HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sämsta högtalaren som ni haft
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/06/24 :  20:13:50  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Som topic rubriken lyder.
För mig är det Blackbird Sub 8.1.
Och ni då????

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/06/24 :  20:18:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Varför tyckte du att den var dålig?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/06/24 :  20:24:05  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Den uppfyllde inte sina specar på långa vägar,ingen vidare lågbas nästan ingen alls,inte värd att kallas subb och var en stor besvikelse för mig.
Samt att filtreringen läckte igenom allt för mycket(delingen).
Har även för mig att det var någonting med försärkaren som jag inte heller gillade.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/06/24 :  20:36:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Min sämsta högtalare är ett hemmabygge som inte alls infriade mina förväntningar. Det är en egen design baserad på Scanspeak element som inte alls blev det jag ville. Jag har lagt ner många design- och simuleringstimmar men de får vila i källaren tills jag fångat nya krafter. Jag har inte gett upp än. Förr eller senare så skall jag få till dem.

Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/06/24 :  21:01:18  Show Profile Send time a Private Message
Sunfire True Subwoofer II , en riktigt kass högtalare som inte kunde integrera med någon av mina högtalare. Lådan skakade men inte luften och den kunde bara spela en ton i taget...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/06/24 :  21:35:56  Show Profile Send Larsho a Private Message
För min del finns det inga dåliga högtalare, bara olika tycke och smak.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/06/24 :  21:47:23  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
1982 hade jag ett par ALCOGI (från italien tror jag), de var de absolut sämsta högtalare jag hitintills hört.

Men knappt 20 år gammal och precis flyttat hemifrån spelade dessa trevägare med 8 tums bas musik via en gammal Radionette receiver.

Kan nämna att jag precis slängt ut mina gamla Ferguson burkar när jag köpte ALCOGI-skräpet.

Varför köpte jag skräpet?
Jo, Lärlingslön på 17 :- i timmen och en budget på knappa tusingen till nya högtalare, det fick bli vad som helst bara de spelade.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:00:00  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Jag har aldrig köpt högtalare, så svaret måste onekligen vara nått jag konstruerat själv. Gissar på en centerhögtalare med diskanten ovanpå
i ett cirkelrunt kabinett. Definitivt alla fel man tekniskt sett kan göra :)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:14:32  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Min sämsta högatalare måste vara ena av föräldrarnas gamla tvåvägs philips, där basen fått för mycket låga Hz och skrapar nåt uschligt

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:14:59  Show Profile Send mayro a Private Message

asså.. Sämsta blir nog ett par megastora feta Jamo med galler och hjul.. Dom var riktigt dåliga dom. Jag hade förträngt dom..

Gör till och med ont att erkänna man haft dom..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:16:45  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag tror att det var några gamla Jamo i början på 80-talet.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:20:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Ett par datorhögtalare med inbyggd förstärkare av nåt skumt sedan länge glömt märke (tror de gjorde ljudkort oxå) från -96(?). Man kunde verkligen inte höra någonting vettigt som kom ur dem: BRÖÖL! Oavsett volym. Såå kassa... Man fick ju lira Tie-Fighter med lurar (såna med orange muffar) för att få ut nåt av ljudet.

/M
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:23:00  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jamo...inköpt någongång kring slutet av 80-talet. Det var hjul på mina också...fast inget galler. Kommer inte ihåg vad modellen heter.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:49:22  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Är det någon som hörde de där BAS 00X som såldes i början av 2000-talet? De ska tydligen vara riktigt tveksamma i kvalitet, såldes från skåpbilar av skummisar, någon som kommer ihåg nåt om det?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:52:00  Show Profile Send Larsho a Private Message
Det enda jag kommer ihåg är att det fanns folk som var så naiva att man köpte högtalare från skåpbilar, så blåögd får man inte vara....

