HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Köp av laser till CD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2007/06/05 :  15:59:09  Show Profile Send Monster a Private Message
Hej,

Tror att min laser har börjat vikna. Vart kan men beställa en ny till NAD 500 SilverLine.

Mvh
Jonas

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/06/05 :  18:39:47  Show Profile Send 80-talet a Private Message
om inte annat så har ju säkert hifiklubben! men finns säkert billigare..

eoJeud
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/06/05 :  23:56:12  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Tvivlar starkt på att Hifiklubben har sånt...
Finns några butiker på nätet som säljer massor med lasrar och sånt,kommer inte ihåg var bara.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/06/06 :  07:36:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Ojdå, denna opic har nog hamnat fel. Jag flyttar den från bildreportage till Teknik & DIY.

Lasrar är känsliga saker. Jag har bytt några lasrar men man måste vara otroligt försiktig med statisk elektricitet. Nikko Electronics i England funkade bra för mig när jag bytte på min Jadis: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=59755


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Egil
Member

80 Posts

Posted - 2007/06/06 :  11:43:41  Show Profile  Visit Egil's Homepage Send Egil a Private Message
http://www.reptips.dk/reservedele/cd-laser/cd_laser_unit.htm men fins massa andra ställen även i svea.
harför mig det sitter en CDM12.4 i S500 o det e ju ett klart vanligt verk så inga svårigheter att hitta.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/06/06 :  22:23:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Någon som på stående hand vet nummret på lasern som DVD3910 använder.
Har manual till den men var börja leta??

Edit:Om jag får låna tråden förstås.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/06/06 23:25:12
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2007/06/06 :  22:59:29  Show Profile Send Monster a Private Message
Tackar och sorry att det har hamnet fel
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/06/07 :  00:02:09  Show Profile Send classe a Private Message
ryssen öppna lådan o kolla brukar stå på den.

18 ska de va.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/06/15 :  13:30:02  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Frågade på Hifiklubben,pris:1100:-..
Sedan en firma i Singapore,pris:10$ va!! ca 70:-.



Och då får man med hela ramen och en motor,kan detta va någont som håller,eller köpa flera och byta varje år..Vad tror ni?Samma ljudkvalitet som original?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/06/15 13:33:18
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/06/15 :  14:22:12  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
För 70spänn har man knappast nåt att förlora. Bara att hugga.

Däremot kanske service, montage och reparationsgaranti ingår i priset på HifiKlubben? Eller var det bara lasern?

/M
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/06/15 :  15:59:38  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Frågade pris på laserpickup på Hifiklubben,svar 1100:-,inget mer så det är nog bara lasern.
Ja,det blir nog ett par 3st från Singapore,några i reserv,ifall jag eller någon annan behöver.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Egil
Member

80 Posts

Posted - 2007/06/18 :  09:42:38  Show Profile  Visit Egil's Homepage Send Egil a Private Message
vad för singaporefirma?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/06/18 :  22:24:00  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Skulle du bra järna villja veta va?
Okej då,http://www.alltronic.com.sg/ hittade inte min laser vid sökning på sidan,utan skrev och frågade.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/07/22 :  00:56:45  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Har provat den/dom nya lasrarna i kväll,köpte 2st,och det blir lika med båda,motorerna funkar och laserhuset rör på sig när den söker efter spår på skivan,MEN lasern lyser INTE på nån av dom.(jag var antistat behandlad)Dom ser exakt lika ut som original in i minsta detalj,men det står att dom är till Kenwood,(Jag har Denon)nu vet inte jag om dom använder samma delar.Satte I original igen och då funkar det.Den får nog nöta på ett tag till,var lite jobb att skruva ur drivverket.Får skriva till firman och fråga.Annars får jag ha kvar släden med motorerna som reservdel,nästan inte värt att skicka tillbaka då dom gick på 70:-/st.Får leta på en annan piratfirma och prova där..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/22 :  14:40:23  Show Profile Send Stingray a Private Message
Jag har varit med om samma sak. Kolla så det inte är två ledare som är ihoplödda någonstans på bandkabeln. Det var det på min. Det såg ut som en liten tennprick som man fick suga bort med tennsugen. Den ihoplödningen är ett antistatskydd.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/07/22 :  17:20:11  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Hmm,men på den här modellen satt bandkabeln till lasern inte på lasern(där sitter en "hon kontakt"kabeln sitter i själva spelaren.Synd..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000