HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur koppla in hörlursförstärkaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ellep666
Member

61 Posts

Posted - 2007/05/14 :  07:30:24  Show Profile  Visit ellep666's Homepage Send ellep666 a Private Message
Misstänker att det här kan vara en dum fråga, men ställer jag den inte får jag fortsätta leva i undran.
Hur kopplar man in hörlursförstärkaren?
Via hörlursuttaget på förstärkaren, eller via någon line-ingång på baksidan? Eller line ut kanske är smartare förstås.
Om det inte finns något hörlursuttag dårå?

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/05/14 :  07:50:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Finns ett flertal trådar som berör ämnet. Använd sökfunktionen.

Du kopplar in den på baksidan till någon utgång på CDn eller en förbikopplad utgång på försteget (tape-out eller liknande).
Har du inga av dessa kanske du har en sådan utgång på hörlursförstärkaren som du sedan kan koppla vidare till föresteget för resten av stereon.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

ellep666
Member

61 Posts

Posted - 2007/05/14 :  08:01:39  Show Profile  Visit ellep666's Homepage Send ellep666 a Private Message
Tack för snabbt svar.
Jag har provat att söka, men inte funnit tidigare trådar.
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2007/05/14 :  13:15:17  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
På många hörlursförstärkare använder man tape-loopen.

Ett exempel:
http://www.project-audio.com/inhalt/en/manual/manual_headbox.pdf
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/05/14 :  13:20:32  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Skulle rekommendera just tapeloopen eftersom då kan du ju använda hörlursförstärkaren till flera signalkällor istället för som i fallet om du endast kopplar in den över cdspelaren. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000