HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denon PMA-757
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2007/06/04 :  22:50:18  Show Profile Send diffen a Private Message
Har rotat i garderoben och tagit fram min gamla Denon, en tung klump! Jag kopplade in den istället för min HK 970 och det låter ju faktiskt ganska hyfsat, det är ju roligt att jämföra. Jag har lite större och djupare ljudbild med HK:n samt luftigare... Är det någon som har nån erfarenhet av en så gammal stärkare? Funderar på o göra rent den..kan jag använda lite ljummet vatten o diskmedel, för den är kladdig runt knappar o reglage. Den ser ut så här förresten: http://members.aol.com/KDresch/pma-757.html Det är roligt att få fart på gamla grejer Jag har en gammal Dux HiFi SoundTA 120000 också som står o samlar damm.

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör

Edited by - diffen on 2007/06/04 22:51:13

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/06/05 :  08:33:34  Show Profile Send Stickan a Private Message
Den är ju grymt läcker!
Så gamla stärkare kan mycket väl låta lika bra eller bättre än dagens
pryttlar.
Handlar mer om konstruktionen än om åldern på grejorna, fråga Mayro!
Har du nån bild på Duxen?

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/06/05 :  11:57:42  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Mycket fin stärkare, diffen

Jag har själv haft Pioneers A-858 från 1989.
I mitt tycke var min 858 en av de bättre integrerade stärkarna som gjordes på den tiden.
Med en matchvikt på 24,5 kg och en elförbrukning på 1000 Watt så var den stor på mer än ett sätt.
Och, den lät stort oxå.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/05 :  14:01:03  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Japp, jag har erfarenhet av just den här stärkaren

Det var faktiskt min första förstärkare jag bekostade själv. Den var klart funktionell även till de första mindre discoteken, eller skoldanserna jag drev. Hade dock egenheten att smälla sluttrissorna när den kördes tokhårt och möjligen med lite låg impedans - men då var det i läget att man kunde steka ägg på den Märk väl att den fick verkligen köra hårt!

Den var lite ljus till karaktären, men även det kunde ha sin förklaring i att jag fixade "ambiens" genom att ha 10st dämpade piezodiskanter i pojkrummet - jag var alltså långt före surroundvågen

Den drev ett hemmabygge alltför oftast baserat på 12" sinusbas 18-300hz, 8" Phillipsbas 300-2500hz och en Peerless 1" are (som jag ofta blåste )

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2007/06/05 :  16:10:40  Show Profile Send diffen a Private Message
Stickan/Nej, har inga bilder på den än så länge, har inte lärt mig riktigt ännu hur man gör för att lägga upp egna bilder på forumet(inte orkat rättare sagt)men det kommer. Kaffekoppen/ Ja, den är skränig i de övre registren när jag drar på och, ja steka ägg på den är inga problem, hehehe. Men det finns kruti den... Den är lite glapp i knapparna, där man byter mellan phono/dad osv...så den släpper lite ibland. Undrar om det kanske hjälper med lite kontaktspray eller om det är värt o lämna den till någon med lite teknisk läggning som kan fixa det? Duxen är det ett j-a drag i också, lite glapp även den + att det bara är DIN-kontakter. Men kul är det att greja

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000