HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra tips vid eko
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2007/05/14 :  12:51:05  Show Profile Send Snutten a Private Message
Har haft stora problem med eko i mitt lyssningsrum, så efter lite funderande byggde jag en ekodämpare på försök. Köpte en vanlig anslagstavla modell större, skumgummi (egentligen för att tillverka dynor) och tyg som matchar tapeten. Skar till skumgummit så det passade innanför ramen på ansl.tavlan och klädde med tyg. Fäste detta på tavlan och satte två bitar skumgummi på baksidan av tavlan så att den ska vinklas lite mot väggen. Fungerar ypperligt så nu ska jag fixa en till. Köpte anslagstavla för att slippa fixa ram/botten själv, men vill man inte lägga pengar på det så går det ju att fixa till själv av tex fyrkantslist och plywood-skiva eller liknande.

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/14 :  13:15:16  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Oj, eko! det var inte illa!
Köp mindre lägenhet

Enkelt, snyggt och bra är annars tjocka eller normaltjocka gardiner, möbler, bokhyllor och annat mjuk eller oregelbundet.
När du fått in detta är det mest basen kvar som ställer till problem.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2007/05/14 :  13:21:38  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jo visst fungerar möbler, men jag ville inte ha in mer möbler och har hårda betongväggar som behöver dämpas, så detta var ett bra alternativ.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000