HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 STOR VARNING FÖR FEJKARE PÅ PASSAGEN
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/05 :  15:36:03  Show Profile Send mayro a Private Message
jag har roat mig med att titta på passagen sedan igår då jag fann en Pioneer 668 där för 1500 spänn samt en Canon Powershot A 640 digitalkamera för 1100 spänn.. Anade direkt oråd som sagt..men svarade ändå av ren nyfikenhet..

Jag har fått svar att det skall betalas på monybrokers samt uppmanas sända min adress..kan inte låta bli att garva åt eländet..

Självklart anmäldes dessa två samt sedemera en till annons därifrån till passagens admin.. Vilka tog bort annonserna. .. Ja den sista ligger väl där ännu och gäller en Canon eos300D för 1200 spänn..

Tyvärr verkar INTE passagen ha någon som helst koll på fejkannonser som dom får in.. Så dom verkar vara en ytterst osäker köpsite i alla fall

Så allihopa. SE UPP med liknande saker.. Se upp..!! Dom blåser er på era stålar och ingen cd eller vad ni nu bjuder på kommer farande..

och ser NI samma saker så anmäl direkt annonserna så inte andra med mer lättlurad stil går i fällan..Sänd test mail om ev eget intresse och OM ni får svar av samma typ jag fick så anmäl bara...

Mvh
Tobbe

Tråden flyttad till off-topic där den hör bättre hemma/mayday

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayday on 2007/07/05 15:59:48

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/05 :  15:47:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
det svåra är hur dom ska kunna ha kolla, hur många annonser ligger där ? Då skulle folk sitta o gå igenom alla annonser för att sen bedömma vilka som var äkta o vilka som var fejk.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/05 :  15:56:32  Show Profile Send mayro a Private Message

Johan B
Det var väl just det jag skrev att det är noll koll där så folk vet om det..och med tre annonser bara lite snabbt av mig funna på bara slentriankolla så inser man att det är nån drive tydligen kan man anta.

Eller så är passagen en så farlig plats alltid att handla via vilket jag inte hade en susning om.. men varningen kan anses rätt befogad ändå eftersom detta var gällande just även hifi där dom tydligen vet det går att sälja LTS rekomenderade saker som Pioneer 668.. Dom vet vad som är "hett" stoff tydligen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/05 :  16:07:15  Show Profile Send mayro a Private Message


jag skall INTE diskutera var tråden hör hemma. För den kan även ligga på of topic.. men denna tråden bör ha stor uppmärksamhet .. Den berör ändå hifi och hifiköpare och inte off topic ämnen direkt.....

Så det var därför jag la den där på hifi samt saker som rör hifi..

Att en glad hifiköpare som ser en pioneer 668 för 1500 och får ner den till 1000 och uppmanas sätta in stålar kan ju anses handla en aning om hifi eller frågor runt hifi eftersom denna glada snubbe inte kommer få sin hifiprodukt...

men som sagt. Mig gör det absolut inget om tråden ligger på off topic eller så.. bara att medelandet inte når lika kraftfullt ut tror jag eftersom alla inte läser här så ofta som på hififrågor.. jag tror så i alla fall av min erfarenhet hur jag gör på forumen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/05 :  16:10:20  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag trodde att det vare din avsikt mayro, att nå fler menar jag. Så jag förstår ditt resonemang, men då den inte endast avhandlar hifi-prylar utan kameror osv så hamnar den här.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/05 :  16:14:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
fejkare finns på alla ställen o jag tror inte ett speciellt ställe är värre än andra. Dom som är så smarta att dom har för lågt pris ser man direkt. Dom svåra är dom som ligger lite under vad som är normalt. En sådan säljare är värre att avslöja direkt o hur ska man fånga upp dom ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/05 :  16:17:58  Show Profile Send mayro a Private Message


det var faktiskt Pionner 668 som var det jag först fann ut vara en fejk annons då jag satt och kollade prisbilden på dessa spelare.. detta för jag läste om en glad kille som köpt sin beg för 2500 kr.. Då såg jag denna annonsen och .. ja resten vet man ju av min topic.. Så ämnet gäller kameror MEN även hifi vilket var nytt för mig att man sattsade på.. Men urvalet är ju perfekt eftersom många söker just dessa efter LTS rekomendationer.... Så se upp se upp..blåsarna vet exakt vad folk söker tydligen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/07/06 :  08:55:22  Show Profile Send Stickan a Private Message
Bra jobbat Mayro, såna uslingar gillas inte!
Skulle jag själv se nåt skumt skall jag försöka komma ihåg att varna om detta.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/07/06 :  11:17:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Riktigt bra att du delar med dig av dina erferenheter Tobbe. Tack för det.

Jag tycker överlag att gratissiterna har svårt med trovärdigheten. HiFimagasinet är betydligt bättre än det du beskriver men vi har sett diverse roliga/skumma/dumma/elaka/... "annonser" där med.

Mvh, Per


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/07 :  02:19:20  Show Profile Send mayro a Private Message



Tack Pac & Stickan.. Jo man blir renhårigt förbannad på saker som detta. Det gör stämningen så mycket hårdare vid sälj och köp då man tvingas bedömma varenda en man har kontakt med såsom en potensiel bedragare och inte en trevlig sälj/köpare...

makalöst trist...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/07/07 :  08:31:16  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Mmm..

Jag skummade lite kameraannonserna på Passagen.
Vad sägs om en Nikon D80 med optik för 4170:- ?
Telefonnumret finns inte heller då man söker på Eniro.

Luktar överjäst surströmming..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/08 :  00:17:25  Show Profile Send mayro a Private Message


Som sagt. Det är nog bra att man är mycket försiktig med ställen som passagen där noll kontroll förekommer.. Där verkar det samlas en hel del folk med inte så hedervärda tankar och sysslor.


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/07/08 :  00:39:18  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
INTERNET drar till sig skumma typer som skit drar till sig flugor, så det gäller att hålla sig till de säkra sidorna. Om någon nu är 100% säker? Personligen har jag aldrig tvekat en sekund att betala i förskott på forumet.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000