HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 ZAP-pulse vs. Millennium
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2002/12/03 :  22:48:10  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Jag har under ca två års tid kört med ett hemmabyggt Millenniumslutsteg från LC Audio. Nu håller jag på att bygga ett nytt slutsteg med fem kanaler. Jag har läst en test i HIGH-Fidelity ang ZAP-pulse. Tyvärr har man inte jämfört detta digitala slutsteg med de analoga från samma firma, LC-Audio. Tyckte inte jag fick ut så mycket av testomdömet.

Min fråga är nu: Är det dags att satsa på det digitala slutsteget ZAP-pulse från LC-Audio? Det har ju nyligen uppgraderats. Vilka är ljudskillnaderna i jämförelse med Millennium?

hanse1

Hasse

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2002/12/03 :  22:59:25  Show Profile Send no_85 a Private Message
Ville bara säga att det inte är digitalt utan använder sig av PWM-tekniken som ibland kallas Klass-D.
Även att uppgraderingen får man löda själv (iaf som jag förstått det).

Hur vidare det låter kan jag inte svara på då jag inte lyssnat på det, däremot har epkpeng här på forumet gjort det och skrivit en recension på den;
http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=2172
(Dock inte i jämförelse med "The end millennium"-steget).

God natt!
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2002/12/04 :  16:28:59  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Tack för tipset om länken. I dag har jag pratat med en person som inte var förtjust i switchade slutsteg. Han tyckte ljudet var för kallt och rakt på sak. Har dock funderingar på att mixa ett slutsteg både med switchade och traditionella slutsteg. Då kan jag ju prova mig fram vad jag tycker låter bäst.

hanse1

Hasse
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000