HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Minneskort kamera SDHC?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/07/04 :  11:03:42  Show Profile Send Roq a Private Message
OM man läser om SDHC så kräver de ofta en speciell "läsare". Är det för att det är just SDHC? Har det med överföringshastighet att göra?
Jag undrar eftersom jag redan har en bunt kortplatser för diverse minneskort på datorn: CF, SD etc. och har ingen lust att köpa en extra läsare bara för att upptäcka att det funkat bra med de grejer jag har.
Behöver jag en kortläsare för att utnyttja snabbheten eller för att över huvud taget använda ett SDHC-kort?

Edited by - Roq on 2007/07/04 11:04:27

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/04 :  11:17:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Från nätet


quote:
Notera detta är ett SDHC kort. Alla enheter stöder inte SDHC 4.0GB kort. För att försäkra dig om kompatibilitet, sök SDHC Logo på produkten eller paketet på din nya enhet, kamera, videokamera, PDAs eller hos tillverkaren för detaljer


En lös multiläsare som tar allt kostar runt 150:-

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/07/04 11:19:02
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/07/04 :  11:54:03  Show Profile Send Roq a Private Message
Aha, det är inte mera. Dåså. Tack
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/07/04 :  21:07:50  Show Profile Send f95toli a Private Message
HC i SDHC står för "high capacity". Urspungsstandarden för SD kort specade 2 GB som max, SDHC är helt enkelt den utökade standarden som tillåter kort med betydligt högre kapacitet.


Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2007/07/08 :  14:59:53  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Jag tror att taket för dom nya SDHC-korten är 32Gb till skillnad mot dom gamlas 2Gb, men jag tror inte heller det dröjer länge innan man når det taket, dock så kanske det hunnit komma en ny korttyp som blivit populärare istället..

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000