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:53:53  Show Profile Send dwain a Private Message
Den sämsta högtalare jag haft? Ja jag har haft så många högtalare men det sämsta var nog från biltema köpte ett par datorhögtalare.
Dessa innehöll en st bas i jättetunn plast med en st 3tummare i, detta skulle vara såkallad subwoofer å sen två sattar med ja vad ska man kalla det pc-speaker i?
sådana som sitter i datorn för att ge ifrån sig ett pip ibland.
Sen skulle de vara på 240w PmPo kan säga att nätdelen kunde dra 12w max och var pytteliten.

Jag kopplade in dessa skapelser i min dator och spelade någon minut å det lät skit. Sen fick jag för mig å trycka på extrabas knappen på subwoofern då brann nätdelen upp. Kom en fin liten rökpelare från den lilla väggbulan å inuti den var den ganska sönder bränt. Biltema hade som ursäkt att jag spelat för högt men jag fick ändå ett par nya högtalare. Dom ställde jag under sängen för att senare hitta dem å slänga dem
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:55:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Är det någon som hörde de där BAS 00X som såldes i början av 2000-talet? De ska tydligen vara riktigt tveksamma i kvalitet, såldes från skåpbilar av skummisar, någon som kommer ihåg nåt om det?

Skåpbilarna kommer jag ihåg från min Chalmerstid men högtalarna kom jag aldrig i kontakt med.

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/24 :  22:59:58  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Minns dem som igår.... såg dem aldrig...

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/24 :  23:20:39  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Kompisen köpte dem och fattade ej förräns tre år senare att han var lurad...
Lät skit och kvalitén var bedrövlig. Tror han köpte två par....

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/06/24 :  23:28:34  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Kompisen köpte dem och fattade ej förräns tre år senare att han var lurad...
Lät skit och kvalitén var bedrövlig. Tror han köpte två par....

Dubbelt blåst, med andra ord .

För egen del är det väl ett något egetkonstruerat alster, vilket av de är svårt att rangordna

edit: felstavning, blev nog inte bättre trots ed......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Edited by - PG Jeppsson on 2007/06/24 23:30:22
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/24 :  23:40:06  Show Profile Send mayro a Private Message

Min helt superkorkade syrra köpte en hel bunt av dom där skåpbilssäljarna och ringde mig och berättade om sitt "Ultraklipp"...Nu skulle hon minsann sälja dom och tjäna stålar.. och undrade ju om jag ville köpa ett par av henne "billigt".

Tror inte det gick som hon hoppades direkt eftersom jag åkte dit och kollade på dessa burkar och berättade vad hon gått på..

Hon blev förbannad på MIG och inte sig själv..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2007/06/24 :  23:46:51  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Förutom mina Sanyo som ingick till en stereo jag köpte måste det vara ett par Jamo 400W modell torn som var populära i början av 90 talet!
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2007/06/25 :  00:36:20  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Har väl inte ägt så många olika modeller men tycker ändå att dom
flesta har funkat rätt så skapligt.

Beo RL60 är väl kanske den som hamnar sist på listan men den funkade
ändå rätt så hyggligt med väggmontaget (var ju inte särskilt dyr heller så...)
Rätt fräck design också.

Allt jag har byggt själv har iofs låtit bättre än det köpta så....

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/25 :  00:45:41  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Utan tvekan de satteliter som följde med min Denver hemmabio. Satsar enbart seriöst på 2-kanaler, bioljudet ska bara låta mer eller mindre, tror hela paketet kostade 1400kr

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2007/06/25 :  08:06:32  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag fick ett par JWS av en kompis som delbetalning på en skuld i mitten på 80-talet. Stora och maffiga och lät skräp. Fast dom var lättsålda eftersom det stod 300watt på dom på baksidan.....

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/06/25 :  08:44:01  Show Profile Send huzze a Private Message
Skåpbilshögtalare har jag blivit erbjuden på Hornsgatan i Sthlm. Jag skrattade mest åt dem.

Mina sämsta högtalare var de som följde med min första stereo när jag var 13-14, en allt-i-ett anläggning med skivspelare radio och kassettdäck i ultrakompakt format (stor som en skivspelare och 15cm hög)

Allt därefter har varit bra från Yamaha NS-20i och framåt (kraven har ju dock höjts med åren)
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000