpro

TULL var ordet, savitt du inte kan gomma Plinius stegen i resvaskan=)

Annars kan man ju skicka ett paket hem till Svedala..


clever man... klart man kan skicka... hem till svedala, du kan faktiskt sända hur du vill.... flaskpost.. man undrar.. blir det billigare eller kommer du runt tullen genom att skiccks enligt dina rek,s??



Well... vill man vara riktigt "clever" så går det ju att få in saker billigt genom att påstå att den stora 80kg klumpen bara är värd 10k istället för 300k så blir ju inte tullen så tuff.... men då är man på en tunn lina och balanserar.. en olaglig sådan också bör ju nämnas. Bäst är nog att köpa ifrån Eu... eller från Sverige

well,well kanske är det så.... enligt min erfarenhet så är det bäst att fixa fejkade kvitton på et inköpta.... vilken tullare har kollen????? dessutom har du grejorna i din famn,,, vem mvet egentligen det korrekta priset?? alltså, du har vad du har till ditt kvitto, alltså under EU:s införsel, mao du slipper skatta eller momsa,,, eller what so ever,, mvh

Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:37:37  Show Profile Send Björn N a Private Message
quote:
Originally posted by Calman

quote:
Originally posted by Speakerpro

TULL var ordet, savitt du inte kan gomma Plinius stegen i resvaskan=)

Annars kan man ju skicka ett paket hem till Svedala..


clever man... klart man kan skicka... hem till svedala, du kan faktiskt sända hur du vill.... flaskpost.. man undrar.. blir det billigare eller kommer du runt tullen genom att skiccks enligt dina rek,s??



Man kan ju havda att produkten ar begagnad och darmed inte vard sa mkt, ett annat satt ar att skicka med lite annat skrap i samma paket, kan vara vad som helst, lite klader eller natt.

Mvh Bjorn

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:50:15  Show Profile Send Calman a Private Message
quote:
Originally posted by Speakerpro

quote:
Originally posted by Calman

quote:
Originally posted by Speakerpro

TULL var ordet, savitt du inte kan gomma Plinius stegen i resvaskan=)

Annars kan man ju skicka ett paket hem till Svedala..


clever man... klart man kan skicka... hem till svedala, du kan faktiskt sända hur du vill.... flaskpost.. man undrar.. blir det billigare eller kommer du runt tullen genom att skiccks enligt dina rek,s??



Man kan ju havda att produkten ar begagnad och darmed inte vard sa mkt, ett annat satt ar att skicka med lite annat skrap i samma paket, kan vara vad som helst, lite klader eller natt.

Mvh Bjorn
ja, vad skall jag säja....?
det är väl klart att man kan skicka med vad som helst i pakken....typ som min gamla moster från new jork alltid gjorde.. charmigt och överraskande.
hur som helst säjer innovatören ..att han själv ämnar resa tii NZ.. med andra ord.. är han enligt egen utsago en potentiell köpare av Hi-fI UTRUSTNING DÄR.. Detta ämnas bringa hem till sverige eventuellt. frågan han ställer och som bör infinna sej..blir det billigare än att köpa i hemlandet, resp finnes produkten ifråga i sw??? vad jag säjer är.... jo visst skick a med kläder.. det gj0orde också min moster ifrån NY.. hjälper det?? blir det billigare??? varför inte själv importera JBL från staterna. tulla möget och se vad det kostar... eller betala för de gamla kläderna.. allvar. sverige är i EU ,, varor utanför EU skall in i området..vad kostar det?? förutom frakten??

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/12/04 :  23:05:10  Show Profile Send yalpa a Private Message
quote:
Originally posted by Calman

quote:
Originally posted by yalpa

Det gäller att få hem prylarna också, hör med flygbolaget vad de tar ut för övervikt...fast du kanske flyger business class och får ta med hur mycket som helst?


hhrm.... flugit förut??? B-class är 30 kilo sen extra... hur var det sedan med EU och de andra länderna utanför EU ???? ingen lägsta avgift vid införsel till EU från utanför EU. Quetos???



Var frågan till mig? jupp, jag har flugit, inom och utanför EU, ska till Budapest nu om 2 veckor. Det står i biljetten att 20+8kg för ekonomiklass. På intercontinenetal får man ha 2st 32kg + 1st handbagage vad jag har förstått av texten.
Go to Top of Page

Calman
Starting Member

29 Posts

Posted - 2002/12/04 :  23:13:21  Show Profile Send Calman a Private Message
quote:
Originally posted by yalpa

quote:
Originally posted by Calman

quote:
Originally posted by yalpa

Det gäller att få hem prylarna också, hör med flygbolaget vad de tar ut för övervikt...fast du kanske flyger business class och får ta med hur mycket som helst?


hhrm.... flugit förut??? B-class är 30 kilo sen extra... hur var det sedan med EU och de andra länderna utanför EU ???? ingen lägsta avgift vid införsel till EU från utanför EU. Quetos???


nej o ursäkta.. inte till dej.. flyg vart du vill med vilken biljett du vill.. buisness class( fullpris) är 30 kg.
Detta säjer inget om ev. varor. undersök vad en vara kostar att föra in till sverige, resp undersök tullens resp skatte sk-myndighets rek om införsel från land utanför EU- All denna info finns på RSV på nätet....... sedan vad gäller de människor som ännu ej varit utanför EU.... men anser sej veta det mesta om införsel resp gamla kläder... håll flabben stängd ang införsel och koncentrera dej på det du tycks kunna.... Hifi. mvh

Var frågan till mig? jupp, jag har flugit, inom och utanför EU, ska till Budapest nu om 2 veckor. Det står i biljetten att 20+8kg för ekonomiklass. På intercontinenetal får man ha 2st 32kg + 1st handbagage vad jag har förstått av texten.

Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/12/05 :  10:02:44  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Pickuper borde vara något av det mest lämpade i hifi-väg att ta med sig hem från resor! Bara att stoppa i innerfickan. Kanske de är billigare närmare Japan än här?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000